در این مقاله از آژانس تبلیغاتی آبامدیا در مورد عکاسی لایف استایل و اینکه چطور می توان تصاویری با کیفیت گرفت صحبت خواهیم کرد.

گفتنی است که عکاسی لایف استایل یکی از مهم ترین سبک های عکاسی در بین انواع عکاسی می باشد.
در سال های اخیر، انواعی از عکاسی لایف استایل رواج پیدا کرده است.ا حتمال اینکه شما برای مراسم های خود، یک عکاس لایف استایل خود آموخته در فضای مجازی شوید،  خیلی بالاست. اما واقعا معنی عکاسی لایف استایل چیست؟ این مقاله را بخوانید تا هر آنچه که لازم دارید درباره عکاسی لایف استایل بدانید و متوجه شوید چطور در این سبک عکاسی می توانید حرفه ای شوید.

آژانس تبلیغاتی آبامدیا متخصص در انواع عکاسی به خصوص عکاسی لایف استایل می باشد و همواره آماده مشاوره و قبول سفارش  شما عزیزان است.

عکاسی لایف استایل چیست؟

گرچه ممکن است نام عکاسی لایف استایل به گوشتان ناآشنا باشد. اما احتمالا تا به حال با نمونه های بسیاری از آن مواجه شده ­اید.

تصویری صمیمی و دوست داشتنی از خانواده ای شاد و سرخوش که با مسرت به محصول جدیدی که خریداری کرده اند خیره شده اند نمونه بسیار ملموسی است که احتمالا مشاهده کرده­اید. به زبان ساده، عکاسی لایف استایل، سبکی نوپا اما تاثیرگذار در عکاسی است که صحنه هایی سرشار از احساس و واقعی؛ از دل زندگی روزمره بیرون کشیده و در مقابل چشمان مخاطب به نمایش می­گذارد.

عکاسی لایف استایل یکی از واقع گرایانه ترین سبک های عکاسی است که وقایع روزمره و ملموس را به سوژه های خارق العاده ای برای عکاسی بدل می کند.

عکاسی لایف استایل یک سبک عکاسی است که هدف آن گرفتن موقعیت های واقعی به سبکی هنری است. دلیل این نوع عکاسی این است تا داستان ها را در صحنه های از قبل تعیین نشده در قالب یک عکس نمایش دهد.
با اینکه خیلی ها عکاسی لایف استایل را مدلی از عکاسی می بینند که در هر قالبی شکل می گیرد اما خیلی از افراد معتقدند عکاسی لایف استایل بسیار مناسب عکاسی های خانواگی است. بزرگ ترین تفاوت عکاسی لایف استایل و عکاسی پرتره این است که عکاس خود نیز در عکس دخالت دارد.
اگر می خواهید بیشتر درباره چگونگی گرفتن این نوع عکس ها اطلاعات کسب کنید می توانید این ده نکته عکاسی که در ادامه آمده است مطالعه کنید تا به شما کمک کند در ژانر مورد نظر خود عکاسی لایف استایل را شروع کنید.

 

عکاسی لایف استایل

انواع عکاسی تبلیغاتی لایف استایل

1-عکس table top: همانطور که از نام این سبک می توان دریافت، در این نوع از عکاسی تبلیغاتی لایف استایل محصولاتی که قرار است تبلیغ شوند روی میز قرار گرفته و عکاسی از آن ها با استفاده از نور طبیعی فضا انجام می گیرد و نور اضافه در آن به کار نخواهد رفت.

2- عکس flatly: این سبک از عکاسی وجوه اشتراک زیادی با نوع قبل، یعنی تاپ تیبل دارد اما نکته ای که این دو نوع را از یکدیگر متمایز می کند این است که عکس ها حتما از زاویه مستقیم و بالای سوژه گرفته می شوند.

3-عکس hero shot: این نوع از عکاسی لایف استایل یکی از بهترین و پرکاربرد ترین انواع آن است و می توان گفت که تاثیرگذاری آن چیزی حدود چند برابر انواع قبلی است. در این نوع از عکاسی، هدف عکاس باید نمایاندن کاربرد محصول معرفی شده به مخاطب، به شکلی ملموس و تاثیرگذار است. به عنوان مثال عکاسی تبلیغاتی از یک نوشیدنی انرژی زا که در احاطه چندین غالب یخ قرار گرفته یا محصولات مراقبت پوستی در کنار آینه بخار گرفته یک حمام لوکس، به سبک هیرو شات انجام شده و میزان تاثیرگزاری آن به شدت بالاست. 

اصالت را هدف بگیرید:

از آنجایی که هدف عکاسی لایف استایل مستند کردن هرآنچه اتفاق می افتد است، مهم است که شما تصاویری که   می گیرید تا آنجا که می تواند به حقیقت و طبیعی بودن نزدیک باشد. البته باید در نظر داشته باشید اینکه یک نفر دنبال شما با یک دوربین بیاید چیزی نیست که افرادی که با شما کار می کنند انتظار داشته باشند.
در عکاسی لایف استایل، اصالت یعنی اینکه تصاویری بگیرید که منعکس کننده زندگی روزمره مردم باشد. این یعنی هیچ پوز، لوازم اضافه، چیدمان نور مصنوعی یا عکاسی استودیویی نباشد. شما می توانید چند پیشنهاد درباره اینکه عکس کجا گرفته شود یا چه لباس هایی بپوشند بدهید اما نظرات شما باید خیلی کم باشد تا حالت واقعی حفظ شود.
مشتری خود را ترغیب کنید تا خود واقعیشان را تا آنجا که ممکن است نشان دهند. نیاز نیست که همه اسباب بازی های کودکشان را همراه بیاورند یا آنها را از قبل لباس بپوشانند. این چیزهای کوچک کمک می کند تا راحت تر باشند و نتیجه عکاسی زیبا تر شود.

2.برای زمان خود از قبل برنامه ریزی داشته باشید.

فقط بخاطر اینکه می خواهید موقعیت های لحظه ای را عکاسی کنید به این معنی نیست که نیاز به یک برنامه ریزی ندارید. دو قسمت مهم برای اینکه بتوانید یک عکس لایف استایل خود بگیرید وجود دارد: شخصی و تکنیکی
در قسمت شخصی، شما نیاز دارید مشتری خود را قبل از عکاسی بشناسید. بفهمید که چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، زندگی روزمره آنها چگونه است، از چه فعالیت هایی لذت می برند و چه موضوعاتی برای آنها مهم است. زمانی که می خواهید این نکات را درباره آنها بفهمید نیاز دارید که یک مکالمه با آنها داشته باشید. این موضوع زمانی بسیار مهم می شود که مشتری شما سن کمی دارد و لازم است برای آنها موقعیتی که مقابل افراد غریبه هستند را آسان کنید.

3.در محل های روزمره عکاسی کنید.

برعکس انواع دیگر عکاسی، در این نوع عکاسی نور حکم اول در انتخاب محل عکاسی نیست. به جای آن باید روی دو مورد تمرکز کنید: در کجا سوژه احساس راحتی دارد و کجا بیشتر از همه درباره آنها صحبت می کند.

آیا آنها عصر خود را به بازی در پارک مشغول می شوند یا در خانه می مانند و فعالیت های خلاقانه انجام می دهند؟آیا از آن دسته مردم هستند که نمی توانند برای آخر هفته صبر کنند تا به مکان های جدید بروند یا ترجیح می دهند جمعه های خود را به استراحت در اتاق پذیرایی شان بگذرانند؟
شما باید توانایی پیدا کردن جواب این سوالات را زمانی که می خواهید موقعیت را طراحی کنید، داشته باشید و از آنها برای انتخاب بهترین مکان برای عکاسی استفاده کیند. هرزمان که ممکن بود، دو یا بیشتر محل که سوژه شما به شما اجازه می دهد، درباره علایق آنها پبدا کنید. به علاوه شما باید یک نقشه پشتیبان نیز داشته باشید تا زمانی که مکان اولیه شما کار نکرد از آن استفاده کنید.

4.مطمئن شوید که همه راحت هستند

اکثر مردم برایشان سخت است در مقابل یک غریبه که همراه خود دوربین دارد راحت باشند. به عنوان یک عکاس، وظیفه شما است که برای آن ها زمانی که پیش شما هستند احساس راحتی ایجاد کنید. برای اینکه به این موضوع دست پیدا کیند، چند نکته است که باید آنها را رعایت کنید.
برای اینکه به اصطلاح یخ آنها را آب کنید درباره چیزهایی که برای آنها اهمیت دارد با آنها صحبت کنید. اگر پله های صحیح را دنبال کنید، می دانید که این موضوع باید از روز اول  ایجاد شود. می تواند راجب هرچیزی این مکالمه باشد، از آخرین مسابقه فوتبال تا اطلاعات و قصه های بامزه درباره دایناسور با بچه ها. هرچیزی که باشد به موضوعات سبک بچسبید و بگذارید بیشتر آنها صحبت کنند.

اگر کودکان شامل تصویر برداری شما هستند، روند روزانه زندگی آنها را در نظر بگیرید. تصویر برداری در زمان طلایی اگر کودک حس گشنگی کند یا خسته باشد کاملا بی فایده است. مطمئن شوید که در پروسه عکاسی به آنها خوش می گذرد و عکاسی در زمانی است که کودک کاملا احساس راحتی دارد.

در آخر نگذارید مشتری همه بار کار را به دوش بکشد. درباره مدل عکس هایی که می خواهید بگیرید و چگونه می خواهید به آنها حس راحتی در مقابل دوربین دهید با آنها صحبت کنید.پله بعدی به شما یاد می دهد که چطور مستقیم عکاسی کنید بدون اینکه هدف عکاسی لایف استایل را از بین ببرید.

عکاسی لایف استایل

5. اتفاقات را کنترل کنید نه حالت سوژه را

برای اینکه تصاویر و عکاسی لایف استایل را همزمان با قرار دادن سوژه در موقعیت خود بی پرده نشان دهید به آنها به جای اینکه بگویید چگونه بیاستند، بگویید چطور بیاستند! برای مثال، به جای اینکه آنها را به یک روش معمول برای پوز های عکس خانوادگی راهنمایی کنید، از آنها بخواهید بازی مورد علاقه خود را انجام دهند.
این موضوع حرکات آنها را طبیعی تر نشان می دهد و همینطور سوژه در آرامش بیشتری نیز هست و آنها حتی ممکن است دوربین را نیز فراموش کنند. بگذارید هر موقعیت به طور طبیعی ایجاد شود اما از اینکه حالت ها را به یک سوی هدایت کنید نترسید.

6. هر حرکتی را پیش بینی کنید

در موضوعاتی عکاسی لایف استایل خیلی شبیه عکاسی محیط وحش است. یک روش مجذوب کننده، سریع که در آن شما سعی می کنید بهترین حالت را در زمان بگیرید. زمان زیادی طول نمی کشد تا متوجه شوید سرعت دویدن یک یوزپلنگ با سرعت حرکت یک کودک سه ساله یکی است!
خاص ترین لحظات در زمان عکاسی لایف استایل تنها در چند ثانیه اتفاق می افتند. برای همین است که شما نیاز دارید تا یاد بگیرید چطور در هر لحظه ای آماده عکس برداری باشید. عکس برداری در حالت پشت سر هم به شما این امکان را می دهد که بلافاصله تصویر مورد نظر خود را بگیرید.

7. به جزییات دقت کنید

لازم نیست همه تصاویری که می گیرید در سایز مدیوم یا واید باشد. بعضی از این تصاویر حتی ممکن است زیر مجموعه عکاسی پرتره نباشند. برای اینکه سری هایی از تصاویر که سوژه شما را در آن نشان می دهد بگیرید، نیاز دارید در جزییات زوم شوید و به این محیط ها اهمیت دهید. برای مثال جعبه اسباب بازی ها یا یک گربه خوابیده کنار پنجره می توانند این دیتیل ها باشند.
عکاسی لایف استایل خیلی شبیه یک جلسه پرتره است و مشتری ارزش زیادی برای اینکه شما زمان گذاشته اید و به دیتیل ها اهمیت داده اید میدهد.

عکاسی لایف استایل

8. جزوی از گفتگو ها باشید

توانایی ارتباط با مردم در رشته عکاسی نقش بسیار بزرگی را ایفا می کند و عکاسی لایف استایل نیز مستثنا نیست. اگر می خواهید دخالت خود را در پروسه عکاسی به حداقل برسانید به این معنی نیست که به گونه ای باشد که انگار شما در محل حضور ندارید.
صحبت کردن با مردم در هنگام عکاسی باعث می شود بیشتر شما را به عنوان یک مهمان ببینند تا یک عکاس که این موضوع به آنها کمک می کند احساس راحتی بیشتری داشته باشند. به علاوه، این امکان را می دهد که اتفاقات را به آن سمت و سویی که می خواهید هدایت کنید.

9.دوربین خود را نزدیک به خود نگه دارید

اولین قانون عکاسی لایف استایل این است: دوربین خود را در هنگام عکاسی لایف استایل زمین نگذارید. در طول دوره ای که می خواهید به یک عکاس حرفه ای تبدیل شوید، شما متوجه خواهید شد که زیباترین تصاویر از موقعیت هایی کاملا تصادفی ایجاد شده اند. این موضوع مخصوصا زمانی صدق می کند که می خواهید این لحظه های تصادفی را بگیرید.
حتی در زمان استراحت های کوتاه حواستان به اتفاق های اطرافتان باشد و آماده تصویر برداری باشید. در این زمان است که خود گیری مشتری شما به حداقل خود رسیده است و احساسات خالص و طبیعت واقعی خود را نشان می دهد.

10.داستان سوژه خود را بگویید.

در آخر روز مشتری شما بابت اینکه چند عدد عکس خانواده ای گرفته اید به شما پول نمی دهد بلکه بابت اینکه توانسته اید داستان آنها را در عکس بگویید به شما پول می دهند. آنها شما را جزوی از زندگی خود می کنند تا در ازای آن لحظات به یاد ماندنی زندگی آنها را ثبت کنید. برای همین، شما نیاز دارید فراتر از تکنیک های عکاسی بروید تا در عکاسی داستان گویی خبره شوید.
درباره اینکه چطور هر عکس با دیگری ارتباط دارد فکر کنید و همه آنها را در عکاسی لایف استایل دور هم جمع کنید. فراتر از این ها اگر می خواهید عکس ها را چاپ کنید یا آنها را با مشتری خود در آلبوم آنلاین به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که هرکدام چه موضوعی را دنبال می کند.

چرا عکاسی لایف استایل برای برند شما مهم است؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که فایده عکاسی تبلیغاتی لایف استایل چیست؟ یا اینکه چرا باید برای عکاسی لایف استایل این میزان وقت و هزینه صرف کرد؟

همه ما می دانیم که هر چقدر موضوع تبلیغات برای مخاطب ما ملموس تر باشد؛ میزان توجه جلب شده او بیشتر خواهد بود. حنه هایی که از دل زندگی روزمره بیرون آمده اند آنقدر برای بیننده قابل تصور و واقع گرایانه هستند که ذهن او به سادگی درگیر تبلیغات می شود و تاثیرگذاری این تبلیغ واقع گرایانه و طبیعی در او چند برابر است چرا که فضاسازی ساده و ملموس باعث می شود مخاطب به سادگی خود را در حال استفاده از محصول شما در شرایط مشابه تصور کند.

از طرفی صحنه های واقعی و طبیعی ناخودآگاه خیلی زودتر به دل مخاطب نشسته و احساسات او را به جوشش وا می­دارند.

مزایای عکاسی لایف استایل بسیار زیاد است و با چند لحظه تفکر می توان به این مزایای بی شمار پی برد. در هر حال مطمئن باشید؛ اگر یک تیم عکاسی حرفه ای و کاربلد را استخدام کنید که به اصول عکاسی لایف استایل واقف باشند؛ وقت و هزینه ای که برای این نوع عکاسی صرف می کنید کمتر از منفعتی است که برای شما دارد.

طبیعت محتوای برند همیشه درحال تغییر است. مشتریان دیگر تحمل فروش مستقیم را ندارند. در عوض آنها به دنبال برند هایی می روند که تمرکز آنها روی گفتن داستانی با محصول خود است. آنها می خواهند همراه با برندی باشند که احساس آنها را در یک چیز بزرگ تر به نمایش بگذارد.

عکاسی لایف استایل حرفه ای یک راه عالی برای ارتباط برقرار کردن با مشتری است.این نوع عکاسی خیلی بیشتر از خود محصول را ارائه می دهد. هدف این است که خودتان را در ذهن مخاطب ثبت کنید و تجربه آنها را به سمت یافتن چیزی که برای آنها از همه مهم تر است ببرید و سپس روی جزییاتی که می خواهید دیده شوند تمرکز کنید.

مشتریان شما تصاویری می خواهند که درباره ارزش برند شما صحبت کند. این بدین معنی است که شما باید به مشتری خود نشان دهید که شما از بقیه رقبا متمایز هستید. خیلی از برند های کوچک محتوای تصویری خود را در منزل تولید می کنند. اگر شما نیز یک عکاس آماتور در تیم خود دارید می توانید این کار را انجام دهید. زیرا در زمان فروش محصولِ که نمی خواهید تولید محتوای متنی کنید، داشتن چند عکس بهتر از نداشتن هیچ عکسی است. البته این را در نظر داشته باشید عکاسی ضعیف در بعضی مواقع می تواند پیغامی اشتباه را به مشتری برساند و این موضوع می تواند داشتن عکس را ضعف نشان دهد.

عکاسی لایف استایل برای برند شما واجب است زیرا محصولات شما و سرویس را در موقعیتی مربوط به آن نشان می دهد.مشتریان تصاویری زیبا را می بینند که کمک میکند تجربه تصویری مشابه ای داشته باشند.در عین حال شما می توانید کلمه های برند خود را که در بعضی مواقع به راحتی نمی توانید انتقال دهید،انتقال بدهید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *