مطالب منتخب | عکاسی مبلمانآموزش ترلوبازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

آژانس تبلیغاتی چیست ؟

اشتراک گذاری این مقاله

اژانس تبلیغاتی چیست

 668 کل بازدید,  1 بازدید امروز

آژانس تبلیغاتی شرکتی یا مجموعه ای است که که در زمینه برنامه ریزی و توسعه تبلیغات فعالیت می کند و  راه اندازی وسایل ارتباطی دیگر تجارت ها را در قالب های مختلف حمایت و مدیریت می کند.

آژانس تبلیغاتی ایده های تبلیغاتی جدید ایجاد می کند، تبلیغات چاپی، رادیویی، تلویزیونی، اینترنتی و محیطی طراحی می کند، فضا و زمان تبلیغات را انتخاب می کند، کمپین های بازاریابی را برنامه ریزی می کند، و برای رسیدن به همه اینها تحقیقات و پژوهش های لازم را انجام می دهد.

آژانس تبلیغاتی یک فراهم کننده خدمات است که از طریق توسعه کمپین های تبلیغاتی مناسب برای مشتریان خود به آنها برای بهتر دیده شدن و شناخت بیشتر و دقیق تر کمک می کند. آژانس تبلیغاتی یک استراتژی متناسب با نیازها و اهداف مشتری خود را طراحی می کند  و سپس ابزارهایی که توصیه کرده است را اجرا می کند.

اولین ماموریت آژانس های تبلیغاتی مشاوره است. آژانس تبلیغاتی بسته به اهداف و وسایل ارتباطی مشتری خود استراتژی تبلیغات را طراحی می کند. استراتژی تبلیغات که اصلی ترین کار یک آژانس تبلیغاتی است به برنامه ای هدفمند گفته می شود تا مخاطبان را ترغیب کرده و آنها را تبدیل به مشتریال بالفعل برای خرید کالا یا خدمات یک برند کند. این استراتژی به مشتری اجازه می دهد پیام مناسب را در زمان مناسب به فرد مناسب برساند.

در استراتژی تبلیغات در ابتدا به شناخت محصول و خدمات پرداخته می شود و مزایا و نواقص آن مشخص می شود. سپس به سراغ مخاطبان محصول یا خدمات برند می رود تا مشتری های بالقوه را تبدیل به مشتری های بالفعل کند. در استراتژی تبلیغات هدف مناسب بر اساس برنامه ریزی زمانی انتخاب می شود. در این راه بستر تبلیغاتی شناخته می شود.

برای رسیدن به هدف مطلوب احتیاج به تحلیل و ارزیابی بازار و تبلیغات انجام شده است. یکی از کارهای بسیار مهم دیگر، بررسی هزینه های تبلیغاتی بر اساس مدیریت بودجه است که در استراتژی تبلیغات گنجانده می شود.    

درک بهتر از آژانس تبلیغاتی

قبل از آنکه بدانیم یک آژانس تبلیغاتی چه وظیفه‌ای دارد باید بدانیم آژانس تبلیغاتی چیست ؟

کار یک خیاط این است که پارچه و مواد اولیه  مورد نیاز را پیدا کند، یک الگو مناسب بکشد، پارچه­‌ها را در اشکال مورد نیاز برش داده و در آخر آن‌ها را به هم بدوزد و به عنوان یک لباس زیبا تحویل مشتری دهد.
آژانس تبلیغاتی نیز در واقع مانند یک خیاط عمل می‌کند. تبلیغات را ایجاد می­کند، برای آن‌ها نقشه­ و مسیری را طراحی می‌کند، و مشخص می‌کند که این تبلیغات درچه زمان، کجا و به چه شکلی ارائه شوند.

آژانس‌های تبلیغاتی عموما وابسته به ارگان­‌های دیگر نیستند. این آژانس­‌ها تمام وظایف فروش محصول مشتری را به عهده می­‌گیرند. آژانس‌های تبلیغاتی برای کمک به سازمان‌ها، کسب و کارها و شرکت­های تجاری مختلف تلاش می‌کنند که با استفاده از افراد حرفه­‌ای و متخصص در بخش­‌های مختلف با روشی آسان به هدف مورد نظر خود برسند.
اولین آژانس تبلیغاتی در سال  ۱۷۸۶توسط ویلیام تیلور ایجاد شد و در ادامه شرکت‌هایی به نام جیم وایت در سال ۱۸۰۰ میلادی و رینال و پسر درسال ۱۸۱۲ در لندن افتتاح شدند.

آژانس تبلیغاتی آبامدیا یکی از بهترین آژانس های تبلیغاتی آماده است تا به شما تمامی خدمات مربوط به بازاریابی و تبلیغاتی را ارایه دهد .

حال که می دانیم آژانس تبلیغاتی چیست ،شاید جالب باشد که بدانید، عنوان آژانس تبلیغاتی را در محل­‌هایی که ممکن است به یاد نیاورید شنیده­‌ باشید. به عنوان مثال شرکت­‌های بزرگ و همچنین اینفلونسرها در شبکه‌­های اجتماعی این اسم را زیاد به کار می‌­برند. امروزه در یک صنف شاید هزاران رقیب بزرگ و کوچک وجود داشته باشد و همگی آن‌ها با یکدیگر در رقابت باشند، اما چه چیزی باعث می­شود که فروش و موفقیت یک برند از بقیه آن‌ها بیشتر باشد؟

برای اینکه تبلیغات چه تاثیری بر فروش شما می گذارد این مقاله را مطالعه کنید .

درک بهتر از آژانس تبلیغاتی

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

آژانس تبلیغاتی، سازمانی مستقل و متخصص است که برنامه ریزی، طراحی، اجرا، مدیریت و توسعه برنامه‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی را برای کارفرمایان خود انجام می‌­دهد (همچنین می­‌توان آژانس تبلیغاتی را به عنوان آژانس خلاقیت نیز در نظر گرفت!) و به مشتریان خود کمک می‌­کند تا آمار دیده شدن، دسترسی مخاطبان و فروش آن‌ها به شکل قابل توجهی بالاتر رود .

مشتریان آژانس‌­های تبلیغاتی

مشتری­‌های آژانس تبلیغاتی معمولا شامل مشاغل کوچک، شرکت‌ها، کسب و کارها، سازمان‌های دولتی، غیر دولتی، خصوصی و غیر خصوصی هستند. آژانس‌ها ممکن است در جهت تولید تبلیغات تلویزیونی(تیزر)، رادیویی، آنلاین، آفلاین و … انواع بازاریابی و فعالیت‌های برندینگ را با توجه به کسب و کار و نیازهای کارفرمایان خود به آن‌ها ارائه دهند. 

با دانستن اینکه آژانس تبلیغاتی چیست به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه مقاله را مطالعه کنید ، تا بتوانید بهترین آژانس تبلیغاتی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

آژانس تبلیغاتی خوب است یا بد ؟

در پاراگراف­‌های بالا، کاملا متوجه شدیم که یک آژانس تبلیغاتی چیست و چه‌کار می‌کند، حال ممکن است بپرسید که کار یک آژانس تبلیغاتی مفید است یا خیر؟

 شاید با خود فکر کنید که می­‌توانید فعالیت‌های ذکر شده را به تنهایی انجام دهید. اما باید این نکته را متذکر شد که ما در این مقاله صرفا به مزیت­‌های همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی نمی­‌پردازیم و قطعا هیچ فعالیت تبلیغاتی تمامن مزیت نیست و نخواهد بود. اما مزیت‌های کارکردن با شرکت‌‌های تبلیغاتی بیشتر از ضرر‌های آن است، زیرا اساس این شرکت­‌ها افزایش فروش، ضریب دیده شدن و افزایش بازدید و در نتیجه موفقیت بیشتر کسب و کارها است. اما درانتخاب آژانس­‌های تبلیغاتی نیز باید دقت کنیم.

 از سوی دیگر برای پاسخ به سوال بالا باید گفت که به طور حتم کمک گرفتن از شرکت‌ها و آژانس­‌های تبلیغاتی می‌تواند به پیشرفت و شناخته شدن بیشتر کسب و کار شما کمک کند. زیرا این شرکت‌ها با استفاده از روش‌های اصولی، علمی، خلاقانه و بهره گیری از نیروهای متخصص و ماهر در این زمینه با برانگیخته کردن احساس مشتریان برای خرید یا بازدید از کسب و کار شما و در نهایت به درآمد رساندن این کسب و کار، در رسیدن به جایگاه بالاتر و موفق‌تر برای شما تاثیر گذار هستند.

برای پیدا کردن یک آژانس تبلیغاتی خوب مشکل دارید؟ حتما ویژگی های آژانس تبلیغاتی خوب را مطالعه کنید این مطلب به شما کمک خواهد کرد 

انواع آژانس تبلیغاتی

انواع آژانس تبلیغاتی :

۱- آژانس ­های تبلیغاتی فول سرویس

  • عمومن بزرگ هستند.
  • در همه زمینه­‌های تبلیغات تخصص دارند.
  • برای هر بخش افراد متخصص  دارند.
  • کار را از جمع آوری اطلاعات و آنالیز کردن میزان هزینه ها شروع می کنند.

۲- آژانس­‌های ارتباطی

  • از روش­‌های مدرن برقراری ارتباط استفاده می­‌کنند.
  • از تبلیغات آنلاین استفاده می­‌کنند.
  • تبلیغات آن‌­ها جدید با اهدافی نو است.

۳- گروه­ های اتاق فکر

  • تبلیغات این گروه­‌ها به شدت خلاقانه و تمرکز آن‌ها فقط روی خلاقیت است.
  • آژانس­‌های خیلی کوچک هستند که تنها پخش تبلیغات را انجام می­‌دهند.

۴- آژانس­‌های خرید و بارگذاری رسانه

  • خرید مکان برای تبلیغات و فروش آن به تبلیغات گروه­‌های دیگر
  • تعیین و فروش زمان، مکان و رسانه در پخش تبلیغات
  • برنامه‌­ریزی زمان­‌های پخش تبلیغات شبکه‌­های تلوزیونی و رادیویی
  • آنالیز کردن نتیجه پخش تبلیغات و تنظیم دوباره آن

تمامی این آژانس ها یک سری وظایف مشخصی دارند که شما می توانید با خواندن این مقاله وظایف آژانس تبلیغاتی را بدانید

اهمیت آژانس تبلیغاتی

آژانس­‌های تبلیغاتی چیست را میدانیم حال اهمیت آژانس تبلیغاتی را خواهیم گفت خدمات تخصصی‌ را به کسب و کارها ارائه می‌­دهند که باعث قدرتمند شدن بازوی روابط عمومی و فروش آن‌ها می­‌شود. همچنین تحقیقات درباره نقاط تماس مهم بازاریابی به عهده آژانس‌های تبلیغاتی است. به همین خاطر کمپانی­‌های بزرگ، آژانس‌­های تبلیغاتی را استخدام می­‌کنند تا تمامی امور مربوط به بازاریابی آن‌ها را انجام دهند.

  1.  آژانس های تبلیغاتی سازمان های مستقل از شرکت هستند.
  2.  آژانس های تبلیغاتی یک سازمان مستقل از شرکت هستند که تصمیمات مهم و سریع را برای موقعیت های مختلف در خارج از محیط شرکت می گیرند.
  3.  دارای تجربه فراوان در زمینه تبلیغات هستند.
  4.  آژانس های تبلیغاتی دارای تجربه فراوان در کانال های مختلف تبلیغاتی برای محصولات مختلف هستند. این آژانس ها دارای چندین فرد متخصص که می دانند چطور از راه تبلیغات استفاده کنند، هستند و می توانند به شما تضمین دهند که یک رسانه مناسب برای تبلیغات شما انتخاب می کنند.
  5.  آژانس های تبلیغاتی خدمات با ارزشی را ارائه می دهند.

مهم­‌ترین تخصص  یک آژانس تبلیغاتی دسترسی به کانال­‌های مختص تبلیغات است که کسب و کارها نمی‌­توانند با این کانال­‌ها به صورت مستقیم در ارتباط باشد و همچنین نمی­‌توانند هم زمان همه این کانال‌­ها را مدیریت کنند. پس یک تبلیغ کننده به تنهایی قادر به انجام تمام کارهای یک آژانس تبلیغاتی نیست. آژانس­‌های تبلیغاتی از یک دستورالعمل مشتری پسند پیروی می­‌کنند.

آژانس‌های تبلیغاتی قادر هستند تا به فراخور عوامل متعددی چون بودجه، امکانات، نفرات و… پلن‌های مختلفی برای تبلیغات به کارفرمایانشان ارائه دهند.انجام پروژه های تبلیغاتی توسط آژانس‌­های تبلیغاتی بسیار ارزان­تر هستند، زیرا آژانس‌های تبلیغاتی دارای منایع مقرون به صرفه تری هستند. آژانس‌­ها نسبت به انجام تک تک خدمات تبلیغات بسیار مقرون به صرفه تر هستند زیرا آن‌ها دارای نیروی کار کافی و متخصص هستند که می‌­توانند کارها و امکانات را به طور مساوی و متعادل تقسیم کنند.

آژانس های تبلیغاتی بر محور برنامه ریزی و سرویس دهی کار می کنند.

وظایف یک آژانس تبلیغاتی فول سرویس

یکی از وظایف همیشگی آژانس‌های تبلیغاتی طراحی یک برنامه تبلیغات و بازاریابی مختص به کسب و کار، محصول و یا برند است. آژانس­‌های تبلیغاتی با موضوعات حرفه و تجارت مشتری کار می­‌کنند و تبلیغات و بازاریابی آن را بر حسب یک کمپین تبلیغاتی ارتقا می­‌دهند تا نیازهای کسب و کار مشتری را برآورده کنند. آژانس­‌های تبلیغاتی همه چیز را دور هم جمع می­‌کنند و یک کمپین خلاقانه و جذاب را ایجاد می­‌کنند تا بتوانند مشتری­‌های بالقوه را جذب کرده و آن‌ها را به خرید محصول ترغیب کنند.

آژانس­‌ها، رسانه می خرند.

خرید رسانه­‌های مختلف تبلیغاتی آنلاین و آفلاین بیلبورد‌ها، مجلات، نشریات و شبکه‌های تلوزیونی یکی دیگر از نقش­‌های آژانس­‌های تبلیغاتی فول سرویس است. آژانس‌­های تبلیغاتی دانش نامحدودی در قیمت­‌ها، برنامه ریزی تاثیر گذار و نتیجه گیری صحیح از شبکه‌­های رسانه‌ای را دارا هستند که این موضوع می­‌تواند نقشی حیاتی و بسیار مهم در موفقیت یا عدم موفقیت کسب و کار‌ها داشته باشد.

آژانس‌های تبلیغاتی باید به وبسایت‌­های عامه پسند اهمیت بدهند.

در حال حاضر، اکثر کسب و کار­ها یک نظر مشترک درباره وب­سایت ها دارند: وبسایت باید ‌‌چشم­‌نواز و ترغیب کننده باشد. بی شباهت به وب­سایت­های قدیمی، وب‌سایت­های جدید باید بر روی دستگاه‌­های مختلف نظیر موبایل، تبلت و کامپیوتر‌های شخصی قابل دیدن باشند، به همین جهت در اصطلاح باید کاربر پسند باشند. برای مثال یک وب­‌سایت باید به شخصی که پشت صفحه نمایش کامپیوتر نشسته و دارای دو صفحه به هم مرتبط بر روی سیستم است همان تجربه‌ی کاربری را بدهد که به شخصی که بر روی دستگاه تلفن همراه خود آن سایت را مشاهده می‌کند، ارائه می‌دهد. یک سایت کاربر پسند باید :

  • سریع لود شود.
  • دارای راهنمایی ساده باشد.
  • به راحتی خوانده شود.
  • در برنامه­‌های جستجوگر مختلف به راحتی اجرا شود.
  • مشتری را راهنمایی کند.

آژانس­‌های تبلیغاتی به سئو کاملا مسلط هستند.

این موضوع دلیلی برای این است که اگر یک آژانس تبلیغاتی سایت­ی را طراحی و اجرا کند، باید مدیریت و سئو سایت را نیز برعهده بگیرد. هیچ شکی نیست که سئو برای تمام کارفرمایان مهم است، مدیریت سئو آنقدر‌ها سخت نیست اما نیازمند دقت، برنامه ریزی، همبستگی و ارتباط بین موضوعات مرتبط  و مختلفی است تا وب‌سایت مربوطه در موتور‌های جست­و­جو در موقعیت مناسب دیده شود.

بیشتر صاحبان کسب­ و ­کارها نمی‌­توانند بر طبق این برنامه تخصصی پیش بروند. در نتیجه این نقش بسیار مهم را به آژانس­‌های تبلیغاتی و اژانس تبلیغاتی چیست فول سرویس می‌­سپارند.

آژانس ها پیام ها را می سازند

یک آژانس تبلیغاتی فول سرویس به طور معمول طراحان گرافیک، تدوین‌گران، انیماتورها و از همه مهم تر مدیران هنری، مدیران خلاقیت و مدیران محتوا را به صورت فول تایم استخدام می­‌کند. از زمانی که مقوله چاب تبدیل به یک صنعت تخصصی شده است، آژانس‌­های تبلییغاتی فرآیند مدیریت و نظارت بر فرآیند چاپ را نیز به عهده گرفته‌اند. طراحی گرافیکی و کپی رایت نویسی دو عضو مهم یک تبلیغ  موفق هستند. یک متن و گرافیک ضعیف می­‌تواند تاثیری فاجعه بار بر روی کل فرآیند تبلیغات بگذارد. به‌­خصوص امروزه که شبکه­‌های اجتماعی توانسته‌­اند به شدت در افزایش سرعت پخش تبلیغات برای آژانس­‌های تبلیغاتی موثر باشند و همین سرعت باعث می­‌شود که یک پیغام ضعیف به سرعت پخش شده و آسیب‌های جبران ناپذیری به کسب و کار وارد نماید.

مطالب مکمل مقاله آژانس تبلیغاتی چیست :

در مقاله تبلیغات چیست ما در مورد ریشه این کلمه همچنین طرز انجام تبلیغات را به شما خواهیم گفت برای اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید

تبلیغات چیست

در این مقاله در مورد ریشه کلمه بازاریابی و تعریف آن خواهیم گفت شما همینطور میتوانید برای اصول بازاریابی این مقاله را بخوانید برای اطلاعات بیشتر در این مورد بر روی دکمه زیر کلیک کنید

بازاریابی چیست

 669 کل بازدید,  2 بازدید امروز

نویسنده و مترجم این مقاله:

ساناز طایفه

مهدی طلاجوی

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

اینستاگرام

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب جدید

شبکه های اجتماعی

دسته بندی ها

لوگو و لوگوتایپ-آبامدیا

لوگو و لوگوتایپ

5 روش برای استفاده از تایپوگرافی در طراحی لوگو تایپوگرافی هنر چینش حروف در کنار هم، برای ایجاد تصویری گویا است. با استفاده از این

 1,343 کل بازدید,  3 بازدید امروز

اطلاعات بیشتر »
تفاوت بازاریابی و تبلیغات

تفاوت بازاریابی و تبلیغات

قبل از شروع تفاوت تبلیغات و بازاریابی باید تعریف هرکدام از آن‌ها را بدانیم. مبحث تبلیغات را در مقاله­‌ای جداگانه توضیح دادیم حال می‌­خواهیم بازاریابی

 706 کل بازدید,  2 بازدید امروز

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله