مطالب منتخب | عکاسی مبلمانآموزش ترلوبازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

  • صفحه اصلی
  • مجله آبامگ

      برای دریافت بهترین راه حل میتوانید با ما تماس بگیرید

  • مشتریان ما
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

انواع عکاسی

اشتراک گذاری این مقاله

انواع عکاسی

تصور کنید وارد یک سایت برای خرید لوازم خانگی شده اید. اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می­‌کند چیست؟

اولین چیزی که در سایت توجه همه ما را به خود جلب می­‌کند، شکل ظاهری سایت و تصاویر داخل آن است. طبق مطالعه و تحقیقات انجام شده انسان‌­ها در نگاه اول تنها به ظاهر کار و یا اشخاص توجه می­‌کنند و سپس علاقمند می­‌شوند که راجع به آن اطلاعات کسب کنند. تصاویر نقش مهمی در ایجاد یک ظاهر خوب و به یاد ماندنی دارند. با دانستن این نکته باید بدانیم که در دنیای تبلیغات نیز عکس تبلیغاتی دقیقا حکم ظاهر یک محصول/خدمات را دارد. هرچقدر عکاسی تخصصی­‌تر و حرفه­‌ای‌­تر باشد تاثیر قوی­‌تری خواهد داشت. در این مقاله به مهم­‌ترین بخش‌های بصری پروژه‌های تبلیغاتی می­‌پردازیم؛ بخشی که حکم  شناسنامه کار شما را خواهد داشت.

آبامدیا متخصص در ضمینه عکاسی در مقاله ای جدا به شما از اهمیت عکاسی گفته ایم همچنین در مقاله عکاسی چیست می توانید درباره آن بیشتر مطالعه کنید.

در این مقاله خواهید خواند.

1-عکاسی محصول

2-عکاسی مواد غذایی

3-عکاسی مبلمان 

4-عکاسی لوازم خانگی

5-عکاسی مد و لایف استایل

6-عکاسی معماری

عکاسی محصول

اگر می­‌خواهید برای محصول خود یک تبلیغ با نتیجه ای مطلوب داشته باشید، اولین قدم در این راه، استفاده از عکس تبلیغاتی حرفه ای محصولتان است. عکاسی درست و حرفه­‌ای باعث دیده شدن محصول شما می­‌شود و به مخاطب اطلاعاتی از قبیل اندازه محصول، شکل محصول، رنگ و کاربرد آن را انتقال می­‌دهد. هرچقدر هزینه تهیه محصول بالا­تر باشد به طبع نیازمند عکاسی با کیفیت تری خواهد بود. در واقع عکاسی تبلیغاتی از محصول باید به گونه‌­ای باشد که مخاطب علاوه بر حس نیاز به محصول، قیمت آن را نسبت به ارزشش یک معامله به صرفه ببیند و به گونه‌ای احساس کند در صورت نداشتن محصول شما چیز گران‌بها و بسیار ضروری‌ای برای زندگی خود را از دست می­‌دهد. برای عکاسی از محصول روش‌­های مختلفی وجود دارد. شما می­‌توانید به صورت صنعتی از محصول خود عکاسی کنید به طوری که تمرکز فقط روی محصول و زیبایی آن باشد یا ترکیبی از مدل و محصول را عکاسی کنید و این‌بار روی کاربرد محصول تمرکز کنید.

انواع عکاسی

عکاسی مواد غذایی

در صنعت مواد غذایی، ایجاد حس لذت خوردن محصول از اولین قدم‌­ها برای بازاریابی است. یک عکس تبلیغاتی از مواد غذایی باید به گونه­‌ای باشد که بیننده با دیدن عکس در همان لحظه بخواهد آن خوراکی را بخورد! درواقع یک عکس تبلیغاتی مواد غذایی حس خوشمزه بودن و لذیذ بودن غذا را به مخاطب انتقال می‌­دهد. به شکلی که مخاطب ترغیب می­‌شود که در لحظه محصول را خریده و یا سفارش دهد. در حقیقت در عکاسی از مواد غذایی وظیفه شما سیر کردن چشم­‌ها و انتقال این حس به شکم مخاطب است! اما برای تحقق بخشیدن به این امر نیازمند یک محصول زیبا با ظاهری خوشمزه هستید. محصولی که در زیر نورهای فلش تغییر قیافه ندهد و ظاهر خود را حفظ کند. به همین جهت شما به یک فود استالیست نیاز دارید که با استفاده از روش‌های خاص به محصول شما رنگ و لعابی جذاب دهد و درکنار این جذابیت، مقاومت محصول در برابر گرما و نور را نیز بالا ببرد. نکته مهم این است که در این میان نباید از دیزاین و طراحی صحنه عکاسی نیز غافل شد. یک صحنه عکاسی جذاب زیبایی عکس شما را چند برابر می­‌کند.

انواع عکاسی

عکاسی مبلمان

در صنعت بازاریابی مبلمان، عکاسی در حقیقت یک پیوند دهنده بین محصول با کیفیت و هنر است. محصول شما با یک عکاسی حرفه­‌ای به چشم مخاطب با کیفیت‌­تر نیز ظاهر می­‌شود.عکاسی تبلیغاتی مبلمان برای سرعت دادن به فرآیند بازاریابی صنعت مبلمان انجام می­‌شود و عموما جامعه میانسال را هدف قرار می­‌دهد. برای بدست آوردن یک عکس با کیفیت از محصول نیازمند یک چیدمان مرتبط  و متناسب با محصول خود هستید. به عنوان مثال اگر  هدف شما مبلمان راحتی است، چیدمانی ساده با رنگ‌­های ملایم بهترین گزینه برای کار شماست. همچنین تاثیر پس زمینه مرتبط با سبک مبلمان می­‌تواند حس و حال محیطی که محصول شما در آن قرار دارد را به مخاطب انتقال دهد. برای اینکه یک عکس خلاقانه داشته باشید می­‌توانید از موشن گرافیک استفاده کنید یا به صورت موزایک جزییات از محصول خود عکاسی کنید به طوری که هر عکس بخشی از مبلمان را به نمایش بگذارید. فیلتر­های ادیت عکاسی می­‌توانند به عکس‌­های شما زیبایی دو چندان ببخشند. هرچقدر طراحی صحنه، نورپردازی و چیدمان عکاسی با سبک مبلمان­تان بیشتر هم­خوانی داشته باشد در چشم مخاطب تاثیر بیشتری خواهد داشت.

انواع عکاسی

عکاسی لوازم خانگی

هرساله انواع  و اقسام لوازم خانگی با مدل­‌ها و کاربردهای جدید به بازار اضافه می­‌شوند. محصولاتی که ممکن است واقعا به آن‌ها نیاز نداشته باشیم اما به علت بازاریابی خوب احساس نیاز به آن محصول در ما زنده شده است. عکاسی یکی از بهترین روش‌­ها برای القای این احساس است. از آنجایی که عکاسی از لوازم خانگی دارای سوژه‌­های بسیار متفاوت از لحاظ رنگ، سایز، کاربرد و … است، نیازمند نور پردازی، دیزاین و سبک‌های عکاسی مختلف برای هر سوژه است.عکاسی از لوازم خانگی به 2 روش صنعتی و تبلیغاتی انجام می­‌شود که هر روش هدف متفاوتی برای عکس تعیین می کند. ممکن است عکسی به شما احساس راحتی را انتقال دهد درحالیکه عکس دیگری حس لوکس و مجلل بودن را انتقال دهد. اما در کل هدف از عکاسی لوازم خانگی معرفی محصول، آشنایی با مزایای استفاده آن و ویژگی­‌های کاربری آن است.عمومن این سبک عکاسی در استودیوهای تخصصی تبلیغاتی انجام می‌شود و به غیر از خود عکس،  نیازمند یک طراحی گرافیکی با کیفیت نیز است.

انواع عکاسی
نمونه کار عکاسی لوازم خانگی آبامدیا

عکاسی مد و لایف استایل

عکاسی مد و لایف استایل به منظور نشان دادن پوشاک و اقلام تزیینی مد استفاده می شود به طوری که چشم مخاطب را مجذوب خود کند.

آژانس تبلیغاتی آبامدیا در ضمینه عکاسی مد و لایف استایل متخصص بوده و شما را همراهی خواهد کرد.

انواع عکاسی

عکاسی معماری

امروزه در زندگی مدرن زمان اهمیت دوچندان یافته است. سرعت بالا در سبک زندگی امکان گشت و گزار برای یافتن یک محصول را از مشتریان گرفته است. اکثر مردم به خرید­های آنلاین یا جست و جو آنلاین روی آورده اند. در سرعت یافتن سبک زندگی مدرن، بازاریابی معماری و املاک نیز مستثناء نبوده است. برای اینکه بتوانید در بازاریابی معماری و املاک جای پای محکمی داشته باشید تهیه یک سایت یا یک کاتالوگ می‌­تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.عکاسی تبلیغاتی معماری با هدف جذب مشتری انجام می­‌شود. یک عکس مناسب از ساختمان، موقعیت یا ملک مورد نظر موجب بالا رفتن جذب مشتری می­‌شود. با قرار دادن همین عکس در سایت یا صفحه مربوط به برندتان می­‌توانید حس واقعی ایجاد کرده و اعتماد مخاطبان را جذب کنید که باعث پیشرفت بازاریابی شما می­‌شود. این را به یاد داشته باشید که مهم ترین پله شروع فرآیند فروش یک خانه یا ملک، اولین بازخوردی است که مخاطب از شما دریافت می کند. این بازخورد با عکاسی معماری کیفیت بالایی خواهد داشت زیرا مشتری را از موقعیت، خصوصیات و شکل و ظاهر محل مورد نظر شما آگاه می‌­کند. بازخورد اولیه مناسب و حس اعتماد باعث بالا رفتن امکان موفقیت فرآیند  فروش و به طبع میزان سوددهی شما می­‌شود. شما می­‌توانید از عکس­‌های تبلیغاتی مناسب به عنوان مدرک و مستندات برای مکان­‌هایی که در دست فروش دارید استفاده کنید.

نویسنده و مترجم این مقاله:

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب جدید

دسته بندی ها

طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی

بسته بندی یک انگشتر را تصور کنید. فرم معقول بسته بندی یک انگشتر نشان دهنده ارزشمندی آن است. در طراحی یک جعبه آسانی در استفاده

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله