تبلیغاتی متنوعی است که با هدف توسعه و ترویج یک محصول، خدمات، یا برند خاص انجام میشود. این کمپین ها به منظور جذب مشتریان، افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند، ارتقاء شناخت محصول و ایجاد تاثیر در بازار هدف طراحی و اجرا میشوند.
کمپین های تبلیغاتی میتوانند در انواع رسانه ها مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجله، تابلوهای تبلیغاتی، اینترنت و شبکه های اجتماعی صورت بگیرند. همچنین، از روش های تبلیغاتی دیگری مانند تبلیغات مستقیم، تبلیغات داخل فروشگاهی، تبلیغات محیطی و تبلیغات رویدادها نیز استفاده میشود.
طراحی هویت بصری یا Visual Identity، مجموعهای از عناصر طراحی، مانند: فرم، اشکال هندسی، فونتها و قلمهای مختلف، تصاویر و پترنهای گرافیکی و چیدمان این عناصر کنار یکدیگر میباشد که تصویر ذهنی و عینی از برندها در ذهن مخاطبان ایجاد میکند. یک هویت بصری برند موفق، تجربهای به یادماندنی برای مخاطب، مشتری و مصرف کننده ایجاد میکند و باعث میشود او به برند، خدمات و کالاهای آن اعتماد کند. همچنین با یک تجربه دلنشین و جذاب، به مراجعه مجدد و خرید دوباره تشویق شود.
طراحی بستهبندی، در واقع ایجاد تمایز و تفاوت، در شکل و فرم بستهبندی محصولات است. همانند هویت بصری، منحصر به فرد بودن و جذابیت بصری، دو رکن اساسی طراحی بستهبندی میباشد. یکی از عوامل اصلی جلب توجه مشتری به قفسه، طرحهای خلاقانه بستهبندی محصولات است.