• صفحه اصلی
  • مشتریان ما
  • مجله آبامگ
  • درباره ما
جستجو کردن
Close this search box.

عکاسی چیست

اشتراک گذاری این مقاله

عکاسی چیست

همه ما حداقل یک بار با یکی از این عکس­‌های تبلیغاتی روی بیلبوردها و جلد مجلات، شبکه­‌های اجتماعی، سایت­‌های خرید و … مواجه شده­‌ایم. عکس تبلیغاتی فقط یک عکس نیست. در واقع عکاسی تبلیغاتی وظیفه دارد ما را به خرید کردن چیزی که غالبا نیاز نداریم ترغیب کند. به طوری که با دیدن عکس کالا/خدمات خود را در موقعیت داشتن آن تصور کنیم. عکاسی تبلیغاتی با تلفیق تکنیک، هنر و روان شناسی ما را وادار به تصور زندگی بهتر، موقعیتی محکم­تر و حتی راحتی و شادی بیشتر می­‌کند که با داشتن کالا یا  خدمات داخل عکس به آن خواهیم رسید. هرچقدر این رابطه احساسی ما با کالا/خدمات داخل عکس بیشتر باشد، وظیفه عکاسی تبلیغاتی بهتر انجام شده است.

آژانس تبلیغاتی آبامدیا متخصص در عکاسی تبلیغاتی در این مقاله به سوال عکاسی چیست پاسخ میدهد

عکاسی چیست؟

اگر بخواهیم به واژه عکاسی بپردازیم می‌توانیم عکاسی را یک روش برای ثبت تصاویر معنا کنیم.خود کلمه عکاسی یا همان فتوگرافی  از دو بخش تشکیل شده است.فتو به معنای نور و گرافی به معنای ثبت یا نگارش است که در حالت کلی به معنای نقش کردن با نور است.

مراحل عکاسی به دو بخش تقسیم می‌شوند. بخش اول به دست آوردن تصویر به وسیله یک دوربین عکاسی و ثبت کردن آن به صورت یک نگاتیو یا فایل می‌پردازد و بخش دوم مختص به ظاهر کردن آن تصویر به صورتی پایدار است.

تخصص عکاسی به سه صورت علمی، صنعتی و هنری می‌پردازد.

عکاسی چیست
عکاسی
عکاسی چیست
عکاسی صنعتی
عکاسی چیست
عکاسی طبیعت

تاریخچه عکاسی

اولین بار در سال 1822 ژوزف نیرفورنیپس فرانسوی ایده ثبت تصاویر را در ذهن خود تصور کرد.او با آزمایشات فراوان توانست به کمک لیتوگرافی نوری اولین عکس خود را که عکسی از طبیعت به نام اصطبل و کبوترخانه بود ثبت کند.بعد ها به کمک لوئی داگر با انجام آزمایشاتی بر روی دستاورد های هاینرش شولتز بر ترکیبات نقره در سال 1837 توانستند اول روش داگرئوتایپ را ابداع کنند.

عکس رنگی در سال 1855 توسط جیمز کلکر ماکسول بیان شد.او میگفت که نور از سه رنگ اصلی قرمز ، زرد و آبی تشکیل شده است.پس میتوان به کمک ایجاد فیلتری که به این سه رنگ حساس است، رنگ ها را ثبت کرد.پس در سال 1861 فیلمی را اختراع کرد که هر لایه آن به یک رنگ اصلی حساس بود و با گزاشتن رنگ ها بر روی یک دیگر رنگ‌های مکمل را ایجاد می‌کرد.

در سال  1884جورج ایستمن اولین فیلم‌­های سلولوئید حاوی امولسیون ژلاتین را اختراع و اولین دوربین‌­های عکاسی مناسب برای استفاده عموم را اختراع کرد و ثبت کرد. به دنبال آن شرکت جورج ایستمن تصمیم گرفت دوربینی به بازار ارائه کند که برای عموم مردم قابل استفاده باشد و اولین دوربین‌های برند کوداک تولید شدند. در تبلیغات دوربین کوداک به جای توجه به ظاهر دوربین، در حقیقت به کاری که می­‌توان با یک دوربین انجام داد، یعنی ثبت لحظات زندگی، توجه شده بود و بدین­‌گونه در سال 1901 اولین عکس‌های تبلیغاتی با این دوربین‌ها صورت گرفتند.

اهمیت عکاسی چیست

حال که فهمدیم عکاسی تیلیغاتی چیست و از کجا آمده است، به نظر شما عکاسی تبلیغاتی چه تاثیر و فایده‌ای برای کسب و کار شما دارد؟ بیایید با هم برخی از این مزایاها را بررسی کنیم:

1.سریع ترین راه برای رساندن پیغام شما است.

تصور کنید می­‌خواهید تبلیغاتی در یک روزنامه یا یک شبکه اجتماعی انجام دهید. از آنجا که جذب نگاه مخاطب به تبلیغ حکم تیر اول را دارد، یک عکس تبلیغاتی خوب بهترین راه برای رساندن پیغام شماست. هرچقدر بتوانید مفهوم خود را درون عکس بهتر بیان کنید، تاثیر آن بهتر خواهد بود. البته در بعضی موارد امکان انتقال کامل مفهوم از طریق عکس محیا نیست. اینجاست که کلمه ها به کمک ما می آیند. با نوشتن یک جمله ساده و مرتبط با پیغام تبلیغاتی عکس، می­‌توان کار را نهایی کرد.

2.عکس محصول/خدمات شما معرفی کننده برند شماست.

در عکاسی تبلیغاتی با استفاده از رنگ‌­ها، اشخاص، مکان­‌ها، اکسسوری و یک سناریو منحصر بفرد و یگانه می­‌توانید برندسازی کنید. به­‌طوری که با دیدن همه این موارد اولین چیزی که در ذهن مخاطب شکل می‌­گیرد، نام برند شما باشد. به عنوان مثال دیجی کالا در عکس­‌های تبلیغاتی خود از زمینه به وفور استفاده می­‌کند و این کار باعث شده است که مخاطب با دیدن رنگ قرمز در یک عکس محصولی ناخودآگاه به دیجی کالا فکر کند.

3.عکس‌­های تبلیغاتی قابلیت همه‌­گیر شدن دارند.

فضای مجازی یک محل همه گیر با مخاطب بسیار بالا است که از طریق ارتباط بصری با مخاطب ارتباط برقرار می­کند. شبکه‌­های اجتماعی مانند یک معدن طلا برای عکاسی تبلیغاتی هستند. یک عکس با­کیفیت که به طور مداوم پست می­‌شود، با قابلیت شناساندن برند شما به عنوان یک رابط عالی بین شما و مخاطب عمل می‌کند.

4.یک تقویت کننده قوی حس خرید برای مخاطب است.

عکس­‌ها می­‌توانند هزاران کلمه را درباره یک برند و محصول تنها در یک نگاه انتقال دهند. پیغامی که شما برای مخاطب خود درنظر دارید و همچنین هدفتان از تولید محصول/خدمات خود را می­‌توانید با یک عکس تبلیغاتی هدفمند در یک نگاه به مخاطب خود انتقال دهید.

5.ارزان‌­ترین و سریع‌­ترین تبلیغ بصری،عکاسی تبلیغاتی است.

ویدئو­های تبلیغاتی با اینکه پیغام را به طور کامل و مفهومی به مخاطب انتقال می‌­دهند، هزینه‌­بر و زمان‌بر هستند. این در حالی است که عکاسی تبلیغاتی نسبت به ویدئو تبلیغاتی هزینه­ کمتری در بر دارد؛ همچنین در زمان کوتاه‌­تری تهیه می‌‌­شود. به غیر ازاین موارد، در انتقال پیام به اندازه یک ویدئو تبلیغاتی موفق است و به دلیل صرفه جویی در وقت مخاطب، در دسترس­‌تر و پر بازدید­تر است.

عکاسی چیست
دپارتمان تولید محتوای متنی

سردبیر: 

ساناز طایفه

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینفوگرافی

اینفوگرافی

احتمالا شما تا به حال، نام اصطلاح اینفوگرافیک را شنیده اید. همه ما می­دانیم که در دنیای تبلیغات پر شور و شلوغ امروزی، مخاطب به

اطلاعات بیشتر »
عکاسی تخصصی غذا

عکاسی تخصصی غذا

همانطور که می دانید مواد غذایی و غذا، از سخت ترین سوژه های عکس برداری هستند. این نوع عکسبرداری قسمت های مختلفی را شامل می

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله