مطالب منتخب | عکاسی مبلمانآموزش ترلوبازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

  • صفحه اصلی
  • مجله آبامگ

      برای دریافت بهترین راه حل میتوانید با ما تماس بگیرید

  • مشتریان ما
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

عکاسی تخصصی مواد غذایی

اشتراک گذاری این مقاله

عکاسی تخصصی مواد غذایی

عکاسی تخصصی مواد غذایی زیر مجموعه ای از عکاسی تبلیغاتی محسوب می شود اما از آنجا که این حوزه از عکاسی بسیار وسیع و متنوع است، عکاسان نگاه ویژه ای به آن دارند. در زمینه فروش مواد غذایی همان اندازه که کیفیت محصول مهم است تبلیغات درست آن نیز حائز اهمیت می باشد و در زمینه تبلیغات، عکاسی مواد غذایی پر ررنگ ترین نقش را ایفا می کند. پس اگر بگوییم هر محصول غذایی برای فروش خوب نیاز به عکاسی تخصصی مواد غذایی دارد بیراه نگفته ایم. حال برای اینکه شما بتوانید در این مسیر تصویر خوبی به ثبت برسانید که شما را به هدفتان یعنی جذب مشتری برساند، نیاز به کسب اطلاعاتی دارید که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

نکات مهم عکاسی تخصصی مواد غدایی

در عکاسی از مواد غذایی عوامل بسیاری باید دست به دست هم دهند تا یک خروجی مطلوب حاصل شود. ابتدا باید بدانید هر چقدر تجهیزات کامل تری داشته باشید عکاسی برای شما راحت تر خواهد شد و احتمالا خروجی بهتری خواهید گرفت.

استفاده از نورپردازی مناسب در عکاسی تخصصی مواد غذایی

هدف اصلی شما باید این باشد که طوری از سوژه خود عکس بگیرید که در تصویر خوش مزه جلوه کند. هر چیزی که کمک کننده این موضوع باشد را به کار بگیرید. استفاده از نورپردازی مناسب قدم اول شماست.

بهتر است از نور طبیعی در عکاسی از مواد غذایی استفاده شود اما در صورت عدم وجود نور طبیعی، نور استودیویی نیز انتخاب مناسبی به شمار می رود. در واقع چیزی که حائز اهمیت است این است که هرگز با نور کم به عکاسی از مواد غذایی نپردازید.

ایده مناسب جهت عکاسی مواد غذایی

پس از تنظیم نور شما به یک ایده مناسب جهت عکاسی نیاز دارید. به جای چیدن ساده مواد غذایی و ثبت یک تصویر عادی، خلاقیت خود را به کار بیاندازید و برای طراحی زمان صرف کنید. برای مثال اگر می خواهید از یک همبرگر عکس بگیرید به جای عکس های روتین می توانید آن را نصف کنید و در حین سس ریختن در میان بافت آن، تصویر را ثبت کنبد. این عکس به مراتب تاثیر بیشتری روی اشتهای ببینده خواهد گذاشت.

ایده مناسب جهت عکاسی مواد غذایی

استفاده از عناصر مختلف و دیزاین های متنوع

از عناصر مختلف بهره ببرید و دیزاین های متنوع را امتحان کنید تا در نهایت به چیزی که می خواهید برسید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در وارد کردن عناصر فرعی زیاده روی نکنید تا سوژه اصلی شما از مرکز توجه خارج نشود. با استفاده از عناصر مربوطه مختلف مثل ظروف شکیل و زیبا، چاشنی های رنگارنگ، نوشیدنی های متنوع، میز های جذاب و… می توانید زیبایی عکس خود را دو چندان کنید.

سرعت عمل در عکاسی تخصصی مواد غذایی

در عکاسی تخصصی مواد غذایی باید سرعت عمل خود را بالا ببرید چرا که اغلب با سوژه هایی مواجه هستید که با گذشت زمان طراوت خود را از دست می دهند. برای مثال بستنی یا غذاهای گرم با گذشت زمان فرم خود را از دست می دهند و این عامل روی کیفیت تصویر خروجی شما قطعا تاثیر منفی می گذارد.

فضاسازی عکاسی تخصصی مواد غذایی

در عکاسی تخصصی مواد غذایی شما قصد دارید در فضایی دنج، بافت مناسب سوژه خود را به مشتری نمایش دهید به طوری که او برای خوردن آن ماده غذایی ترغیب شود. حال هر چقدر بهتر حال و هوای فضای عکاسی را مهیا کنید به این هدف نزدیک تر خواهید شد.

انتخاب ظروف مناسب

مورد بعدی که باید مد نظر داشته باشید انتخاب ظروف مناسب است. ظرف غذا نزدیک ترین عنصر فرعی به سوژه اصلی شما خواهد بود همین موضوع باعث می شود در انتخاب آن نیاز به کمی تامل بیشتر داشته باشید.

طرح و زیبایی ظرف را متناسب با غذا و ایده ای که برای عکاسی دارید انتخاب کنید اما اندازه آن نیز بسیار حائز اهمیت است. ظروف اغلب در نگاه ما کوچک تر از آن چیزی که در عکس ثبت می شوند، به نظر می رسند. اگر در عکس شما اندازه ظرف بزرگتر از حد معمول باشد سوژه اصلی را کنار زده و در مرکز توجه تصویر قرار خواهد گرفت بنابراین از ظرف کوچک استفاد کنید تا نگاه ها کماکان معطوف به خوراکی باشد.

انتخاب حال و هوای فضا متناسب با سوژه

مورد دیگر مهم در عکاسی تخصصی غذا، انتخاب حال و هوای فضا متناسب با سوژه است. برای مثال در صورتی که سوژه شما فست فود یا غذا های سنتی است آن را به عنوان یک وعده غذایی خوشمزه و سیر کننده باید به مشتری منتقل کنید اما وقتی قصد تصویر براری از یک میان وعده مثل بستنی را دارید قصد شما خنک جلوه دادن آن است که قطعا نیاز به شرایط متفاوتی نسبت به حالت قبل دارد.

کادر و زاویه عکاسی

کادر و زاویه عکاسی

مسئله بعدی، کادر و زاویه عکاسی شماست. برای تصویر برداری از مواد غذایی نیازی نیست کل فضا را قاب بگیرید، شما فقط به یک کادر کوچک از سوژه اصلی و چند اکسسوری فرعی در پیرامون آن نیاز خواهید داشت. برای زاویه تصویر برداری نیز بسته به ایده، شرایط مختلف را امتحان کنید تا حالت ایده آل را بیابید.

ادیت تصویر عکاسی تخصصی مواد غذایی

پس از اتمام فرآیند تصویر برداری و ثبت چند عکس متناسب با خواست کارفرما، نوبت به ویرایش عکس و اعمال تغییرات جزئی در آن می رسد. شما می توانید بسیاری از شرایط موجود در عکس طبیعی را پس از تصویر برداری درمرحله ویرایش، تغییر دهید و خروجی کار خود را به آنچه که می خواهید نزدیک تر کنید. البته در ادیت عکس هم نباید زیاده روی شود زیرا ممکن است از حالت طبیعی خود خارج شده و برای مخاطب جالب نباشد.

نویسنده و مترجم این مقاله:

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب جدید

دسته بندی ها

عکاسی مبلمان

تمامی عکس های موجود در مقاله عکاسی مبلمان جز نمونه کار های عکاسی آژانس تبلیغاتی آبامدیا میباشد. چطور از مبلمان خود برای فروش عکاسی کنیم؟

اطلاعات بیشتر »
عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی

در روند موفقیت و شکوفایی یک بیزنس، چه راه اندازی یک پیج ساده اینستاگرامی باشد چه یک شرکت بزرگ جهانی تبلیغات امری است ضروری و

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله