مطالب منتخب | عکاسی مبلمانآموزش ترلوبازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

  • صفحه اصلی
  • مجله آبامگ

      برای دریافت بهترین راه حل میتوانید با ما تماس بگیرید

  • مشتریان ما
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

بررسی عکاسی لوکیشن

اشتراک گذاری این مقاله

عکاسی لوکیشن

عکاسی لوکیشن موردی است که اهمیت مکانی که در آن به عکاسی از سوژه مد نظر خود می پردازید را خاطر نشان می کند. پر واضح است که یکی از عوامل حائز اهمیت در زمینه یک عکاسی خوب و حرفه ای، انتخاب لوکیشن مناسب است زیرا پس از انتخاب لوکیشن است که عکاس می تواند سایر موارد تاثیر گذار روی عکس مثل نورپردازی یا ژست های مدل را با توجه به لوکیشن انتخابی تنظیم کند. در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از مواردی که شما باید در انتخاب لوکیشن عکاسی مد نظر داشته باشید را خاطر نشان کنیم. لطفا همراه ما باشید.

آرامش عکاسی لوکیشن و خلوت بودن محیط

حتما شما هم به عنوان یک عکاس، محیط های خلوت و کم رفت و آمد را برای عکاسی به مکان هایی که عابرهای پیاده یا وسیله های نقلیه مدام در حال عبور ار آنجا می باشند ترجیح می دهید. در صورتی که لوکیشن عکاسی شلوغ و پر تردد باشد شما مدام مجبور خواهید شد برای عکاسی از سوژه خود منتظر شوید دیگران از قاب شما خارج شوند و گاهی مجبور خواهید بود از آنها بخواهید از قاب تصویر شما خارج شوند.

در چنین شرایطی علاوه بر این که خودتان کلافه می شوید، احتمالا سوژه نیز احساس راحتی خود را از دست می دهد که این عوامل در کنار هم می توانند کیفیت عکس خروجی شما را تحت تاثیر قرار دهند.

البته گاهی همین شلوغی و عبور و مرور، خواسته سوژه عکاسی شماست و او می خواهد در نقطه ای شلوغ از شهر مثل خیابان های پر تردد عکس بگیرد اما در چنین شرایطی باید در نظر داشته باشید که شلوغی این عکس ها انتخاب خود سوژه است نه عاملی خارجی که عکس شما را خراب کند.

بنابراین به جز مواردی که لوکیشن انتخابی سوژه شما نقاط شلوغ شهر می باشد، از لوکیشن هایی بهره ببرید که خلوت باشند تا هم خودتان تمزکز بهتری روی سوژه داشته باشد و در آرامش کارتان را انجام دهید هم سوژه با احساس راحتی بیشتری بتواند ژست های مختلف را اجرا کند.

آرامش عکاسی لوکیشن

حس و حال عکاسی لوکیشن

در انتخاب لوکیشن عکاسی ابن موضوع را در نظر داشته باشید که در واقع موضوعی که اهمیت بیشتری دارد حس و حال لوکیشن است نه محل آن. بنابراین در هنگام مشاوره دادن به مشتریان برای انتخاب لوکیشن باید بدانید آنها به دنبال چه حال و هوایی در عکس خود هستند و متناسب با درخواستی که دارند محلی مناسب را به آنها پیشنهاد بدهید. معمولا متقاضیان عکاسی، درخواست خود در مورد این موضوع را به صورت های مختلف بیان می کنند که قصد اشاره به چند مورد از این قبیل را داریم.

بعضی اوقات مشتری از شما در خواست عکسی دارد با این مضمون که می خواهم عکسی در طبیعت بگیرم. واژه طبیعت واژه ای کلی است که لوکیشن های مختلفی را در بر می گیرد اما شما باید بدانید که وقتی کسی خواهان عکس در طبیعت می شود در اغلب موارد خواهان عکسی در لوکیشن هایی مثل جنگل یا پارک های جنگلی یا دشت های سرسبز می باشد.

در برخی موارد متقاضی از شما عکس رمانتیک یا رویایی می خواهد. در چنین مواردی لوکیشن های آرام دور از شهر و به دور از سازه های صنعتی می تواند بهترین انتخاب برای محل این سبک از عکس ها باشد.

عکس در سواحل دریاها نیز به ویژه در شهر های ساحلی از پرطرفدار ترین نوع عکس هاست و عکاسان با درخواست های زیادی در این زمینه مواجه می شوند. در زمینه عکاسی ساحلی، زمانی که برای عکاسی به این لوکیشن می روید، همه چیز را تعیین می کند. اگر در زمان ظهر یا بعد از ظهر که هوا روشن است به عکاسی در ساحل بپردازید نور مناسبی در اختیارتان خواهد بود و در پس زمینه تصویر خود آسمان و دریا را به رنگ آبی روشن خواهید داشت اما اگر در زمان طلوع یا غروب خورشید از سوژه خود تصویر برداری کنید می توانید عکس های خاص تری را ثبت کنید. 

معنای عکاسی لوکیشن

معنای عکاسی لوکیشن برای مدل عکاسی

هر مشتری متناسب با روحیه و سلیقه خود یک لوکیشن را برای عکس های خود انتخاب می کند. بنابراین متقاضی را از انتخاب لوکیشنی که شما خودتان بر اساس سلیقه شخصی آن را نمی پسندید، منع نکنید. اتفاقا پیشنهاد می شود حتما زمانی را برای ارتباط گرفتن با مدل خود و شناخت سلیقه او در انتخاب لوکیشن اختصاص دهید تا دقیقا محلی را برای عکاسی پیدا کنید که عین خواست او باشد. شناخت روحیه های مدلتان شما را در پیدا کردن ایده برای عکاسی کمک خواهد کرد برای مثال اگر سوژه شما یک بسکتبالیست باشد می توانید با استفاده از توپ و سبد بسکتبال عکس های خوبی از او ثبت کنید.

هر چقدر لوکیشن عکاسی یشتر باب میل سوژه شما باشد او بهتر با فضا انس خواهد گرفت و حس بهتری نسبت به پیرامون خود خواهد داشت. این موضوع سبب خواهد شد که احساس راحتی بیشتری پیدا کند و در عکس ها حالت بهتر و طبیعی تری داشته باشد. در نهایت نیز باعث رضایت مشتری از خروجی کار شما خواهد شد.

 

نویسنده و مترجم این مقاله:

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب جدید

دسته بندی ها

انواع بازاریابی

انواع بازاریابی

ما انسان­ها به روش­های مختلفی با یکدیگر ارتباط برقرار می­کنیم تا بتوانیم نیازها و خواسته-های خود را برآورده کنیم. در دنیای تجارت نیز به روش­های

اطلاعات بیشتر »
آموزش پینترست

آموزش پینترست

پینترست چیست؟ پینترست سایتی است که به کاربران این امکان را می دهد تا تابلوهای پین مجازی را تقریبا با هر موضوعی که می خواهند

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله