• صفحه اصلی
  • مشتریان ما
  • مجله آبامگ
  • درباره ما
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

هویت برند

اشتراک گذاری این مقاله

هویت برند

نقش هویت برند در توسعه برند چیست؟

به چه صورتی می‌ توانیم در سال 2020 ، با کمک یک برندینگ پرقدرت برای برند خود هویتی ویژه و به یاد ماندنی ایجاد بکنیم ؟ در حال حاضر ، اصطلاحاتی همانند برند و لوگو به نوعی به عنوان معادل به کار می‌­روند . واضح می­باشد که لوگوی هر سازمان نماد کسب و کار و تجارت آن ها به حساب خواهد امد ، اما ، تمام یک برند محسوب نمیشود . در اصل ، درست کردن لوگو فقط گام کوچکی در جهت برندینگ و توسعه و ایجاد هویت برند است که برداشته می­شود .

در عصر حاضر ، میلیون‌ ها و یا شاید بهتر است بگوییم میلیاردها شغل و حرفه وجود دارند که تمام انها تلاش دارند تا یک تجربه عالی به مشتریان خود ارائه بدهند و نام و نشانی خوب برای خود به دست بیاورند . برندینگ قوی و ایجاد یک برند قدرتمند از مهم‌ ترین مسائل در کسب و کارهای امروزی می­باشد ؛ زیرا که با این روش می‌­توانند خود را از دیگر رقیبان جدا کنند و به خود را مخاطبان بهتر معرفی کنند .

چنانچه شما هم در دسته افرادی هستید که تلاش دارند برای اولین بار هویت برند خود و یا یکی از مشتریان خود را توسعه بدهند ، لازم می­باشد ابتدا با مفهوم برند آشنا شوید و درک کنید که انجام برندینگ و ایجاد یک برند به چه عناصری احتیاج خواهد داشت . متاسفانه ، این کار انچنان هم ساده نمیباشد و با انتخاب یک نام و ثبت آن در گوشه و کنار و بر روی یک سری کالاها تفاوت هایی خواهد داشت .

نام تجاری و یا برند ، در اصل بخش مهمی از هویت برند محسوب می­شود که خود یکی از اصلی‌ ترین و مهم ترین بخش‌ های برندینگ به حساب می‌آید . این نام برگرفته از حوزه فعالیت و کسب و کار شما خواهد بود و معرف محصولات و یا خدماتی می­باشد که به وسیله برند شما ارائه می‌شوند . 

آژانس تبلیغاتی آبامدیا همواره آماده خدمت به شما در ضمینه هویت بصری و هویت بصری است

هویت برند چیست ؟

هویت برند عبارت است از ارزش‌ ها ، شیوه ارتباط با محصول ، ارتباط با مخاطب و در اصل همان احساسی می­باشد که تمایل دارید افراد در تعامل با برند شما آن را تجربه بکنند . در اصل ، هویت برند را می‌توان به عنوان شخصیت کسب و کار و هدفی دانست که برای محقق کردن آن تلاش خواهید کرد تا بتوانید میزان وفاداری مشتریان و شاخص حفظ مشتری را بالا ببرید .

 Jeff Bezos در رابطه با برندینگ اینطور بیان کرده است که :«برندینگ یعنی همان چیزی که مردم پشت سر شما می‌ گویند» .

به یاد داشته باشید که نام تجاری شما ، تا مدت‌ ها بعد از اتمام فرآیند فروش بر مشتریان شما تأثیر گذار خواهد بود . هویت برند در اصل ، شکل دادن و روح بخشیدن به این تأثیرات و تصورات می­باشد . 

مثال هویت برند

به احتمال زیاد ، با شنیدن نام Coca-Cola تصویر لوگوی معروف آن نیز در ذهن شما نقش می­گیرد . اما همچنان ، برندینگ کوکاکولا انچنان قوی می­باشد که با شنیدن نام آن ، امکان دارد رنگ قرمز ، شعارهای تبلیغاتی کوکاکولا که تا به کنون شنیده‌ اید و یا حتی فونت نوشتاری نام آن هم در ذهن شما تداعی بشود . هویت برند کوکاکولا از دو مولفه تشکیل می­شود :

رنگ سرخ ، مشان اعتماد به نفس بوده و این احساس را به مخاطبان و خریداران این نوشیدنی هم انتقال می­دهد . این در حالی است که نوع فونت به لذت و سرخوشی حاصل از نوشیدن آن اشاره دارد . ممکن است بتوان این موضوع را چنین بیان کرد که قهوه یکی از نوشیدنی‌ هایی می­باشد که پیش از رفتن به محل کار می‌نوشید تا هوشیار بشوید ؛ ولی کوکاکولا یکی از نوشیدنی‌ هایی محسوب می­شود که پس از کار از آن استفاده می‌کنید تا انرژِی بگیرید . این ، همان چهره برند می­باشد که خودش از برندینگ قوی نشأت گرفته .

از سوی دیگر ، این شرکت نوشیدنی‌ های خودش را در بطری‌ های مخصوصی تولید می­کند و بفروش می­رساند که به مخاطب این پیام را انتقال می­دهد که اهل تقلید نیستند . این روش برندینگ کمک می‌کند تا مخاطب به برند اعتمادش جلب شود . پس ، همانطور که مشاهده می‌کنید این‌ها عناصری محسوب خواهند شد که با یکدیگر در کنار لوگو ، برند کوکاکولا را تشکیل می‌دهند و یک برند منحصر به فرد را ارائه خواهند کرد .  

هویت برند

اهمیت هویت برند در چیست ؟

هویت برند تجسم تمامی عناصر و فعالیت‌ های برند شما می­باشد . بنابر گفته شرکت طراحی Purely Branded ، «برندینگ قوی سبب می‌ شود که هویت برند تجسم یافته و در ذهن و قلب مصرف کنندگان به تکامل برسد» پس ، برندینگ و هویت برند را می‌توان از اصلی ترین و مهم ترین عوامل تاثیر گذار در آینده تجاری یک برند به حساب اورد .

با توجه به این نکات ، چنانچه برند شما حرفی برای گفتن دارد میبایست از خود سوال کنید که چگونه می‌توانید همانند برندهای قدرتمندی مانند کوکاکولا عمل کنید ؟ چگونه می‌توانید همان عناصر را در برندینگ نام تجاری خود هم استفاده کنید ؟

حالا با پنج مولفه‌ ای آشنا می­شوید که به توسعه نام تجاری و برندینگ کمک خواهند کرد . در انتها ، متوجه می­شوید که این عناصر از چه نظر برای کسب و کار شما اهمیت خواهند داشت .

1- چهره کسب و کار

لوگو در اصل ، همان چهره برند می­باشد که تمامی مقاصد و اهداف آن را نمایان می‌کند . به همین دلیل ، لازم می­باشد که لوگوی یک نام تجاری چیزی فراتر از یک تصویر بخصوص باشد . لوگو در معرفی هویت برند سهم ویژه ای را عهده دار است و از مهم‌ ترین عناصر برندینگ محسوب می­شود .

2- اعتماد و اعتبار برند

یک برندینگ قوی نه تنها هویت برند شما را در خاطرات ثبت می­کند ، بلکه اعتبار نام تجاری را در بازار افزایش خواهد داد . برندینگ ، چهره برند را به تدریج با ثبات کرده و به مرور آن را حفظ می­کند . به همین ترتیب ، با طی زمان اعتبار برند در میان رقیبان افزایش میابد و مصرف کنندگان به شکل تصاعدی به آن اعتماد می‌کنند .

3- تاثیر تبلیغات

تا کنون با مفهوم هویت برند و نقش برندینگ در ایجاد آن آشنا شده ایم . اکنون ، لازم می­باشد بدانید که تبلیغات نام تجاری شما در اصل با الگو برداری از هویت برند شما انجام خواهد گرفت . هر نوع تبلیغاتی ، شامل چاپی، آنلاین و یا آگهی‌ های شبکه های اجتماعی ، تماما منعکس کننده چهره و هویت برند شما می­باشند و از آن الهام خواهند گرفت. پس ، می‌توان گفت که یک برندینگ قوی با ارائه مناسب ترین چهره و هویت ممکن به ارتقاء اعتبار و افزایش اعتماد به برند کمک خواهد کرد و در کل ، تأثیر آن را بر مخاطبان و مشتریان چند برابر می­کند و سبب جذب مشتریان تازه خواهد شد . 

4- ماموریت سازمان

بدون ایجاد هویت برند هیچ وقت قادر نمیباشید بیانیه مأموریت سازمان خود را تهیه کنید . به این منظور که ، شما با ایجاد چهره‌ ای شاخص به برند خود هویت خواهید بخشید . هویت برند خودش تعیین کننده اهداف و مأموریت سازمان شما می­باشد . پس ، به جرات می‌توان بیان کرد که برندینگ در بیان ماموریت سازمان و تعیین آن هم نقش بسیاری خواهد داشت .

5- جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان پیشین

برندینگ پرقدرت ، هویت ، چهره و اعتبار خوبی برای برند ایجاد می­کند و شرایطی را رقم می­زند که نام تجاری قادر باشد بیانیه ماموریت خود را تهیه کرده و اعتماد عمومی را به خودش جلب بکند . به همین ترتیب ، نام تجاری مذکور می‌تواند افراد متفاوتی که با محصولات و خدمات ارائه شده ارتباط برقرار خواهند کرد را به خود جذب بکند . اما همچنان، این افراد تنها در صورتی به مشتری تبدیل می­شوند که قادر باشند با هویت برند ارتباط برقرار کنند و به آن احساس وابستگی داشته باشند. یک محصول خوب مشتری ایجاد خواهد کرد ؛ این در شرایطی می­باشد که یک برند خوب افراد را به طرفداران خودش تبدیل می‌کند .

 

دپارتمان تولید محتوای متنی

سردبیر: 

ساناز طایفه

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط با این مقاله

جستجو کردن