مطالب منتخب | عکاسی مبلمانآموزش ترلوبازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

  • صفحه اصلی
  • مجله آبامگ

      برای دریافت بهترین راه حل میتوانید با ما تماس بگیرید

  • مشتریان ما
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

هویت برند

اشتراک گذاری این مقاله

هویت برند

نقش هویت برند در توسعه برند چیست؟

به چه صورتی می‌ توانیم در سال 2020 ، با کمک یک برندینگ پرقدرت برای برند خود هویتی ویژه و به یاد ماندنی ایجاد بکنیم ؟ در حال حاضر ، اصطلاحاتی همانند برند و لوگو به نوعی به عنوان معادل به کار می‌­روند . واضح می­باشد که لوگوی هر سازمان نماد کسب و کار و تجارت آن ها به حساب خواهد امد ، اما ، تمام یک برند محسوب نمیشود . در اصل ، درست کردن لوگو فقط گام کوچکی در جهت برندینگ و توسعه و ایجاد هویت برند است که برداشته می­شود .

در عصر حاضر ، میلیون‌ ها و یا شاید بهتر است بگوییم میلیاردها شغل و حرفه وجود دارند که تمام انها تلاش دارند تا یک تجربه عالی به مشتریان خود ارائه بدهند و نام و نشانی خوب برای خود به دست بیاورند . برندینگ قوی و ایجاد یک برند قدرتمند از مهم‌ ترین مسائل در کسب و کارهای امروزی می­باشد ؛ زیرا که با این روش می‌­توانند خود را از دیگر رقیبان جدا کنند و به خود را مخاطبان بهتر معرفی کنند .

چنانچه شما هم در دسته افرادی هستید که تلاش دارند برای اولین بار هویت برند خود و یا یکی از مشتریان خود را توسعه بدهند ، لازم می­باشد ابتدا با مفهوم برند آشنا شوید و درک کنید که انجام برندینگ و ایجاد یک برند به چه عناصری احتیاج خواهد داشت . متاسفانه ، این کار انچنان هم ساده نمیباشد و با انتخاب یک نام و ثبت آن در گوشه و کنار و بر روی یک سری کالاها تفاوت هایی خواهد داشت .

نام تجاری و یا برند ، در اصل بخش مهمی از هویت برند محسوب می­شود که خود یکی از اصلی‌ ترین و مهم ترین بخش‌ های برندینگ به حساب می‌آید . این نام برگرفته از حوزه فعالیت و کسب و کار شما خواهد بود و معرف محصولات و یا خدماتی می­باشد که به وسیله برند شما ارائه می‌شوند . 

آژانس تبلیغاتی آبامدیا همواره آماده خدمت به شما در ضمینه هویت بصری و هویت بصری است

هویت برند چیست ؟

هویت برند عبارت است از ارزش‌ ها ، شیوه ارتباط با محصول ، ارتباط با مخاطب و در اصل همان احساسی می­باشد که تمایل دارید افراد در تعامل با برند شما آن را تجربه بکنند . در اصل ، هویت برند را می‌توان به عنوان شخصیت کسب و کار و هدفی دانست که برای محقق کردن آن تلاش خواهید کرد تا بتوانید میزان وفاداری مشتریان و شاخص حفظ مشتری را بالا ببرید .

 Jeff Bezos در رابطه با برندینگ اینطور بیان کرده است که :«برندینگ یعنی همان چیزی که مردم پشت سر شما می‌ گویند» .

به یاد داشته باشید که نام تجاری شما ، تا مدت‌ ها بعد از اتمام فرآیند فروش بر مشتریان شما تأثیر گذار خواهد بود . هویت برند در اصل ، شکل دادن و روح بخشیدن به این تأثیرات و تصورات می­باشد . 

مثال هویت برند

به احتمال زیاد ، با شنیدن نام Coca-Cola تصویر لوگوی معروف آن نیز در ذهن شما نقش می­گیرد . اما همچنان ، برندینگ کوکاکولا انچنان قوی می­باشد که با شنیدن نام آن ، امکان دارد رنگ قرمز ، شعارهای تبلیغاتی کوکاکولا که تا به کنون شنیده‌ اید و یا حتی فونت نوشتاری نام آن هم در ذهن شما تداعی بشود . هویت برند کوکاکولا از دو مولفه تشکیل می­شود :

رنگ سرخ ، مشان اعتماد به نفس بوده و این احساس را به مخاطبان و خریداران این نوشیدنی هم انتقال می­دهد . این در حالی است که نوع فونت به لذت و سرخوشی حاصل از نوشیدن آن اشاره دارد . ممکن است بتوان این موضوع را چنین بیان کرد که قهوه یکی از نوشیدنی‌ هایی می­باشد که پیش از رفتن به محل کار می‌نوشید تا هوشیار بشوید ؛ ولی کوکاکولا یکی از نوشیدنی‌ هایی محسوب می­شود که پس از کار از آن استفاده می‌کنید تا انرژِی بگیرید . این ، همان چهره برند می­باشد که خودش از برندینگ قوی نشأت گرفته .

از سوی دیگر ، این شرکت نوشیدنی‌ های خودش را در بطری‌ های مخصوصی تولید می­کند و بفروش می­رساند که به مخاطب این پیام را انتقال می­دهد که اهل تقلید نیستند . این روش برندینگ کمک می‌کند تا مخاطب به برند اعتمادش جلب شود . پس ، همانطور که مشاهده می‌کنید این‌ها عناصری محسوب خواهند شد که با یکدیگر در کنار لوگو ، برند کوکاکولا را تشکیل می‌دهند و یک برند منحصر به فرد را ارائه خواهند کرد .  

هویت برند

اهمیت هویت برند در چیست ؟

هویت برند تجسم تمامی عناصر و فعالیت‌ های برند شما می­باشد . بنابر گفته شرکت طراحی Purely Branded ، «برندینگ قوی سبب می‌ شود که هویت برند تجسم یافته و در ذهن و قلب مصرف کنندگان به تکامل برسد» پس ، برندینگ و هویت برند را می‌توان از اصلی ترین و مهم ترین عوامل تاثیر گذار در آینده تجاری یک برند به حساب اورد .

با توجه به این نکات ، چنانچه برند شما حرفی برای گفتن دارد میبایست از خود سوال کنید که چگونه می‌توانید همانند برندهای قدرتمندی مانند کوکاکولا عمل کنید ؟ چگونه می‌توانید همان عناصر را در برندینگ نام تجاری خود هم استفاده کنید ؟

حالا با پنج مولفه‌ ای آشنا می­شوید که به توسعه نام تجاری و برندینگ کمک خواهند کرد . در انتها ، متوجه می­شوید که این عناصر از چه نظر برای کسب و کار شما اهمیت خواهند داشت .

1- چهره کسب و کار

لوگو در اصل ، همان چهره برند می­باشد که تمامی مقاصد و اهداف آن را نمایان می‌کند . به همین دلیل ، لازم می­باشد که لوگوی یک نام تجاری چیزی فراتر از یک تصویر بخصوص باشد . لوگو در معرفی هویت برند سهم ویژه ای را عهده دار است و از مهم‌ ترین عناصر برندینگ محسوب می­شود .

2- اعتماد و اعتبار برند

یک برندینگ قوی نه تنها هویت برند شما را در خاطرات ثبت می­کند ، بلکه اعتبار نام تجاری را در بازار افزایش خواهد داد . برندینگ ، چهره برند را به تدریج با ثبات کرده و به مرور آن را حفظ می­کند . به همین ترتیب ، با طی زمان اعتبار برند در میان رقیبان افزایش میابد و مصرف کنندگان به شکل تصاعدی به آن اعتماد می‌کنند .

3- تاثیر تبلیغات

تا کنون با مفهوم هویت برند و نقش برندینگ در ایجاد آن آشنا شده ایم . اکنون ، لازم می­باشد بدانید که تبلیغات نام تجاری شما در اصل با الگو برداری از هویت برند شما انجام خواهد گرفت . هر نوع تبلیغاتی ، شامل چاپی، آنلاین و یا آگهی‌ های شبکه های اجتماعی ، تماما منعکس کننده چهره و هویت برند شما می­باشند و از آن الهام خواهند گرفت. پس ، می‌توان گفت که یک برندینگ قوی با ارائه مناسب ترین چهره و هویت ممکن به ارتقاء اعتبار و افزایش اعتماد به برند کمک خواهد کرد و در کل ، تأثیر آن را بر مخاطبان و مشتریان چند برابر می­کند و سبب جذب مشتریان تازه خواهد شد . 

4- ماموریت سازمان

بدون ایجاد هویت برند هیچ وقت قادر نمیباشید بیانیه مأموریت سازمان خود را تهیه کنید . به این منظور که ، شما با ایجاد چهره‌ ای شاخص به برند خود هویت خواهید بخشید . هویت برند خودش تعیین کننده اهداف و مأموریت سازمان شما می­باشد . پس ، به جرات می‌توان بیان کرد که برندینگ در بیان ماموریت سازمان و تعیین آن هم نقش بسیاری خواهد داشت .

5- جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان پیشین

برندینگ پرقدرت ، هویت ، چهره و اعتبار خوبی برای برند ایجاد می­کند و شرایطی را رقم می­زند که نام تجاری قادر باشد بیانیه ماموریت خود را تهیه کرده و اعتماد عمومی را به خودش جلب بکند . به همین ترتیب ، نام تجاری مذکور می‌تواند افراد متفاوتی که با محصولات و خدمات ارائه شده ارتباط برقرار خواهند کرد را به خود جذب بکند . اما همچنان، این افراد تنها در صورتی به مشتری تبدیل می­شوند که قادر باشند با هویت برند ارتباط برقرار کنند و به آن احساس وابستگی داشته باشند. یک محصول خوب مشتری ایجاد خواهد کرد ؛ این در شرایطی می­باشد که یک برند خوب افراد را به طرفداران خودش تبدیل می‌کند .

 

نویسنده و مترجم این مقاله:

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب جدید

دسته بندی ها

هانائه موری

هانائه موری

Hanae Mori   نگاهی به زندگی و آثار طراح مد هانائه موری که به خاطر زیبایی­شناسی بینافرهنگی که در کارهایش استفاده می­کرد معروف شد.  هانائه

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله