عکاسی تخصصی نوشیدنی از حوزه های پرکاربرد عکاسی به شمار می رود. این سبک از عکاسی بیشتر در زمینه تبلیغات و ساخت تیزرهای مربوطه کاربرد دارد و هدف از آن جذب مشتری می باشد. بنابراین شما با چالش به تصویر کشیدن هرچه بهتر نوشیدنی های گرم و سرد روبرو خواهید بود به طوری که باعث جلب توجه مشتریان شود. یا حتی ممکن است از روی علاقه شخصی قصد داشته باشد از نوشیدنی های سرد یا گرم تصویربرداری کنید. پسبهتر است با تکنیک های عکاسی تخصصی نوشیدنی آشنا باشید تا در نهایت تصویر خروجی شما از نوشیدنی ها مختلف دارای کیفیت مناسبی باشد. در ادامه این مطلب، تکنیک های عکاسی تخصصی نوشیدنی گرم و سرد را شرح خواهیم داد.
بهترین شرایط عکاسی تخصصی نوشیدنی
برای تصویر برداری هرچه بهتر از نوشیدنی های مختلف و به نمایش کشیدن آنها در بهترین حالت ممکن نیاز است به عوامل زیادی توجه داشته باشید تا یک خروجی مناسب عاید شود. ما در این بخش، به مهم ترین عوامل اشاره می کنیم :
- نور محیط : می دانید که نور از تاثیر گذارترین عوامل روی کیفیت تصویر شما است بنابراین در تنظیم نور محیط کمی وسواس به خرج دهید. اگر محیط عکاسی از نوشیدنی، دارای نور مناسبی باشد می توانید با کنار زدن پرده ها و باز کردن پنجره ها نور مورد نیازتان را تامین کنید اما در غیر این صورت بهتر است از نور استودیویی استفاده کنید.
- نور سوژه : در تاباندن نور به نوشیدنی خود شک نکنید. این کار باعث خواهد شد نوشیدنی از پس زمینه جدا شده و در تصویر واضح تر خود را نشان دهد. همچنین بسته به نوع نوشیدنی یا ایده عکستان می توانید از نورهای استودیویی با رنگ های مختلف نیز بهره ببرید.
- قاب مناسب : زاویه ها و لوکیشن های مختلفی را برای پیدا کردن بهترین قاب تصویری خود امتحان کنید. با کمی صبر و حوصله و آزمون و خطا می توانید به خواسته مدنظرتان برسید.
- عمق میدان کم : دوربین خود را روی دیافراگم باز تنظیم کنید تا عمق میدان کاهش پیدا کند. در این حالت پس زمینه تصویر شما کمی تار خواهد شد و سوژه که همان نوشیدنی باشد از پس زمینه جدا می شود.
- طراحی و چیدمان مناسب : خلاقیت شما روی نتیجه نهایی به شدت تاثیر گذار خواهد بود. در طراحی فضا از عناصر مختلف استفاده ببرید اما توجه داشته باشید که تجمع عناصر فرعی باعث کم شدن توجه از سوژه اصلی شما نشود. همچنین فنجان یا لیوانی که نوشیدنی در آن قرار دارد نیز نقش بسزایی در تصویر شما ایفا خواهد کرد. در صورتی که تمایل دارید نوشیدنی درون لیوان در عکس قابل مشاهده باشد از لیوان های شیشه ای استفاده کنید.
عکاسی نوشیدنی گرم
در عکاسی نوشیدنی گرم مهم ترین نکته، گرم جلوه دادن نوشیدنی است. بدین منظور به تصویر کشیدن بخار نوشیدنی می تواند بهترین گزینه باشد و شما برای عکاسی تبلیغاتی از نوشیدنی گرم باید تکنیک هایی را اعمال کنید تا بخار نوشیدنی گرم شما به بهترین شکل ممکن در عکس ثبت شود.
شما می توانید از بخار مصنوعی نیز برای عکاسی نوشیدنی گرم استفاده کنید چرا که ممکن است به دلایل مختلفی مثل طولانی شدن زمان عکاسی، نوشیدنی شما سرد شود و بخار طبیعی خود را از دست بدهد.
استفاده از فضای تیره و تاباندن نور روی نوشیدنی گرم می تواند به خوبی بخار نوشیدنی گرم شما را ثبت کند. همچنین بهترین زاویه شما می تواند تصویر برداری از کنار نوشیدنی گرم باشد چرا که تصویر برداری از بالا، بخار عکس شما را به خوبی نمایش نخواهد داد.
در چینش فضا خلاقیت و سلیقه به خرج دهید؛ استفاده از عناصر مربوط به فصل سرما مثل شومینه یا بافت های زمستانی یا یک جفت دستکش گرم در صورتی که درست به کار گرفته شوند می توانند به خوبی حال و هوای سرد را به بیننده عکس منتقل کنند و این باعث شود هوس کند یک فنجان نوشیدنی گرم در آن فضا بخورد. در این صورت شما به هدف تبلیغاتی خود از ثبت این تصویر خواهید رسید.
عکاسی نوشیدنی سرد
در صورتی که سوژه شما یک لیوان نوشیدنی سرد است باید اولین اصل خود را به خنک جلوه دادن سوژه و محیط پیرامون آن اختصاص دهید. برای این کار برعکس آنچه که برای نور پردازی عکاسی نوشیدنی گرم گفته شد، بهتر است از فضاهای دارک و کم نور اجتناب کرده و در فضایی با نور محیط بیشتر به تصویر برداری بپردازید. در صورت عدم وجود نور طبیعی کافی پیشنهاد می شود از نورپردازی استودیویی استفاده کنید.
تا جایی که می توانید از رنگ های شاد بهره بگیرید. این کار باعث خواهد شد تصویر شما حال هوای تابستانی بهتری به خود بگیرد و به کارساز بودن تصویر تبلیغاتی شما بیافزاید. استفاده از گارنیش های مختلف نیز می تواند طراحی شما را زیباتر کند.
همچنین استفاده از یخ را فراموش نکنید. هیچ چیز برای خنک نشان دادن نوشیدنی سرد شما جای یخ را نمی تواند بگیرد. با استفاده از یخ، حس خنکی عکس را به مخاطب منتقل کنید. همچنین در تصویر برداری از نوشیدنی های سرد گازدار نیز وجود بخار در تصویر می تواند حس خوبی به مخاطب دهد.