عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخههای عکاسی به شمار میرود که هدف اصلی در آن تبلیغ محصول یا ایده موردنظر است. این نوع عکاسی به دلیل خاص و سخت بودن نیازمند افراد باتجربه و متخصص است و هرکسی قادر به انجام آن نیست، به همین دلیل بهمنظور استفاده از این روش برای تدوین تبلیغات باید از یک آژانس تبلیغاتی حرفهای کمک گرفت.
همانطور که میدانید تأثیر عکس و فیلم بر روی ذهن مخاطب بهمراتب بیشتر از سایر انواع محتوا است، بنابراین به دلیل اهمیت این حرفه و حوزه، میتوان از آن برای افزایش فروش دائمی استفاده کرد همچنین ساخت تیزر تبلیغاتی همیشه موردتوجه فعالان این عرصه بوده است. امروزه تمامی کسبوکارها میدانند که اگر از محتوای تصویری و ویدئویی استفاده کنند میتوانند تأثیر بسیار بیشتری بر روی مخاطبان بگذارند؛ بنابراین به دلیل تقاضای بالا کار فعالان این حوزه بسیار سختتر شده است.
آژانس تبلیغاتی آبامدیا متخصص در امور بازاریابی تصویری و انواع عکاسی به شما عزیزان در مورد عکاسی تبلیغاتی خواهد گفت.
نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی
اولین نکته مهم در عکاسی تبلیغاتی شفاف بودن پیام تبلیغ است، در مراحل تبلیغات از انتقال غیرمستقیم و مبهم دور شوید. یکی از اصول اولیه عکاسی تخصصی نیز همین مورد است.
خلاقیت یک عکاس همه چیز است. قبل از عکاسی باید بهخوبی به همه چیز فکر کرده باشید اینکه چگونه میتوان مخاطب را جذب کرد، از چه پسزمینه استفاده شود و رنگ زمینه کار چگونه باشد از نکاتی است که باید اولازهمه تعیین شود. نکته مهم بعدی استفاده از پراپ برای انتقال بهتر پیام است. نور محیط عکاسی یکی از اصلیترین عوامل تأثیرگذار در کیفیت و خروجی کار است.
نور طبیعی معمولاً بهترین نور است. عکاسی تبلیغاتی معمولاً در نور طبیعی و عادی انجام میشود و اگر قرار بر افزایش نور محیط باشد، این کار باید با ظرافت بسیاری انجام شود. در مرحله بعدی به سراغ ادیت عکسی که گرفته شد میرویم.
ادیت عکس در واقع مجموعهای از روشن یا تیره کردن عکس، افزایش کنتراست عکسها، کاهش قرمزیها تمیز و باکیفیت کردن عکسها است. حتماً پس از اینکه عکس را ادیت کردید از اینکه موضوع اصلی منتقل میشود یا خیر اطمینان حاصل کنید.
برای این کار میتوانید نظر اطرافیانتان را در مورد آن عکس جویا شوید. عکس ادیت شده را به اطرافیان خود نشان دهید و از آنها در مورد برداشتشان از عکس سؤال کنید. اگر نظرشان نزدیک با هدف شما از انتقال پیام بود، به شما تبریک میگویم! اما اگر هیچکدام نتوانند تشخیص دهند که منظور شما چه بوده است، به هدف خود نرسیدهاید چون پیام شما منتقل نشده است.
در عکاسی تبلیغاتی بهتر است از پسزمینههای ساده استفاده کنید تا کمتر جلب نظر کند شما قصد دارید خود محصول به چشم بیاید پس، از پسزمینه ساده استفاده کنید تا تبلیغ کارآمدتری داشته باشید.
آژانس تبلیغاتی خلاق، رمز موفقیت یک عکس خوب
اصلیترین نیاز ساخت یک تیزر موفق یا یک تبلیغ فوقالعاده فاکتور تجربه است. هر وقت که ترکیب تجربه و خلاقیت شکلگرفته آن تبلیغ تا حد بالایی منتشر شده است. یک آژانس تبلیغاتی دارای تیمهای مخصوصی برای ساخت تیزر و عکاسی است. فکر کنید اگر یکی از تیزرهای شما در سراسر ایران منتشر شود و حاشیه سود هر محصولتان ۱۰۰ هزار تومان باشد به نظرتان ۵۰۰۰۰۰ خرید از بین جمعیت ۹۰ میلیونی ایران چیز عجیبی است؟
این فروش معادل ۵۰ میلیارد تومان است. فقط یکلحظه فقط تصور کنید تیزر تبلیغاتی شما بسیار اصولی ساخته شده و بهعنوان یک محتوای ویروسی منتشر شود. واقعاً ارزش یکبار امتحان کردن را ندارد؟!
یکی از دلایل اولویت این آژانسها نسبت به سایر مراکز تجربه بالا در خلاقیت تدوین و اجرای تیزر و عکس است. اهمیت بالای این حرفه و وجود آن در کسبوکارتان به این دلیل اهمیت دارد که تیزر تبلیغاتی نمای کسبوکار شماست. در واقع عکاسی تبلیغاتی هرآنچه هستید و هر محصولی که دارید را به مخاطبانتان نشان میدهد.
همچنین نکته مهم بعدی توانایی بالای یک آژانس برای تحلیل بازار است. تیزر یا بنر تبلیغاتی شما قرار است باتوجهبه نوع مخاطبانتان تولید و تدوین شود، پس یک آژانس تبلیغاتی موظف است با تحلیل و مطالعه بازار هدفتان بهترین نتیجه ممکن را برایتان به ارمغان بیاورد.
امروزه عکاسی تبلیغاتی یکی از بهترین روشها برای ارائه درست و اصولی خدمات و محصولات است. به این دلیل که مردم همیشه فیلم دیدن را بیشتر از کتاب خواندن دوست دارند. آژانس تبلیغاتی حرفهای با بررسی بازار، بهترین روشهای ممکن برای عکاسی را پیشنهاد و انجام میدهد. همچنین میتوانید با ساخت تیزر تبلیغاتی، بیشازپیش خدماتتان را در معرض دید همگان قرار دهید.
2,436 کل بازدید, 7 بازدید امروز