مطالب منتخب | عکاسی مبلمانآموزش ترلوبازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

  • صفحه اصلی
  • مشتریان ما
  • مجله آبامگ
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
جستجو کردن
Close this search box.

بررسی بازاریابی TTL و ATL

اشتراک گذاری این مقاله

بازاریابی TTL و ATL

شیوه های مختلفی برای تبلیغات و بازاریابی وجود دارد، از تبلیغات بیلبوردی و تبلیغات در تلویزیون کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای آنکه توسط مشتریان دیده شوند و بتوانند محصولات و خدمات خود را به فروش حداکثری برسانند، لازم است از انواع روش های بازاریابی استفاده کنند. گرفته تا تبلیغات در گوگل که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در این مطلب می خواهیم راجع به بازاریابی ATL و TTL توضیحاتی را ارائه دهیم. دعوت می شود تا انتهای مقاله همراه باشید.

تبلیغات ATL چیست؟

، ساده ترین روش تبلیغات است. در این روش بازاریابی، از رسانه های سراسری و کثیرالانتشار استفاده می شود تا تبلیغات و آگهی ها به اطلاع مخاطبان هدف و مشتریان برسد.

بازاریابی به روش ATL که به اسم بازاریابی بالای خط هم شناخته می شود، به شرکت ها کمک می کند که مورد هدف بازار هدف قرار بگیرند و به اهداف مورد نظر خود در کسب و کارشان برسانند.

تبلیغات ATL چیست؟

انواع روش های بازاریابی ATL

برای اجرای بازاریابی ATL، از روش های مختلفی می توان استفاده کرد از جمله آنکه :

تلویزیون

جمعیت زیادی از مردم ایران روزانه زمان خود را صرف تماشای تلویزیون می کنند و تبلیغ کردن در تلویزیون از آنجایی که مخاطبان بسیاری دارد، به شدت موثر می باشد. استفاده از تلویزیون برای تبلیغات، یکی از شیوه های بازاریابی ATL است. در این روش، از صدا و تصاویر برای جذب مشتریان استفاده می شود و می توان با اجرای ایده های خلاق، محصولات و خدمات را به مخاطبان معرفی کرد.

رادیو

رادیو، قدیمی ترین رسانه جمعی دنیاست و اگرچه امروزه نسبت به تلویزیون مخاطبان کمی دارد، اما همچنان دارای مخاطبان خاص خود می باشد. بسیاری از افراد در هنگام رانندگی، در محیط کار و یا هنگام کار در خانه، به رادیو گوش می دهند. شرکت ها نیز می توانند برای تبلیغات و برندسازی خود، از رادیو استفاده نمایند.

استفاده از رادیو برای تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات شرکت ها، یکی از روش های بازاریابی ATL محسوب می شود و مزیتی که این رسانه دارد، کمتر بودن هزینه تبلیغات در آن به نسبت تلویزیون است.

روزنامه ‌ها و مجلات

در روش بازاریابی ATL، از روزنامه ها و مجلات هم می توان استفاده کرد. شرکت ها و کسب و کارهای مختلفی با استفاده از این رسانه، مخاطبان خود را هدف قرار می دهند تا در میان رقبای خود، پر رنگ تر دیده شوند.

البته بهتر است بدانید با ظهور رسانه های آنلاین و دیجیتال و از طرفی با افزایش قیمت کاغذ، رسانه های مکتوب با مشکلاتی مواجه شده اند و تیراژ خود را پایین آورده اند. بنابراین بازاریابی در روزنامه ها و مجلات، نسبت به قبل موثر نیست اما همچنان هم مخاطبانی هستند که روزنامه و مجله را به فضای مجازی ترجیح می دهند.

بیلبوردها

استفاده از بیلبورد هم از انواع روش های بازاریابی به شیوه ATL می باشد. این روش بازاریابی بسیار موثر است اما هزینه زیادی هم می طلبد. تبلیغات بیلبوردی حتی از تبلیغات در تلویزیون هم می تواند یک شرکت را زودتر به نتیجه برساند.

تبلیغات TTL چیست؟

تبلیغات TTL چیست؟

بازاریابی TTL، از انواع دیگر روش های تبلیغات و بازاریابی می باشد. این روش بازاریابی به اسم ترویج میان (درون) خطی نیز شناخته می ‌شود و در آن بر روی هدف قرار دادن افراد خاص و تأثیرگذاری بر تعداد بیشتری از افراد در مقیاس وسیع ‌تر، تمرکز می شود.

با استفاده از استراتژی‌ های تبلیغاتی TTL، می توان به صورت همزمان روی برندسازی و افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به کسب و کار، تمرکز داشت و هم به افزایش نرخ تبدیل توجه داشت.

تبلیغات در گوگل (گوگل ادز)، یکی از راهکارهایی است که می توان با کمک آن در بازاریابی به روش TTL موفق بود. گوگل، مخاطبان بسیار زیادتر از آنچه که شما تصور می کنید، دارد و تبلیغات کردن در این بستر، نتایج ایده آلی دارد.

نمونه‌ هایی از تبلیغات TTL

در ادامه، به نمونه هایی از تبلیغات TTL اشاره می کنیم :

بازاریابی 360

از بهترین نمونه های بازاریابی TTL، کمپین های بازاریابی و تبلیغات 360 هستند. شرکت ها با استفاده از کانال های TTL، زمینه تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان خود فراهم می کنند و با حضور برند در کانال های مختلفی مثل تلویزیون، رادیو، مجلات، تبلیغات کلیکی، شبکه‌ های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و… این تجربه بهتر هم می شود.

دیجیتال مارکتینگ

حوزه دیجیتال مارکتینگ، بسیار وسیع است و از نمونه روش های بازاریابی TTL می باشد. در این شیوه، از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند شبکه ‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، اکانت ‌های ایمیل، سیستم همکاری در فروش، سئو و… استفاده می شود.

بازاریابی ATL و TTL

کسب و کارهای بزرگ معمولا از تبلیغات ATL استفاده می کنند اما کسب و کارهای متوسط تا کوچک که سرمایه زیادی ندارند، عمدتا به سراغ کانال ‌های دیجیتالی همچون رسانه ‌های اجتماعی، ایمیل، یا کمپین ‌های آنلاین می روند. پس می توان گفت انتخاب یک روش بازاریابی بستگی به ماهیت کسب و کار، میزان سرمایه و اهداف کسب و کار دارد.

اگر می خواهید پیام خود را به تعداد بسیاری از مشتریان برسانید و کسب و کار شما دارای مخاطبان هدف زیادی است و از طرفی هزینه لازم برای تبلیغات هم دارید، تبلیغات ATL مناسب کسب و کار شماست. همچنین، برای انتخاب یکی از روش های بازاریابی ATL و TTL باید میزان بودجه را مدنظر قرار داد و سپس با شناخت رقبا و بازار هدف، یکی از این شیوه ها را اجرا کرد.

 

دپارتمان تولید محتوای متنی

سردبیر: 

ساناز طایفه

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب جدید

دسته بندی ها

هویت برند

هویت برند

نقش هویت برند در توسعه برند چیست؟ به چه صورتی می‌ توانیم در سال 2020 ، با کمک یک برندینگ پرقدرت برای برند خود هویتی

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله