مطالب منتخب | عکاسی مبلمانآموزش ترلوبازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

  • صفحه اصلی
  • مجله آبامگ

      برای دریافت بهترین راه حل میتوانید با ما تماس بگیرید

  • مشتریان ما
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

مدل آمیخته بازاریابی(4p)

اشتراک گذاری این مقاله

مدل بازاریابی آمیخته(4p)

می خواهیم درباره مدلی از فروش صحبت کنیم که به ستون های اصلی بازاریابی معروف هستند. مدل آمیخته بازاریابی(4p) در واقع متشکل شده از چهار p است که عبارتند از:

آژانس تبلیغاتی آبامدیا متخصص در ضمینه بازاریابی همراه شما در این راه خواهد بود تا شما را راهنمایی کند.

ترتیب اجرای این چهار حکم اصلا مهم نیست. این مهم نیست که شما اول درباره مکان ارائه محصول خود تحقیق کنید و بعد قیمت آن را بگذارید بلکه مهم اجرای یک پارچه این موارد است.

بیایید توضیحی درباره این چهار احکام بدهیم:

۱-محصول:

از زمان های قدیم محصول گرایی جزو اصلی ترین مراحل برای فروش بوده است اما در اینجا منظور از محصول نظارت بر میزان تطابق محصول تولیدی ما با نیاز و خواسته مشتری است. هرچقدر محصول ما با این نیازها تطابق بیشتری داشته باشد مطمعنن خریدار و طرفدار بیشتری نیز خواهد داشت. همچنین رعایت یک سری ویژگی های مخصوص به کالا مانند برند، کارکرد، مدل و کیفیت نیز می تواند تاثیر به سزایی در فروش محصول داشته باشد.

مدل بازاریابی آمیخته(4p)

۲-قیمت:

برای اینکه قمیتی مناسب بر روی کالای خود بگذارید باید استراتژی قیمت گذاری اینکه قیمت قرارداده شده معقول از نظر خریدار هست یا نه؟ آیا قیمت پایانی میزان سود مورد نظر را برمی گرداند؟ را رعایت کنید. 

به غیر از قیمت خرده فروشی شما باید قیمتی نیز برای میزان عمده فروشی خود داشته باشید. در عمده فروشی با سود کمتر و کمیت بالا تر می توانید چند برابر سود کنید .همچنین یک قیمت انعطاف پذیر بر روی محصول می تواند باعث ایجاد رضایت در مشتری شود.

مدل بازاریابی آمیخته(4p)

3-مکان:

مسئله مکان از دیگر موارد مهم برای فروش کالا یا خدمات است. هرچقدر که کالای شما دسترسی به آن آسان تر باشد، رضایت بیشتری را به خود جلب می کند. اینکه شما بدانید از  چه طریقی می خواهید خدمات و کالای خود را در دسترس قرار دهید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید، یکی از مهم ترین مسائل است.

مدل بازاریابی آمیخته(4p)

۴-معرفی:

شاید کلمه معرفی در اینجا مفهومی سخت تر نسبت به بقیه موارد داشته باشد. منظور از معرفی مجموعه فعالیت هایی است که برای  ارتباط با مشتری و حفظ این ارتباط صورت می گیرد. وظیفه شما در بازاریابی ایجاد ارتباطی درست و القای حسی مثبت به مشتری خود است. این ایجاد ارتباط می تواند از طریق تبلیغات، تک فروشی شخصی و … ایجاد شود

مدل بازاریابی آمیخته(4p)

نکات مثبت در استفاده از 4ps:

  1. 4ps به شما کمک می کند که نقاط قوت و ضعف کار خود را بیابید و آن ها را تقویت کنید.
  2. می توانید به صورت رقابتی تر و قوی تر از سایر رقبا در بازار ظاهر شوید.
  3. باعث می شود که هم همکاری درون سازمانی بهتر و هم ارتباط بهتری با مخاطب ایجاد شود.
مراحل 4ps:

حال که با آمیخته بازاریابی آشنا شده اید برای ایجاد آن نیاز دارید تا این مراحل را پیش ببرید:

  1. محصول یا خدمات خود را آنالیز و بررسی کنید. تمام نقاط ضعف و قوت آن ها را بیابید و برای هر یک چاره ای ایجاد کنید
  2. برای اینکه بتوانید هوشمندانه عمل کنید به این سوال ها جواب دهید: آیا محصول شما نیازهای مشتری را برطرف می کند؟ آیا مشتری می تواند محل فروش محصول را به راحتی پیدا کند؟ آیا قیمت محصول از نظر مشتری معقول است؟ آیا ارتباطاتی که از طریق بازاریابی برای مخاطبان انتشار می یابد به دست آن‌ها می رسد؟
  3. بعد از اینکه به سوالات جواب دادید برای هر جواب خود سوالی با “چرا” یا “چه می شود اگر” ایجاد کنید و به آنها جواب بدهید.

7ps شکلی گسترده تر از مدل بازاریابی امیخته(4ps):

در واقع 7ps شکلی کامل تر از 4ps است که در طول زمان شکل یافته است. در این مدل سه مورد دیگر به موارد 4psاضافه می‌شود:

  1. شواهد عینی(physical functions): در واقع هرچیزی که به شکل فیزیکی محصول شما مربوط باشد در این دسته قرار می گیرد. مانند بسته بندی، برند، نام تجاری، طریقه رساندن خدمات یا کالا به مشتری و …
  2. نیروی انسانی(people): میزان نیرویی که شما برای تولید محصول یا خدمات خود استفاده می کنید. هزینه ها و تخصص آن ها در زمینه کاریشان
  3. فرایند(process): هر فعالیت درون سازمانی که در رسیدن خدمات یا کالا به مشتری تاثیر بگذارد.
نویسنده و مترجم این مقاله:

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب جدید

دسته بندی ها

هانائه موری

هانائه موری

Hanae Mori   نگاهی به زندگی و آثار طراح مد هانائه موری که به خاطر زیبایی­شناسی بینافرهنگی که در کارهایش استفاده می­کرد معروف شد.  هانائه

اطلاعات بیشتر »
هویت بصری

هویت بصری

هویت بصری چیست؟ در دنیای امروزی رقابت بسیار شدید باعث می شود که اثر یک بازخورد بد به­خصوص در زمانی که میلیون­ها محتوای آنلاین برای

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله