چرا عکاسی صنعتی؟

همه ما در بین اطرافیان خود فردی را می­شناسیم که قصد دارد محصول یا کالایی را به فروش برساند و حتی بخواهد برای کسب­و­کار و یا فعالیت جدیدی که آغاز کرده تبلیغاتی انجام بدهد.­ جدا از این دو مورد در برخی مواقع امکان دارد هر شخص بخواهد محصولی دست ساز که خود درست کرده است را در فضاهای اجتماعی مربوط به فروش برساند.در این شرایط می­بایستی تصاویر به خصوصی از محصولات خود منتشر کند تا مشتری مورد نظر خود را جذب کند.در واقع داریم از عکاسی صنعتی صحبت می­کنیم، با ما همراه باشید.

هم من هم شما می­دانیم که تبلیغات یک مورد تاثیرگذار در هر کسب­و­کاری است.امروزه رسانه ها تمام حرف ها می­زنند و رابطه بین جذب مشتری و موفقیت در رسانه ها کاملا مستقیم است.به معنی اینکه هرچه بتوانید از رسانه­ ها بهتر استفاده کنید مشتری­ های بیشتری نیز جذب خواهید کرد.خب کاملا مشخص است که محصولات،برند و… هرآنچه که قصد فروش آن را داریم با عکس در رسانه ­ها منتشر می­کنیم،حال هرچه این تصاویر جذاب­تر بهتر باشد مطمعنا مخاطب­ های بیشتری جذب خود خواهد کرد.حال که با مفهوم عکاسی صنعتی آشنا شدیم متوجه شدید که نمی توان تاثیر آن در هر حوزه ای را نادیده گرفت.چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی فروشگاهی داشته باشید نیازمند عکاسی صنعتی خواهید بود.

اگر میخواهید درباره عکاسی صنعتی و انواع عکاسی بیشتر بدانید با آژانس تبلیغاتی آبامدیا همراه باشید

امروزه یک برند با توجه به حجم تبلیغات، داشتن عکس های با کیفیت و جذاب در واقع هویت آن را در این فضا تعیین می­کند.در ادامه قصد داریم به بررسی دقیق تر عکاسی صنعتی بپردازیم تا بتوانیم راهنمایی های لازم را به شما برای دلایل استفاده از عکاسی صنعتی در کسب و کارتان بهتر بشناسید.

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی چیست ؟

خب عکاسی صنعتی، یک حوزه بسیار وسیعی می­باشد که شامل رشته های مختلف عکاسی و تخصصی در زیر مجموعه­ های آن قرار می­گیرند.عکاسی صنعتی در واقع همان عکاسی اما با اهداف تجاری می­باشد، تا یک برند یا یک محصول و حتی خدمات به فروش برسند.همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم اگر که کسب­وکاری دارید داشتن عکس های جذاب و با کیفیت می­تواند روند جذب مشتری را بسیار سریع­تر کند و همینطور یک ماندگاری در ذهن مخاطب خود ایجاد کند، به جهت موفقیت در کسب­و­کار این امر الزامی است.امروزه برای فروش یک محصول نیاز است تا در فضای مجازی و حتی فضای حقیقی خود را به مخاطبتان معرفی و تصویری جذاب از محصولات خود به او نشان دهید.

به صورت کلی هر نوع از عکاسی که با اهداف تجاری سر و کار داشته باشد در زیر شاخه عکاسی صنعتی قرار می­گیرد.به طور مثال عکس برداری از کالا، خدمات و حتی مدل­ها همگی عکاسی صنعتی هستند تا در جنبش های تبلیغاتی که می­توان از انواع روزنامه­ ها مجلات و موارد دیگرنام برد تا با استفاده از این تصاویر اقدام به رشد کسب­و­کار و یا خدمات کرد.

حتما زمانی که بیلبورد­های تبلیغاتی در سطح شهر نگاه می­کنید متوجه می­شوید که این تصاویر با روش و اهداف به خصوصی به این شکل گرفته شده­اند این همان عکاسی صنعتی است.این حوزه از عکاسی صنعتی به جهت افزایش سطح فروش و شناساندن محصول یا خدمات به مشتری استفاده می­شود.

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی یا (industrial photography ) در واقع ذات اصلی یک محصول یا خدمات را گرفته و از طریق تصاویر به نمایش مخاطبان گذاشته.این تصاویر بایستی به گونه ­ای باشد تا هر آنچه در یک برند وجود دارد و یا یک خدمات با آن معنی پیدا می­کند را به نمایش بگذارند.مهمترین هدف عکاسی صنعتی، .متعهد بودن به وقایع و به تصویر کشیدن وجوه واقعی یک کالا یا محصول می­باشد.به صورتی که با استفاده از نورپردازی و شیوه­ی طراحی صحنه تبلیغات را به شکل مبالغه بدل نکند.در حقیقت یک عکاس مجرب در این حوزه تصاویر کالا و یا محصول مورد نظر خود را به گونه ­ای می­گیرد تا وِیژگی­های مهم و بهترین خصوصیات آن در تصاویر جلوه بیشتری داشته باشند.در این حوزه از عکاسی تمامی اقدامات مورد نیاز به صورت برنامه ریزی شده و دقیق برداشته می­شود و عکاس تمام تلاش خود را می­کند با تجربه و علم­ و­دانش خود همه ­چیز را تحت کنترل داشته باشد تا نتایج به بهترین شکل به تصویر کشیده بشوند. همه این­ها به دلیلی است که تصاویر باید جلوه­ی واقعی یک محصول باشند.البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که همه­ چیز بستگی به خواسته کارفرما دارد که او می­خواهد به چه صورت محصولش در تصاویر نمایان بشود.

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

در نظر شما نیز شاید عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی مترادف یکدیگر باشند، ولی شامل تفاوت­ های اساسی با یگدیگر هستند. عکاسی تبلیغاتی در واقع در زیرمجموعه عکاسی صنعتی قرار می­گیرد.

به صورت کلی می­تواند گفت تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی این می­باشد که عکاسی به شیوه تبلیغاتی، تمرکز بیشتری در بخش تبلیغات دارد و شامل اطلاعات بیبشتری می­شوند به صورتی که مخاطب با مشاهده تصاویر باعث بشود داستانی در ذهنش شکل بگیرد. ولی عکاسی به شیوه صنعتی در واقع سعی می­کند تا بیشتر به جزئیات یک محصول بپردازد تا به بهترین شکل ویژگی های کالا را به تصویر بکشد. این موضوع در حوزه عکاسی تبلیغاتی به این اندازه اهمیت ندارد، در تعریف ساده ­تر به این روش سعی می­شود تا به مشتری این حس دست بدهد که به این محصول یا کالا نیاز دارد.به همین دلیل است که عکاسی به شیوه صنعتی بسیار ساده ­تر و حتی بیشتر با زمینه­های سفید گرفته می­شوند در صورتی که عکاسی تبلیغاتی، با استفاده از جزئیات مختلف و عناصر دیگر صحنه سعی می­کنند بیشترین جلوه را برای روایت داستان به تصویر بکشند.

در نتیجه اهمیت دانستن تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی در جایی پر رنگ می­شود که شما می­خواهید بدانید کدام یک می­تواند به بهترین نحو باعث پیشرفت شما بشود.به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای موفقیت در این حوزه بایستی به موازات از هر دو نوع عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بهره ببرید.

برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد عکاسی تبلیغاتی بر روی دکمه زیر بزنید 

عکاسی تبلیغاتی

ایران و عکاسی صنعتی

امروزه شرکت‌های مختلفی به وجود آمده اند تا برای شما کار مارکتینگ و بازاریابی را انجام بدهند و به صورت حرفه‌ای به شما کمک ‌کنند تا بتوانید خدمات یا محصول خود را به بهترین روش ممکن به مخاطب ارائه کنید. با توجه به آن که از مزایای عکاسی صنعتی و وجود عکس‌های باکیفیت و خلاقانه با خبر هستنید، عکاسی صنعتی در ایران رو به رشد است و شرکت‌‌های بزرگ تبلیغاتی گام‌های بسیار موثری در این مسیر برداشته‌اند.سابقه‌ی کار تخصصی، وجود یک تیم خلاق و دارا بودن تخصص لازم در زمینه‌ی عکاسی و ویرایش تصاویر، اصلی‌ترین بخش‌هایی است که شرکت‌های عکاسی صنعتی در ایران می­بایستی به آن مجهز باشند. حتما توجه داشته باشید که وجود یک عکس بی‌کیفیت که توانایی متقاعد مشتری را به دیدن نداشته باشد، یک زنگ خطر برای از دست رفتن هر آنچه که بدست آورده­اید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *