چرا عکاسی صنعتی؟
همه ما در بین اطرافیان خود فردی را میشناسیم که قصد دارد محصول یا کالایی را به فروش برساند و حتی بخواهد برای کسبوکار و یا فعالیت جدیدی که آغاز کرده تبلیغاتی انجام بدهد. جدا از این دو مورد در برخی مواقع امکان دارد هر شخص بخواهد محصولی دست ساز که خود درست کرده است را در فضاهای اجتماعی مربوط به فروش برساند.در این شرایط میبایستی تصاویر به خصوصی از محصولات خود منتشر کند تا مشتری مورد نظر خود را جذب کند.در واقع داریم از عکاسی صنعتی صحبت میکنیم، با ما همراه باشید.
هم من هم شما میدانیم که تبلیغات یک مورد تاثیرگذار در هر کسبوکاری است.امروزه رسانه ها تمام حرف ها میزنند و رابطه بین جذب مشتری و موفقیت در رسانه ها کاملا مستقیم است.به معنی اینکه هرچه بتوانید از رسانه ها بهتر استفاده کنید مشتری های بیشتری نیز جذب خواهید کرد.خب کاملا مشخص است که محصولات،برند و… هرآنچه که قصد فروش آن را داریم با عکس در رسانه ها منتشر میکنیم،حال هرچه این تصاویر جذابتر بهتر باشد مطمعنا مخاطب های بیشتری جذب خود خواهد کرد.حال که با مفهوم عکاسی صنعتی آشنا شدیم متوجه شدید که نمی توان تاثیر آن در هر حوزه ای را نادیده گرفت.چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی فروشگاهی داشته باشید نیازمند عکاسی صنعتی خواهید بود.
اگر میخواهید درباره عکاسی صنعتی و انواع عکاسی بیشتر بدانید با آژانس تبلیغاتی آبامدیا همراه باشید
امروزه یک برند با توجه به حجم تبلیغات، داشتن عکس های با کیفیت و جذاب در واقع هویت آن را در این فضا تعیین میکند.در ادامه قصد داریم به بررسی دقیق تر عکاسی صنعتی بپردازیم تا بتوانیم راهنمایی های لازم را به شما برای دلایل استفاده از عکاسی صنعتی در کسب و کارتان بهتر بشناسید.
عکاسی صنعتی چیست ؟
خب عکاسی صنعتی، یک حوزه بسیار وسیعی میباشد که شامل رشته های مختلف عکاسی و تخصصی در زیر مجموعه های آن قرار میگیرند.عکاسی صنعتی در واقع همان عکاسی اما با اهداف تجاری میباشد، تا یک برند یا یک محصول و حتی خدمات به فروش برسند.همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم اگر که کسبوکاری دارید داشتن عکس های جذاب و با کیفیت میتواند روند جذب مشتری را بسیار سریعتر کند و همینطور یک ماندگاری در ذهن مخاطب خود ایجاد کند، به جهت موفقیت در کسبوکار این امر الزامی است.امروزه برای فروش یک محصول نیاز است تا در فضای مجازی و حتی فضای حقیقی خود را به مخاطبتان معرفی و تصویری جذاب از محصولات خود به او نشان دهید.
به صورت کلی هر نوع از عکاسی که با اهداف تجاری سر و کار داشته باشد در زیر شاخه عکاسی صنعتی قرار میگیرد.به طور مثال عکس برداری از کالا، خدمات و حتی مدلها همگی عکاسی صنعتی هستند تا در جنبش های تبلیغاتی که میتوان از انواع روزنامه ها مجلات و موارد دیگرنام برد تا با استفاده از این تصاویر اقدام به رشد کسبوکار و یا خدمات کرد.
حتما زمانی که بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر نگاه میکنید متوجه میشوید که این تصاویر با روش و اهداف به خصوصی به این شکل گرفته شدهاند این همان عکاسی صنعتی است.این حوزه از عکاسی صنعتی به جهت افزایش سطح فروش و شناساندن محصول یا خدمات به مشتری استفاده میشود.
عکاسی صنعتی یا (industrial photography ) در واقع ذات اصلی یک محصول یا خدمات را گرفته و از طریق تصاویر به نمایش مخاطبان گذاشته.این تصاویر بایستی به گونه ای باشد تا هر آنچه در یک برند وجود دارد و یا یک خدمات با آن معنی پیدا میکند را به نمایش بگذارند.مهمترین هدف عکاسی صنعتی، .متعهد بودن به وقایع و به تصویر کشیدن وجوه واقعی یک کالا یا محصول میباشد.به صورتی که با استفاده از نورپردازی و شیوهی طراحی صحنه تبلیغات را به شکل مبالغه بدل نکند.در حقیقت یک عکاس مجرب در این حوزه تصاویر کالا و یا محصول مورد نظر خود را به گونه ای میگیرد تا وِیژگیهای مهم و بهترین خصوصیات آن در تصاویر جلوه بیشتری داشته باشند.در این حوزه از عکاسی تمامی اقدامات مورد نیاز به صورت برنامه ریزی شده و دقیق برداشته میشود و عکاس تمام تلاش خود را میکند با تجربه و علم ودانش خود همه چیز را تحت کنترل داشته باشد تا نتایج به بهترین شکل به تصویر کشیده بشوند. همه اینها به دلیلی است که تصاویر باید جلوهی واقعی یک محصول باشند.البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که همه چیز بستگی به خواسته کارفرما دارد که او میخواهد به چه صورت محصولش در تصاویر نمایان بشود.
تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
در نظر شما نیز شاید عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی مترادف یکدیگر باشند، ولی شامل تفاوت های اساسی با یگدیگر هستند. عکاسی تبلیغاتی در واقع در زیرمجموعه عکاسی صنعتی قرار میگیرد.
به صورت کلی میتواند گفت تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی این میباشد که عکاسی به شیوه تبلیغاتی، تمرکز بیشتری در بخش تبلیغات دارد و شامل اطلاعات بیبشتری میشوند به صورتی که مخاطب با مشاهده تصاویر باعث بشود داستانی در ذهنش شکل بگیرد. ولی عکاسی به شیوه صنعتی در واقع سعی میکند تا بیشتر به جزئیات یک محصول بپردازد تا به بهترین شکل ویژگی های کالا را به تصویر بکشد. این موضوع در حوزه عکاسی تبلیغاتی به این اندازه اهمیت ندارد، در تعریف ساده تر به این روش سعی میشود تا به مشتری این حس دست بدهد که به این محصول یا کالا نیاز دارد.به همین دلیل است که عکاسی به شیوه صنعتی بسیار ساده تر و حتی بیشتر با زمینههای سفید گرفته میشوند در صورتی که عکاسی تبلیغاتی، با استفاده از جزئیات مختلف و عناصر دیگر صحنه سعی میکنند بیشترین جلوه را برای روایت داستان به تصویر بکشند.
در نتیجه اهمیت دانستن تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی در جایی پر رنگ میشود که شما میخواهید بدانید کدام یک میتواند به بهترین نحو باعث پیشرفت شما بشود.به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای موفقیت در این حوزه بایستی به موازات از هر دو نوع عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بهره ببرید.
ایران و عکاسی صنعتی
امروزه شرکتهای مختلفی به وجود آمده اند تا برای شما کار مارکتینگ و بازاریابی را انجام بدهند و به صورت حرفهای به شما کمک کنند تا بتوانید خدمات یا محصول خود را به بهترین روش ممکن به مخاطب ارائه کنید. با توجه به آن که از مزایای عکاسی صنعتی و وجود عکسهای باکیفیت و خلاقانه با خبر هستنید، عکاسی صنعتی در ایران رو به رشد است و شرکتهای بزرگ تبلیغاتی گامهای بسیار موثری در این مسیر برداشتهاند.سابقهی کار تخصصی، وجود یک تیم خلاق و دارا بودن تخصص لازم در زمینهی عکاسی و ویرایش تصاویر، اصلیترین بخشهایی است که شرکتهای عکاسی صنعتی در ایران میبایستی به آن مجهز باشند. حتما توجه داشته باشید که وجود یک عکس بیکیفیت که توانایی متقاعد مشتری را به دیدن نداشته باشد، یک زنگ خطر برای از دست رفتن هر آنچه که بدست آوردهاید است.