مطالب منتخب | عکاسی مبلمانآموزش ترلوبازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

  • صفحه اصلی
  • مشتریان ما
  • مجله آبامگ
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
جستجو کردن
Close this search box.

عکاسی تخصصی منو رستوران و کافه

اشتراک گذاری این مقاله

عکاسی تخصصی منو رستوران و کافه

عکاسی تخصصی منو رستوران و کافه یکی از حوزه های عکاسی تبلیغاتی می باشد که در زمینه معرفی محصولات رستوران یا کافه مورد استفاد قرار می گیرد. امروزه که منوی برخی رستوران ها و کافه ها رو به دیجیتالی شدن می روند ابتدا به نظر می رسد دیگر برای چنین منوهایی نیاز به عکاسی وجود نداشته باشد اما باید بدانید که طراحی این منوها نیز به تصویر برداری تخصصی نیاز دارد. در ادامه قصد داریم به چند نکته در زمینه عکاسی تخصصی منو رستوران اشاره کنیم. پس برای آشنایی با این نکات در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

تبلیغات با عکاسی تخصصی منو رستوران و کافه

قطعا برای شما هم پیش آمده که در فضای مجازی با تبلیغات گسترده از رستوران ها و کافه ها مواجه شوید. فراگیری تبلیغات رستوران و کافه ها با روش های مختلف در فضای مجازی و حقیقی مهر تاییدی بر این نکته است که تبلیغات از مهم ترین پایه ها برای کسب و کارهای تجاری است که نیاز به جذب مشتری دارند.

در زمینه تبلیغات یکی از مهم ترین روش ها استفاده از منوی مناسب است که برای رسیدن به این هدف شما نیاز به عکاسی تخصصی منو رستوران و کافه خوهید داشت. منوی رستوران و کافه ویترینی برای معرفی محصولات و خدماتی است که در اختیار مشتری قرار می گیرند بنابراین جزئیات موجود در آن بسیار حائز اهمیت است. شما با طراحی یک منوی مناسب برای کافه یا رستوران خود می توانید در مشتریان خود تمایل و علاقه برای استفاده از محصولاتتان را بالا ببرید.

نکات عکاسی تخصصی منو رستوران و کافه

در طراحی و عکاسی تخصصی منو رستوران و کافه چند نکته باید مورد توجه قرار بگیرند تا خروجی کار به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد.

نمایش محصولات همان مجموعه در منو

اول اینکه در منوی رستوران و کافه حتما باید عکس های محصولات همان مجموعه نمایش داده شوند. این موضوع به دو دلیل اهمیت بسیار بالایی دارد؛ دلیل اول این است که وقتی شما عکس های محصول خودتان را در منو نمایش می دهید در واقع بدین وسیله جزئیاتی در مورد غذاها یا نوشیدنی هایی که سرو می کنید در اختیار مشتری قرار می دهید مثل شکل ظرف و نحوه دیزاین محصولتان که این مورد به خودی خود برای مشتری می تواند جذاب باشد.

اهمیت دوم این است که شما با نمایش تصویر واقعی غذا یا نوشیدنی یا هر محصول دیگری که خودتان سرو می کنید، می توانید نشان دهید که به محصولات خودتان تکیه کرده اید و این موضوع باعث جلب اطمینان مشتریان خواهد شد. در واقع مشتری وقتی اطمینان شما به محصولاتتان را ببیند اعتمادش جلب خواهد شد.

همخوانی عکس ها با فضای منو

همخوانی عکس ها با فضای منو

نکته بعدی این است که عکس هایی که استفاده می کنید باید با فضای منو همخوانی داشته باشند. برای مثال اگر می خواهید یک تصویر را به عنوان بک گراند منوی غذا استفاده کنید این که پس زمینه یک غذای سنتی مثل کباب باشد اما منوی غذا در حال معرفی فست فودها و ساندویچ ها باشد قطعا ایده جالبی نیست.

کیفیت و حرفه ای بودن تصاویر

نکته دیگر در مورد کیفیت و حرفه ای بودن تصویری است که استفاده می کنید. عکس هایی که از محصولات گرفته می شوند باید با اجرای تکنیک های مخصوص تصویر برداری از غذاها و نوشیدنی ها همراه باشد تا عکس های خروجی بتوانند خواسته های تبلیغاتی را فراهم کنند.

تفاوت منوی چاپی و دیجیتال در تصویر برداری تخصصی منو رستوران و کافه

منوهای دیجیتال و چاپی هر کدام نسبت به دیگری نقاط قوت و ضعف مختص به خود را دارا می باشند و در زمینه عکاسی تخصصی منو رستوران و کافه تفاوت هایی بین این دو نوع منو وجود دارد که حائز اهمیت هستند

تفاوت در تعداد عکس های منوی چاپی و دیجیتالی

در صورتی که از منوی چاپی استفاده کنید بسته به این که منوی شما چند قسمت داشته باشد و هر قسمت مربوط به چه محصولاتی باشد نیاز به چند تصویر محدود خواهید داشت. مثلا یک تصویر نوشیدنی برای قسمت معرفی نوشیدنی ها و یک تصویر از غذا برای بک گراند قسمت معرفی غذاهای رستوران نیاز را رفع خواهد کرد.

اما در منو های دیجیتال علاوه بر عکس های مورد استفاده در منوی چاپی، تصاویر محصولات نیز باید در منو قرار داشته باشند. به این صورت که یک محصول برای مثال سالاد سزار همراه با جزئیات و قیمت در منو معرفی می شود سپس تصویر آن نیز در مقابلش قرار می گیرد. این کار برای تمام محصولات تکرار می شود. بنابراین در منوی دیجیتال نیاز به تعداد تصویر بالاتری وجود دارد.

مشاهده راحت تر لیست محصولات در منوی چاپی

منو های چاپی مشاهده لیست محصولات را برای مشتری ها راحت تر از منوی دیجیتالی انجام می دهند چرا که ممکن است نمایش منوی دیجیتال که معمولا مشتری آن را روی گوشی خود به اجرا در می آورد با مشکل مواجه شود. از سوی دیگر در صورتی که امکان سفارش دادن دیجیتالی هم به منوی دیجیتال اضافه شود در این صورت کار سفارش دادن برای مشتری و سفارش گرفتن برای کارکنان رستوران و کافه آسان تر خواهد شد.

به طور کلی از آنجا که محتوای تصویری بیشتری در منوی دیجیتالی نسبت به منوی چاپی وجود دارد بهتر است طراحی این منو را برای کافه و رستوران خود در اولویت قرار دهید اما در کنار آن از منوی چاپی هم بهره ببرید تا در مواردی که برخی مشتریان قادر به استفاده از منوی دیجیتال نیستند، منوی چاپی را در اختیارشان قرار دهید.

دپارتمان تولید محتوای متنی

سردبیر: 

ساناز طایفه

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب جدید

دسته بندی ها

طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی

بسته بندی یک انگشتر را تصور کنید. فرم معقول بسته بندی یک انگشتر نشان دهنده ارزشمندی آن است. در طراحی یک جعبه آسانی در استفاده

اطلاعات بیشتر »
اثرسنجی بازاریابی

اثرسنجی بازاریابی

آیا تا به حال به فکر برآورد سود حاصل از کسب و کارتان افتاده‌­اید؟ آیا می­‌دانستید شما می‌­توانید با در نظر گرفتن میزان سود، برآوردی

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله