قطعاً امروزه واژه کمپین تبلیغاتی را شنیدهاید. تمام فعالیتهای تبلیغاتی که ما امروز شاهد آن هستیم، در واقع حاصل تصمیمگیری یک کمپین هستند. میخواهم با یک مثال ساده مفهوم کمپین را برایتان توضیح دهم. فرض کنید صبح با صدای تبلیغ تلویزیونی برند آناناس از خواب بیدار شوید! آماده حرکت شده و سر اولین چهارراه یک بنر بزرگ از آناناس را ببینید. روی اولین پل عابر پیاده نیز یک بنر تبلیغاتی از آن را ببینید. وقتی به محل کار رسیدید، هنگام چک کردن پیج اینستاگرامتان با تبلیغات دیجیتال آناناس روبرو شوید. همانطور که دیدید، این برند فرضی همهجا بود و انواع روشهای تبلیغاتی را انجام میداد. به این مجموعه فعالیتهای تبلیغاتی که با مشورت و هماهنگی یک آژانس تبلیغاتی شکل میگیرد کمپین تبلیغاتی گفته میشود.
همانطور که میدانید، امروزه کسبوکاری موفق است که بتواند خودش را بیشتر از سایر رقبا در معرض نمایش قرار دهد. هدف از برگزاری این کمپینها نیز تحقق همین موضوع است. اولین نکته بسیار مهم در این کمپینها، هدف کمپین است.
کمپین تبلیغاتی، دورهمی انواع تبلیغات است. همانطور که میدانید، تبلیغات اصولی باتوجهبه مشاورههای یک آژانس تبلیغاتی نقش بسیار مهمی دارد. اولین قدم در اجرای کمپین تبلیغاتی تعیین هدف آن است.
آژانس تبلیغاتی آبامدیا متخصص در طراحی و اجرای انواع کمپین تبلیغاتی در این مسیر آماده مشاوره به شما تا اجرای کمپین تبلیغاتی شما است
انواع اهداف کمپین تبلیغاتی
هدف از برگزاری هر فرایند تبلیغات و بازاریابی، باید از قبل مشخص شود. فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی برای فروش نیازهای رایج مردم مانند مواد خوراکی دارید. از طرفی فرض کنید دوستتان فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی دارد. شما برای تبلیغاتتان میتوانید از تصاویر همه محصولات استفاده کنید و همهشان را هدف قرار دهید.
زیرا این محصولات نیاز روزمره جامعه هستند. ولی دوستتان بهتر است از پیراهن مثلاً لیونل مسی شروع کند. در واقع از طریق این پیراهن، مشتریهای بیشتری میگیرد و همزمان محصولات دیگر خودش را نیز معرفی میکند. کمپین تبلیغاتی باید به شدت باهوش عمل کند تا بتواند نتیجهبخش باشد. از دیگر اهداف این کمپینها میتوان به ایجاد تعامل بیشتر اشاره کرد.
امری که بسیار واضح است، ضرورت وجود هدفی معین برای یک تبلیغات اصولی است. با این روشها میتوانید در وهله اول مخاطبان غیرفعال خود را شناسایی کرده و سپس با برنامه اصولی، آنها را مورد هدف قرار داده و به مشتری واقعی تبدیل کنید.
از طرفی آمارها نشان میدهند که سهم بیشتر و بزرگتر بازار همیشه برای برندی بوده که از این روشها استفاده کرده است. شما بهمحض برگزاری کمپینهایی تبلیغاتی، در راستای برندینگ خود گام برمیدارید. اگر شما قصد عرضه محصول جدیدی را به بازار دارید، این روش مناسب شماست.
یکی از اهداف این کمپینها، معرفی یک محصول جدید در جامعه است. هرساله تبلیغات گستردهای را از سوی برندهای معتبر و بزرگ مشاهده میکنیم. یک برند نوعی بستنی جدید میآورد، برند دیگر یک نوع ماست سلامتمحور و این چرخه برای همیشه ادامه خواهد داشت.