تصور کنید وارد یک سایت برای خرید لوازم خانگی شده اید. اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب میکند چیست؟
اولین چیزی که در سایت توجه همه ما را به خود جلب میکند، شکل ظاهری سایت و تصاویر داخل آن است. طبق مطالعه و تحقیقات انجام شده انسانها در نگاه اول تنها به ظاهر کار و یا اشخاص توجه میکنند و سپس علاقمند میشوند که راجع به آن اطلاعات کسب کنند. تصاویر نقش مهمی در ایجاد یک ظاهر خوب و به یاد ماندنی دارند. با دانستن این نکته باید بدانیم که در دنیای تبلیغات نیز عکس تبلیغاتی دقیقا حکم ظاهر یک محصول/خدمات را دارد. هرچقدر عکاسی تخصصیتر و حرفهایتر باشد تاثیر قویتری خواهد داشت. در این مقاله به مهمترین بخشهای بصری پروژههای تبلیغاتی میپردازیم؛ بخشی که حکم شناسنامه کار شما را خواهد داشت.
آبامدیا متخصص در ضمینه عکاسی در مقاله ای جدا به شما از اهمیت عکاسی گفته ایم همچنین در مقاله عکاسی چیست می توانید درباره آن بیشتر مطالعه کنید.
در این مقاله خواهید خواند.
1-عکاسی محصول
2-عکاسی مواد غذایی
3-عکاسی مبلمان
4-عکاسی لوازم خانگی
5-عکاسی مد و لایف استایل
6-عکاسی معماری
عکاسی محصول
اگر میخواهید برای محصول خود یک تبلیغ با نتیجه ای مطلوب داشته باشید، اولین قدم در این راه، استفاده از عکس تبلیغاتی حرفه ای محصولتان است. عکاسی درست و حرفهای باعث دیده شدن محصول شما میشود و به مخاطب اطلاعاتی از قبیل اندازه محصول، شکل محصول، رنگ و کاربرد آن را انتقال میدهد. هرچقدر هزینه تهیه محصول بالاتر باشد به طبع نیازمند عکاسی با کیفیت تری خواهد بود. در واقع عکاسی تبلیغاتی از محصول باید به گونهای باشد که مخاطب علاوه بر حس نیاز به محصول، قیمت آن را نسبت به ارزشش یک معامله به صرفه ببیند و به گونهای احساس کند در صورت نداشتن محصول شما چیز گرانبها و بسیار ضروریای برای زندگی خود را از دست میدهد. برای عکاسی از محصول روشهای مختلفی وجود دارد. شما میتوانید به صورت صنعتی از محصول خود عکاسی کنید به طوری که تمرکز فقط روی محصول و زیبایی آن باشد یا ترکیبی از مدل و محصول را عکاسی کنید و اینبار روی کاربرد محصول تمرکز کنید.
عکاسی مواد غذایی
در صنعت مواد غذایی، ایجاد حس لذت خوردن محصول از اولین قدمها برای بازاریابی است. یک عکس تبلیغاتی از مواد غذایی باید به گونهای باشد که بیننده با دیدن عکس در همان لحظه بخواهد آن خوراکی را بخورد! درواقع یک عکس تبلیغاتی مواد غذایی حس خوشمزه بودن و لذیذ بودن غذا را به مخاطب انتقال میدهد. به شکلی که مخاطب ترغیب میشود که در لحظه محصول را خریده و یا سفارش دهد. در حقیقت در عکاسی از مواد غذایی وظیفه شما سیر کردن چشمها و انتقال این حس به شکم مخاطب است! اما برای تحقق بخشیدن به این امر نیازمند یک محصول زیبا با ظاهری خوشمزه هستید. محصولی که در زیر نورهای فلش تغییر قیافه ندهد و ظاهر خود را حفظ کند. به همین جهت شما به یک فود استالیست نیاز دارید که با استفاده از روشهای خاص به محصول شما رنگ و لعابی جذاب دهد و درکنار این جذابیت، مقاومت محصول در برابر گرما و نور را نیز بالا ببرد. نکته مهم این است که در این میان نباید از دیزاین و طراحی صحنه عکاسی نیز غافل شد. یک صحنه عکاسی جذاب زیبایی عکس شما را چند برابر میکند.
عکاسی مبلمان
در صنعت بازاریابی مبلمان، عکاسی در حقیقت یک پیوند دهنده بین محصول با کیفیت و هنر است. محصول شما با یک عکاسی حرفهای به چشم مخاطب با کیفیتتر نیز ظاهر میشود.عکاسی تبلیغاتی مبلمان برای سرعت دادن به فرآیند بازاریابی صنعت مبلمان انجام میشود و عموما جامعه میانسال را هدف قرار میدهد. برای بدست آوردن یک عکس با کیفیت از محصول نیازمند یک چیدمان مرتبط و متناسب با محصول خود هستید. به عنوان مثال اگر هدف شما مبلمان راحتی است، چیدمانی ساده با رنگهای ملایم بهترین گزینه برای کار شماست. همچنین تاثیر پس زمینه مرتبط با سبک مبلمان میتواند حس و حال محیطی که محصول شما در آن قرار دارد را به مخاطب انتقال دهد. برای اینکه یک عکس خلاقانه داشته باشید میتوانید از موشن گرافیک استفاده کنید یا به صورت موزایک جزییات از محصول خود عکاسی کنید به طوری که هر عکس بخشی از مبلمان را به نمایش بگذارید. فیلترهای ادیت عکاسی میتوانند به عکسهای شما زیبایی دو چندان ببخشند. هرچقدر طراحی صحنه، نورپردازی و چیدمان عکاسی با سبک مبلمانتان بیشتر همخوانی داشته باشد در چشم مخاطب تاثیر بیشتری خواهد داشت.
عکاسی لوازم خانگی
هرساله انواع و اقسام لوازم خانگی با مدلها و کاربردهای جدید به بازار اضافه میشوند. محصولاتی که ممکن است واقعا به آنها نیاز نداشته باشیم اما به علت بازاریابی خوب احساس نیاز به آن محصول در ما زنده شده است. عکاسی یکی از بهترین روشها برای القای این احساس است. از آنجایی که عکاسی از لوازم خانگی دارای سوژههای بسیار متفاوت از لحاظ رنگ، سایز، کاربرد و … است، نیازمند نور پردازی، دیزاین و سبکهای عکاسی مختلف برای هر سوژه است.عکاسی از لوازم خانگی به 2 روش صنعتی و تبلیغاتی انجام میشود که هر روش هدف متفاوتی برای عکس تعیین می کند. ممکن است عکسی به شما احساس راحتی را انتقال دهد درحالیکه عکس دیگری حس لوکس و مجلل بودن را انتقال دهد. اما در کل هدف از عکاسی لوازم خانگی معرفی محصول، آشنایی با مزایای استفاده آن و ویژگیهای کاربری آن است.عمومن این سبک عکاسی در استودیوهای تخصصی تبلیغاتی انجام میشود و به غیر از خود عکس، نیازمند یک طراحی گرافیکی با کیفیت نیز است.
عکاسی مد و لایف استایل
عکاسی مد و لایف استایل به منظور نشان دادن پوشاک و اقلام تزیینی مد استفاده می شود به طوری که چشم مخاطب را مجذوب خود کند.
آژانس تبلیغاتی آبامدیا در ضمینه عکاسی مد و لایف استایل متخصص بوده و شما را همراهی خواهد کرد.
عکاسی معماری
امروزه در زندگی مدرن زمان اهمیت دوچندان یافته است. سرعت بالا در سبک زندگی امکان گشت و گزار برای یافتن یک محصول را از مشتریان گرفته است. اکثر مردم به خریدهای آنلاین یا جست و جو آنلاین روی آورده اند. در سرعت یافتن سبک زندگی مدرن، بازاریابی معماری و املاک نیز مستثناء نبوده است. برای اینکه بتوانید در بازاریابی معماری و املاک جای پای محکمی داشته باشید تهیه یک سایت یا یک کاتالوگ میتواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.عکاسی تبلیغاتی معماری با هدف جذب مشتری انجام میشود. یک عکس مناسب از ساختمان، موقعیت یا ملک مورد نظر موجب بالا رفتن جذب مشتری میشود. با قرار دادن همین عکس در سایت یا صفحه مربوط به برندتان میتوانید حس واقعی ایجاد کرده و اعتماد مخاطبان را جذب کنید که باعث پیشرفت بازاریابی شما میشود. این را به یاد داشته باشید که مهم ترین پله شروع فرآیند فروش یک خانه یا ملک، اولین بازخوردی است که مخاطب از شما دریافت می کند. این بازخورد با عکاسی معماری کیفیت بالایی خواهد داشت زیرا مشتری را از موقعیت، خصوصیات و شکل و ظاهر محل مورد نظر شما آگاه میکند. بازخورد اولیه مناسب و حس اعتماد باعث بالا رفتن امکان موفقیت فرآیند فروش و به طبع میزان سوددهی شما میشود. شما میتوانید از عکسهای تبلیغاتی مناسب به عنوان مدرک و مستندات برای مکانهایی که در دست فروش دارید استفاده کنید.