آژانس های تبلیغاتی وظایف گوناگون و زیادی دارند. از جمله وظایف مهمی آژانس های تبلیغاتی که انجام میدهند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۵-ساخت تیزر و کلیپ های تبلیغاتی
یک آژانس تبلیغاتی از تحقق یک ایده تا تجاری سازی یک محصول یا خدمات و یا کسب و کار شما را همراهی میکند.
آژانس تبلیغاتی آبامدیا یکی از بهترین ها در حوزه تبلیغات و بازاریابی در این مقاله در مورد وظایف آژانس تبلیغاتی خواهد گفت
از وظایف مهم آژانس تبلیغاتی این است که:
در مقاله های قبلی با عنوان اژانس تبلیغاتی چیست به طور کامل درمورد این موضوع سخن گفتیم حال در این قسمت وظایف اژانس تبلیغاتی را به شما خواهیم گفت
- برای افزایش فروش تلاش کند.
- ارائه خدمات یکپارچه، حرفه ای و با کیفیت.
- سرعت بخشیدن به رشد فروش و بازدید کسب و کار همچنین ایجاد آگاهی عمومی.
- جمع آوری بازخورد مشتریان و مخاطبان کسبوکار جهت بهبود در آینده.
- ساخت یک تبلیغ بر روی اطلاعات اولیه جمع آوری شده درباره یک محصول.
- تحقیق درباره کمپانی، محصول و واکنش مشتری ها.
- ساخت یک پلن درباره نحوه استفاده از چه رسانه، کجا و چه زمانی برای مشخص شدن زمان مورد نیاز.
- گرفتن فیدبک از فروشنده و مشتری و نحوه وصل کردن این دو به یکدیگر.
چرا آژانس تبلیغاتی ؟
همه شرکتها میتوانند این کارها را خودشان انجام دهند. خودشان برای کسب و کارشان تبلیغ کنند و در بسترهایی مانند تلوزیون نمایش دهند. حتی میتوانند مشتریهای خود را مدیریت کنند. پس نیاز به یک آژانس تبلیغاتی برای چیست؟! در حقیقت دلیل استفاده از آژانسهای تبلیغاتی این است که:
- آژانسها در این زمینه حرفهای هستند و برای هر کاری یک تیم حرفهای مخصوص به خود دارند.
- آژانسهای تبلیغاتی از افراد بیشتری با میزان تجربه و دانش مربوطه برخوردار هستند.
- کار آنها حرفهای و هدفمند است.
- استخدام آنها باعث صرفه جویی در وقت و در هزینه میشود.
وظایف آژانس تبلیغاتی
حال که وظایف شرکت های تبلیغاتی را می دانید بهتر است آنها را توضیح دهیم
1- بازاریابی
بحث بازاریابی بحث مفصلی می باشد که شما عزیزان می توانید در مورد آن در صفحه مربوطه بیشتر بخوانید
2-ایجاد تبلیغات در اصل همان انتخاب پلتفرم یا رسانه مورد نظر برای تبلیغات جهت رشد کسب و کار است
آژانسهای تبلیغاتی با توجه به صنف کاری مشتری رسانهای که بیشترین بازده را دارد انتخاب میکنند تا در کمترین زمان ممکن مشتری به سود یا بازدید مورد نظر برسد. این تبلیغات میتوانند در شبکههای اجتماعی یا استفاده از استراتژیهای محتوا باشد.
۳-حضور در فضای مجازی(شبکه های اجتماعی):
قطعن برای تمامی کسب و کارها حضور در فضای مجازی ضروری شده است زیرا میتوان از مسیرهای دور خرید خود را انجام داد، کسب و کارها و اخبار را مشاهده کرد و …. همچنین از دیگر مزیتهای مهم حضور در فضای مجازی، شناخته شدن کسب و کار در این فضا خواهد بود. در صورت انجام این کار توسط افراد متخصص قطعن کسب و کارها برندسازی و افزایش فروش چشم گیری خواهند داشت.
4- تبدیل شدن به برند:
قطعن برای جان گرفتن کسب و کار نیازمند تبدیل شدن به مارک یا برند تجاری است. بی شک آژانسهای تبلیغاتی تنها مکانهایی هستند که این امکان را دارند تا کسب و کار مشتری را تبدیل به برند تجاری کنند .
۵- ساخت ویدیوهای تبلیغاتی:
متخصصین تولید ویدئو میدانند که ساخت ویدئو کلیپهای آموزشی و دستورالعمل نحوه اجرا و حل مشکلات به ویژه برای مجموعه وسیعی از وبلاگها و صفحات اینترنتی درآمد زیادی دارد. هر چند تولید این گونه ویدیوها ساده به نظر میآید، اما استفاده ازدوربین بدون دانش و ضبط کردن ویدئو بدون مقدمه لزومن راه خوبی نیست. بیشتر ویدیوهای آموزشی جذاب نیستند و خیلی سریع مخاطب را خسته میکنند، به همین دلیل نیز نمیتوانند مخاطب را جذب کرده و بازدید زیادی داشته باشند. با این حال همه ویدیهای آموزشی این چنین نیستند. در واقع تکنیکهای به ظاهر ظریف و کوچک وجود دارند که هنگام فیلمبرداری با اعمال آنها میتوان مردم را برای دیدن ادامه ویدیوها ترغیب کرد. محتوا ممکن است کاملا مناسب باشد اما با تغییرات کوچکی در نحوه فیلمبرداری گاهی تفاوتهای زیادی ایجاد میشود.
نمونه های ساخت ویدیو های تبلیغاتی که از وظایف مهم اژانس های تبلیغاتی است: