عکاسی مد چیست؟
عکاسی مد یک ژانر پرطرفدار، در عین حال بازاری رقابتی، است..فهمیدن تفاوت انواع عکاسی مد می تواند به شما توانایی درک مرز ها و تحت تاثیر گذاشتن بیننده را بدهد.
آژانس تبلیغاتی آبامدیا متخصص در انواع عکاسی همراه شما خواهد بود.
1. عکاسی کاتالوگ
احتمالا عکاسی کاتالوگ ساده ترین نوع از این چهار نوع عکاسی مد است. هدف این نوع سبک، فروش لباس و تمرکز روی پوشش است. عموما بهترین سبک برای شروع عکاسی مد نسبت به چهار سبک دیگر است.
عکاسی کاتالوگ در واقع زیر شاخه ای از عکاسی محصول است. تنها تفاوت واقعی بین عکاسی محصول و عکاسی کاتالوگ، (با اینکه روی محصول تمرکز می کند) حضور یک مدل است.
عموما بکگراند تصاویرطبیعت، رنگ های سفید و طوسی است. از کمترین تعداد اکسسوری ها استفاده می شود و وسایل خیلی کمی در عکس حضور دارد. مدل با اینکه ممکن است حالتی برای زیبا تر نشان دادن لباس بگیرد اما عموما صاف ایستاده است تا لباس را نشان دهد.
عموما بزرگترین مشکلی که عکاسان با این سبک عکاسی دارند نورپردازی است. شما می خواهید از نور پردازی به گونه ای استفاده کنید که تمام جزییات لباس را بدون از بین بردن رنگ نشان دهد. برای جلوگیری از این مشکل بهترین کار دوری از عکاسی در فضای بسته و شب است. یکی از شاخه های عکاسی کاتالوگ ژورنال است. ژورنال ترکیبی از عکاسی کاتالوگ با عکاسی لایف استایل است و عموما مدل لباس مورد نظر را در محیطی هنری و محل های روزمره می پوشد.
2. عکاسی مد لوکس
مد لوکس چیزی است که بر روی جلد مجلاتی که مردم دوست دارند نشان داده می شود. اما از دید عکاسان، مد لوکس استفاده از مانکن های معروف در پوز های غیر معمول و ترکیبی از لباس های گران قیمت و آرایش های خاص است که در جمع باعث ایجاد تصویری خارق العاده می شود.
گرفتن چنین تصویر بی نظیری یک چالش نسبتا بزرگ است. شما به طور مداوم با چالش هایی مانند مکان، نورپردازی، مدل ها، استایل ها، مو و خیلی چیزهای دیگر درگیر هستید. حتی اگر خیلی از این ها برای شما تصمیم گیری شود، شما باز هم باید این موارد را در کنار یکدیگر قرار دهید تا آن ظاهر خاصی که مد نظر دارید ایجاد شود.
اولین چیزهایی که محتاطانه باید در نظر بگیرید حسی است که می خواهید در عکس انتقال دهید. لازم نیست که حتما به ایده خود پایبند باشید یا تنها آن را دنبال کنید بلکه می توانید ایده هایی که در طول کار نیز می گیرید را دنبال کنید.
همچنین شما نیاز دارید که مدلی مناسب برای عکاسی خود انتخاب کنید. شما شخصی با تجربه که بتوان با چیزی که در نظر دارید همکاری کند نیاز دارید تا بتوانید تصویری که مد نظر دارید را بگیرید. همچنین نیازمند یک تیم خوب نیز هستید.
شما به افرادی نیاز دارید که در عین مسولیت پذیر بودن با استعداد نیز باشند. شما نیازمند افرادی حرفه ای در آرایش، استایل و استایلیت مو نیاز دارید. همچنین اشتراک گذاری نظراتتان با یکدیگر به شما در دیدی تصویر برداری و هنری که در کل عکس استفاده می کنید کمک می کند.
اگر انتخابی در مورد محل عکس برداری دارید باید دوباره به احساسی که برای عکس خود نیاز دارید توجه کنید. ممکن است احساسی که در عکس می خواهید به نمایش بگذارید به محیط خاص نیاز داشته باشد.
حال نوبت تجهیزات است. همانطور که شما نیازمند یک دوربین خوب هستید، نیازمند تجهیزات نور پردازی نیز هستید. شما یک دوربین سبک با باطری قوی و تجهیزاتی که در عکاسی با نور کم مفید هستند می خواهید. همچنین چند لنز برای انواع عکس ها لازم دارید.
3. عکاسی مد خیابانی
مد خیابانی که به عنوان مد شهری نیز شناخته می شود و عموما وجه مخالف مد لوکس است. در واقع مد خیابانی یک شاخه از مد مانند هیپ هاپ و گرانچ است که بعد ها به عنوان استایل مد خیابانی شناخته شده اند.
مد خیابانی زمخت تر از مد لوکس دیده می شود. عموما این نوع مد شامل چیزهایی که مردم هر روز می پوشند مانند شلوار های جین، پیرهن و هودی است. همچنین مد خیابانی شامل لباس های جذابی هستند که راحتی در آن ها حکم اصلی است.
عکاسانی که در این رشته حرفه ای هستند معمولا به جای مدل ها از مردمی که در خیابان می بینند عکس برداری می کنند. بیشتر اوقات عکاسی مد خیابانی درباره آنچه که مردم پوشیده اند نیست بلکه درباره حالات، اعتماد به نفسی که در پوشش خود دارند، نور و اینکه چطور با پوشش خود شخصیتشان را نشان می دهند، است.
برای اینکه عکاسان عکس های مد خیابانی بگیرند، از لنز های تله استفاده می کنند تا بتوانند از فاصله زیاد بدون اینکه اعتماد به نفس مخاطب را از بین ببرند، عکاسی کنند.
4. مد تحریریه (Editorial Fashion)
این عکاسی مدی است که داستانی را درون خود می گوید. شما عکاسی مد تحریریه را در مجله ها و روزنامه ها می بینید. این عکس ها عموما با متنی که درباره کلیت موضوع است، همراه هستند.
اشخاصی که عکاسی مد تحریریه انجام می دهند ممکن است خود داستانی داشته باشند یا به شما داستانی را پیشنهاد کنند. عکس های مدی که شما در این سبک می بینید عموما بخشی از یک نمایش هستند یا می خواهند حسی خاص را به شما منتقل کنند. هدف این است که احساسی خاص را ایجاد کنید تا بتوانید داستانی را تعریف کنید.
این عکس ها ممکن است شامل یک برند یا چند برند شوند و استایلی خاص در عکس برداری داشته باشند.
این بدین معنی است که برای هر عکس متفاوت نیازمند تجهیزاتی متفاوت نیز هستید. با در نظر نگرفتن چالش هایی که در این نوع عکس برداری هست، عکاسی تحریریه می تواند یکی از پول ساز ترین استایل های عکاسی مد باشند، زیرا به شما اجازه خلاقیت در عکس را میدهند.