مطالب منتخب | عکاسی مبلمانآموزش ترلوبازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

تولید محتوا

اشتراک گذاری این مقاله

تولید محتوا

قبل از شروع اینکه بگوییم ، تولید محتوا چیست باید راجب اصل محتوا توضیح دهیم ؛ پس با ما همراه باشید.

اولین جایی که برای پیدا کردن جواب سوالات خود به آن مراجعه می‌کنید کجاست؟ حدس ما گوگل است! (یا موتور جستجوگری که شبیه به آن است). این تنها شما نیستید که از گوگل برای پیدا کردن جواب های روزانه خود استفاده می‌کنید.

زمانی که شما یک سوال را در قسمت جستجو وارد می‌کنید، لینک‌هایی که به عنوان نتیجه برای شما به نمایش گذاشته می شوند محتوا هستند. چه بخواهید یا نخواهید شما هر روزه از محتوا در زندگی روزمره خود استفاده می کنید.

این تولید محتوا، استراتژی بازاریابی محتوا نامیده می شود.

متن هایی که شما به عنوان جواب به آن ها مراجعه می کنید محتوا هستند. ویدیو آموزشی ای که شما درباره استایل مدل مو خود می بینید، محتوا است. اخبارها، پست های اینستاگرام، پست های وبلاگ، ویدیو گربه ها، گیف ها، میم ها و … همگی محتوا هستند.

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. اینکه بخواهید از آن‌ها اجتناب کنید خیلی سخت است اما چرا باید این کار را کنید؟! محتوا شما را از اتفاقات مطلع می‌کنند، به سوالاتتان پاسخ می‌دهد، شما را سرگرم می‌کنند، لبخند روی لب شما می‌نشانند، در تصمیم گیری به شما کمک می‌کنند و …

محتوا به شما کمک می‌کنند که مشتری را جذب کنید، حفظ کنید و منجر به فروش محصول یا خدمتتان شوید. به زبانی دیگر اگر شما محتوا تولید نمی‌کنید پس از غافله عقب هستید.

آژانس تبلیغاتی آبامدیا متخصص در انواع تولید محتوا در این راه به شما کمک خواهد کرد.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا پروسه جمع کردن ایده‌هایی است که می‌توان در اختیار مشتری گذاشت، نوشت یا محتوایی تصویری ایجاد کرد و این اطلاعات را در وبلاگ، ویدیو، اینفوگرافی یا به فرمت های دیگر در دسترس بیننده قرار داد.

چرا تولید محتوا مهم است؟

تولید محتوا یک روش بدون محدودیت بازاریابی است. زمانی که شما محتوا تولید می‌کنید در واقع اطلاعاتی مفید و رایگان را در اختیار بیننده ها می گزارید، مشتری های بالقوه را به سایتتان جذب می‌کنید و دیگر مشتری ها را از کیفیت خدماتتان آگاه می‌کنید.

  • تولید محتوا 3 برابر بیشتر از بازاریابی سنتی جذب مشتری دارد، درحالی که 62 درصد هزینه آن از سایر روش ها کمتر است.
  • SMB‌ هایی که از تولید محتوا استفاده می‌کنند 126 درصد بیشتر از کسب و کار هایی از این روش استفاده نمی‌کنند، جذب مشتری دارند.
  • 61 درصد از فروش آنلاین مربوط به نتیجه خواندن محتوا بلاگ توسط مشتریان است.
  • کمپانی‌هایی که 16 عدد به بالا در ماه محتوا ارائه می‌دهند، 3.5 برابر ترافیک بیشتری نسبت به آن‌هایی که کمتر از 4 عدد پست در ماه قرار می دهند، دارند.

محتوا مساوی با رشد یک بیزنس است. پس بیایید با انواع محتوایی که شما می‌توانید تولید کنید شروع کنیم.

تولید محتوا

مثال هایی از تولید محتوا

۱. بلاگ

یکی از انواع تولید محتوا (آن چیزی که همین الان شما در حال مطالعه آن هستید) پست های بلاگ هستند. بلاگ ها برای این که شما را سرگرم کنند، به شما آموزش می دهند و به شما انگیزه می دهند؛ زمانی که کسی یک جمله در گوگل جست و جو می کند، عموما جواب‌هایی که به عنوان نتیجه می آیند پست های بلاگ هستند.

2. پادکست ها

پادکست ها، که مثل گوش دادن به رادیو هستند، یکی از محبوب‌ترین محتوا‌ها هستند؛ البته با این تفاوت که درباره موضوعاتی که شما انتخاب می‌کنید، هستند برای شما جذاب اند. این پادکست ها عموما زمانی جذب بالا دارند که مردم گوینده را دوست دارند یا می‌خواهند چیز جدیدی یاد بگیرند.

3. ویدیو

چه بخواهید ویدیویی در شبکه‌ای اجتماعی به اشتراک بگذارید یا در یوتبوب به اشتراک بگذارید، ساختن ویدیو یکی از انواع تولید محتوا است و هر روزه در حال محبوب‌تر شدن است. ویدیو کوتاه یا بلند هر دو باید در استراتژی تولید محتوای شما باشند پس مهم است که ایده هایی درباره تولید ویدیو داشته باشید.

4. گرافیک

در پست های بلاگ یا در شبکه‌های اجتماعی، شاید شما بخواهید گرافیک‌هایی مختص به خود استفاده کنید. این گرافیک‌ها می‌توانند اینفوگرافی ها، انیمیشن‌ها و … باشند. این نوع تولید محتوا عموما نیازمند یک طراح گرافیک یا حداقل یک ابزار طراحی گرافیکی است تا به شما کمک کند کار خود را انجام دهید.

5. محتوای دانلودی

یکی دیگر از روش های تولید محتوا محتوای دانلودی است. این محتوا‌ها می‌توانند نمونه‌ها، کاغذ‌های سفید، کاغذ های اداری یا کتاب های دیجیتال باشند که شما می‌توانید در اختیار بینندگان خود قرار دهید تا آن‌ها را دانلود کنند. این محتوا ها قفل گذاری شده‌اند به این معنا که بینندگان باید فرمی را پر کنند و ایمیل خود را در اختیار شما بگذارند تا به این محتوا دسترسی پیدا کنند.

نویسنده و مترجم این مقاله:

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب جدید

دسته بندی ها

اثرسنجی بازاریابی

اثرسنجی بازاریابی

آیا تا به حال به فکر برآورد سود حاصل از کسب و کارتان افتاده‌­اید؟ آیا می­‌دانستید شما می‌­توانید با در نظر گرفتن میزان سود، برآوردی

اطلاعات بیشتر »
اصول بازاریابی

اصول بازاریابی

شما برای شروع هر کار نیازمند داشتن بازاری مناسب و پایه‌­ای قوی هستید. بازاریابی حکم بازار هدف شما را دارد. در بازاریابی برای اینکه کار

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله