مطالب منتخب | عکاسی مبلمانآموزش ترلوبازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

  • صفحه اصلی
  • مجله آبامگ

      برای دریافت بهترین راه حل میتوانید با ما تماس بگیرید

  • مشتریان ما
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

هویت بصری

اشتراک گذاری این مقاله

هویت بصری

هویت بصری چیست؟

در دنیای امروزی رقابت بسیار شدید باعث می شود که اثر یک بازخورد بد به­خصوص در زمانی که میلیون­ها محتوای آنلاین برای مخاطب قابل دسترسی است، برای مدت زمانی طولانی بر روی کسب و کار شما باقی بماند. تحقیقات نشان می­دهد که مردم در 0.1 ثانیه درباره علاقمندی­ها، قابل اعتماد بودن، رقابتی بودن، جذابیت و حالت چهره در یک عکس به نمایش درآمده قضاوت می­کنند. به نظر شما مردم در 0.1 ثانیه درباره چیزی که شما از برند خود نشان داده ­اید،چه قضاوتی می کنند؟

با این زمان بسیار کوتاه واکنش مخاطب، شما نیاز دارید که تصویری مشخص و واضح از برند خود به نمایش بگذارید، درغیراین صورت مردم شاید برند شما را ارزان و ناکارآمد و یا حتی غیر قابل اعتماد تشخیص دهند.

واضح است که برای یک برندینگ خوب و موفق، طراحی هویت بصری برند واجب است. اما دقیقا چه نوع هویتی نیاز است؟ و چطور می­شود یک هویت بصری برند طراحی کرد؟

آژانس تبلیغاتی آبامدیا متخصص در ضمینه هویت بصری آماده خدمت رسانی به شما می باشد

هویت بصری

هویت بصری را درک کنید.

هویت بصری شامل طراحی لوگو، تایپوگرافی، رنگ­ آمیزی و طراحی خلاقانه است. می­توانیم به راحتی لیست طولانی ­ای از این موارد تهیه کنیم اما اینکه چطور این موارد می­توانند به ذهن مشتری و مخاطب نفوذ کنند و به او نشان دهند که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می­دهید و چرا باید به شما اعتماد کند و به شما وفادار بماند سخت است.

هویت بصری برند شما بنوعی مانند استایل لباس پوشیدن برند شماست. اگر برندها را همچون انسان فرض کنیم، پس برند شما با هویت بصری ای که مانند لباس بر تن دارد می­تواند راه برود، صحبت کند، مو داشته باشد و … . آیا برند شما بر اساس این فرض موهای بلند طلایی دارد و کتی از جنس پر طاووس به تن کرده یا شخصیتی است که کاملا در یک لباس رسمی ظاهر می­شود؟ شاید فوراً شخصیتی با پر قو را سرگرم کننده و جذاب بدانید در حالی­که شخصیتی کت شلواری را، یک فرد بالغ و مورد اعتماد تشخیص دهید. این روشی است که جادوی اولین برخورد کار می­کند.

اگر در حال ساختن یک برند، از ابتدا هستید باید همه نقاط قوت برند خود را جمع­ آوری کنید. عکس بگیرید، مطالعه تصویری کنید، به پینترست سر بزنید و یک حس خوب برای برندتان پیدا کنید. محتواهای بسیار زیادی درمورد برندها در دنیای وب وجود دارد که دیگر نیاز ندارید آنها را از نو بازسازی کنید. نکته دیگر اینکه درباره چیزهایی که از برندها دوست دارید و دوست ندارید نت­برداری کنید.

یکی از موارد بسیار مهم دیگر شناخت درست از مخاطبانتان است. درباره اینکه چطور می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید و این ارتباط را تنگاتنگ ادامه دهید تصمیم بگیرید و این تصمیم را جز اهداف اصلی خود قرار دهید. کلید این کار شروع کردن از جایی  است که می شناسید و به آن ایمان دارید. حتی اگر نام شما برند شماست به­ راحتی یک تایپ فیس ایجاد کنید. در مرحله بعدی هویت بصری خود را با فرم ها، رنگ ها ، سمبل­ ها و آیکون ها پخته کنید.

 شاید بهتر باشد که برای برند خود داستانی طراحی کنید و برای مخاطبانتان قصه بگویید. برای داستانتان مسیری مشخص کنید و بدانید که هدف پایانی شما کجا و چه چیزی است.

                                       داستان گویی در تبلیعات storytelling چیست

به یاد داشته باشید که خوب است از چیزی الهام بگیرید و همه اطلاعات فرم­ها و نشانه ­ها را  در آن مورد جمع کنید. در نهایت شما تنها به یک نقطه شروع نیاز دارید. این موضوع می­تواند نشان دادن برندتان در یک رنگ، یک نوشته، یا حتی یک آیکون باشد. از خودتان بپرسید : برند من چطور می­تواند قوی و تاثیر­گذار  و در عین حال، ساده باشد؟ و زمانی که در حال گسترش هویت بصری خود هستید همیشه کارهایی که از قبل برای برندتان انجام داده اید را در نظر بگیرید تا یکپارچگی برند حفظ شود.

هویت بصری

قسمت های مختلف هویت بصری

همینطور که در حال انجام پروسه­ی طراحی هویت بصری خود هستید (رنگ، لوگو، تایپ­ فیس و گرافیک) هویت خود را با این سوال ها بیازمایید.

1.آیا در حال ایجاد یک محیط قابل اعتماد هستم؟

2.آیا برای مشتری خودم ارزشی ایجاد می­­کنم؟

  1. برای اینکه آنها بخواهند درباره برند من بدانند و بیشتر درباره آن جستجو کنند چه کارهایی می توانم انجام دهم؟

4.چطور می­توانم پیغام خودم را با استفاده از چند کلمه برسانم؟

5.چقدر می­توانم مینیمال باقی بمانم و هنوز هم از انتقال مفاهیم مورد نظر خودم بازخوردی که می­خواهم را کسب کنم؟

یک بخش از ساخت برند، یادگیری انتقال ارزش­ های پیشنهادی و شخصیت برندتان در قالب المان­های بصری، رنگ‌ها و تصاویر است که برای کسب و کار خود طراحی می­کنید. هویت بصری باید پیام اصلی برند شما را برساند تا مخاطب بتواند در قالب یک داستان از این پیام آگاه شود و لزوم و چرائی اینکه باید با برند شما کار کند را درک کند. بنابراین در مرکز هویت بصری برندتان عناصری چون لوگو، رنگ، تایپوگرافی و گرافیک قرار می­گیرند. و به مخاطبتان کمک می‌کنند از مفاهیم برند شما آگاهی کسب کند.

عناصر برند خود را شناسایی کنید.

یک بخش از ساخت برند، یادگیری انتقال ارزش­ های پیشنهادی و شخصیت برندتان در قالب المان­های بصری، رنگ‌ها و تصاویر است که برای کسب و کار خود طراحی می­کنید. هویت بصری باید پیام اصلی برند شما را برساند تا مخاطب بتواند در قالب یک داستان از این پیام آگاه شود و لزوم و چرائی اینکه باید با برند شما کار کند را درک کند. بنابراین در مرکز هویت بصری برندتان عناصری چون لوگو، رنگ، تایپوگرافی و گرافیک قرار می­گیرند. و به مخاطبتان کمک می‌کنند از مفاهیم برند شما آگاهی کسب کند.

                       مفهوم آگاهی از برند  brand Awareness و اهمیت آن در کسب و کار

                                               مفهوم ارزش پیشنهادی برند چیست

رنگ: پالت رنگی خود را انتخاب کنید که با موضوع برند شما مرتبط باشد. اگر در حال فروش کالاهای لوکس هستید شاید استفاده از رنگ مشکی و طلایی و نقره ای گزینه­های خوبی باشد. اگر می­خواهید محصولات یا خدمات مالی و اقتصادی را بفروش برسانید شاید بهتر است از ترکیب رنگ سبز و طلایی استفاده کنید. تحقیقات نشان می­دهند که بین 62 تا 90 درصد تصمیم گیری مشتریان بر اساس رنگ هویت بصری سرویس دهندگان و صاحبان کسب‌و‌کارهاست است اما نگذارید این موضوع شما را مضطرب کند، تا آنجا که می­توانید کار را ساده بگیرید و فقط شروع کنید.

لوگو: لوگو و نشانه‌ی شما باید انتقال دهنده مفاهیم کلیدی و اولیه باشد. محصول یا خدماتی که شما می­فروشید و درباره آن ایده پردازی کرده­اید باید در ذهن مخاطبی که لوگو را می‌بیند تداعی کننده باشد. یک لوگو می­تواند ترکیبی از پالت رنگی شما، تایپ فیس و گرافیک باشد. همچنین یک لوگو به اندازه کل هویت بصری شما در هویت اصلی برندتان دخیل است.

گرافیک:  فرم، تایپوگرافی، ترکیب­بندی و اندازه نوشته ها دو برابر کلمات بر روی هویت بصری شما تاثیر می­گذارد. حتی بهترین برند­های شناخته شده مانند فیس‌بوک و اپل سعی می­کنند عناصر بصری فونت و تایپ فیس خود را ساده نگه دارند. انتخاب فونت یک موضوع چالش برانگیز برای خیلی­ها ست.

 ما مشتریان خود را با تصمیماتی که برای کار آنها مناسب است راهنمایی می­کنیم و براساس تجربه و دانش روز و طی اتودها و پیش طرح های متعدد، بهترین انتخاب را به آنها ارائه می دهیم و در آخر آنها هستند که تصمیم گیرنده نهایی هستند.

هویت بصری

 ما مشتریان خود را با تصمیماتی که برای کار آنها مناسب است راهنمایی می­کنیم و براساس تجربه و دانش روز و طی اتودها و پیش طرح های متعدد بهترین انتخاب را به آنها ارائه می دهیم و در آخر آنها هستند که تصمیم گیرنده نهایی هستند.

نویسنده و مترجم این مقاله:

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب جدید

دسته بندی ها

عکاسی چیست

عکاسی چیست

همه ما حداقل یک بار با یکی از این عکس­‌های تبلیغاتی روی بیلبوردها و جلد مجلات، شبکه­‌های اجتماعی، سایت­‌های خرید و … مواجه شده­‌ایم. عکس

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله