• صفحه اصلی
  • مشتریان ما
  • مجله آبامگ
  • درباره ما
جستجو کردن
Close this search box.

رنگ های خنثی را چگونه ست کنیم؟

اشتراک گذاری این مقاله

رنگ های خنثی را چگونه ست کنیم؟

رنگ های خنثی رنگ های همه کاره­ ای هستند که به راحتی می توان آنها را در سبک های مختلف استایل گنجاند. در اینجا چند توصیه برای پوشیدن رنگ های خنثی با استایل آورده شده است:

یک بیس و پایه خنثی ایجاد کنید: رنگ های خنثی مانند سفید، سیاه، خاکستری،کرم، بژ مایل به صورتی و… برای ایجاد یک پایه کلی در یک لباس ایده آل می توانند استفاده شوند. یکی از راهکارها این است که یک آیتم مثل شلوار، دامن، کت یا … را به رنگ خنثی انتخاب کنید و برای ایجاد کنتراست آن‌ را با سایر آیتم های رنگی یا طرح‌دار ست کنید.

بازی با سایه ها و تنالیته های رنگی: باید بدانید که رنگ های خنثی به سفید و سیاه محدود نمی شوند. تنالیته های مختلف مثل انواع خاکستری، بژ، کرم نیز جز آن محسوب می شوند با اضافه کردن این رنگ ها عمق و ظرافت را می توانید به لباس و در نتیجه استایل خود اضافه کنید. توصیه می کنیم که تنالیته های تیره و روشن را با هم ترکیب کنید تا ظاهر و سیلوئتی ظریف و در عین حال پیچیده ایجاد کنید.

استفاده از بافت بصورت لایه ای: رنگ های خنثی برای برجسته کردن بافت های مختلف در پارچه ها عالی هستند. متریال هایی مانند پشم، کشمیر، چرم، کتان یا پنبه را برای ایجاد جذابیت بصری و لمسی با هم ترکیب کنید. استفاده از انواع بافت به صورت لایه ای بُعد اضافی در استایل شما ایجاد می کند.

انتخاب برش های کلاسیک: جالب است بدانید که رنگ های خنثی به خوبی با برش های کلاسیک  لباس ها همخوانی دارند. برای داشتن سیلوئت و ظاهری ظریف و شیک، لباس ‌های خوش دوخت و با برش تمیز انتخاب کنید. آیتم هایی مانند شومیز، شلوار راسته یا با برش کلاسیک، کت و پیراهن انتخاب های مطمئنی هستند.

استفاده از اکسسوری برای اضافه کردن رنگ: رنگ‌های خنثی رنگ های مناسب و گاه جالبی به عنوان پس‌زمینه اکسسوری هستند شاید برایتان عجیب باشد اما اگر اکسسوری به خصوص بزرگ با فرم  یا رنگ خاص دارید می توانید با استفاده از رنگ های خنثی در آیتم لباس زیر اکسسوری قدرت آن را از لحاظ بصری کنترل کنید. با اضافه کردن یک کمربند رنگی، کفش های جسورانه از لحاظ فرم یا رنگ، یک کیف دستی یا زیورآلات رنگارنگ تاچ های رنگی به لباس خود اضافه کنید.

استفاده از تنالیته های مختلف رنگ های خنثی: روش دیگر برای پوشیدن و استفاده از رنگ‌های خنثی، انتخاب لباس‌ها با تنالیته های مختلف رنگ های خنثی است. با استفاده از سایه‌ها و تنالیته های مختلف غیر از اینکه از لحاظ بصری متنوع است، ظاهری منسجم و پیچیده ایجاد می کند.

توجه به جزئیات: رنگ های خنثی باعث می شوند تا جزئیات برجسته شوند و خود را به نمایش گذارند. به تزئینات، دوخت ها، دکمه ها و سایر جزئیات طراحی توجه کنید زیرا همین نکات ریز می توانند سیلوئت ظریف در عین حال متفاوت و خاص خودتان را به لباس شما اضافه کنند.

با پوشیدن رنگ های خنثی به صورت استراتژیک، می توانید لباس های کاربردی، اما در عین حال شیک و جاودانه بسازید. شاید برایتان عجیب باشد اما با توجه به نکاتی که بالا گفته شد می توانید ظاهری متفاوت و مخصوص به خودتان  را داشته باشید.

کدام رنگ ها با رنگ های خنثی سازش دارند؟

شاید برای شما سوال باشد که چه رنگ هایی را می توان با رنگ های خنثی ترکیب کرد. باید بدانید که رنگ های روشن گزینه های مناسبی هستند که می توان آنها را با لباس خنثی ست کرد، وقتی رنگ های روشن را با لباس خنثی ست می کنید، می توانید تضادهای جسورانه و ظاهری چشم نواز ایجاد کنید. در اینجا به چند رنگ روشن و جسور که به خوبی با لباس های رنگ خنثی ست می شود اشاره می کنیم:

قرمز: قرمز روشن انتخابی جسورانه و پرانرژی است. این رنگ با لباس های رنگ خنثی مانند سیاه، سفید، خاکستری یا بژ به خوبی هماهنگ می شود. اگر زیاد ریسگ پذیر نیستید و ترجیح می دهید رنگ های آیتم های لباسی تان زیاد جلب توجه نکند می توانید رنگ قرمز را در انواع اکسسوری مانند کفش، کیف دستی یا زیورآلات اضافه کنید. یک پیراهن سیاه با کفش پاشنه بلند قرمز یا یک کیف بزرگ قرمز در کنار استایل سرتاپا خاکستری می تواند ظاهری چشمگیر ایجاد کند.

زرد: زرد رنگ قوی و کاراکتر داری است که درخشندگی خاصی به لباس  با رنگ های خنثی می بخشد. می‌توانید به عنوان مثال بلوز زرد را با شلوار یا دامن رنگ خنثی ست کنید، یا یک کت زرد را روی پیراهن مشکی بپوشید. زرد به ویژه با رنگ های خنثی مانند سفید، سیاه یا خاکستری روشن هماهنگ است. ظاهری روشن و چشم نواز از لحاظ بصری ایجاد می کند. با اینحال رنگ زرد نیز مانند رنگ قرمز می تواند در اکسسوری اضافه شود و ظاهری متفاوت تر ایجاد کند.

آبی کبالت: رنگ آبی به خصوص آبی کبالت یکی دیگر از رنگ های قوی و کاراکتر دار است که به خوبی در کنار رنگ های سیاه، سفید و خاکستری ترکیب می شود.

شناخت رنگ در لباس

همانطور که می دانید و با توجه به مطالب ذکر شده ، رنگ سنجی یا همان شناخت رنگ ها به شما کمک می کند ظاهری متمایز نسبت به دیگران داشته باشید. شناخت رنگ ها روشی است که در بین علاقمندان و دنبال کنندگان به مد بسیار محبوب است. رنگ سنجی این فرصت را به شما ارائه می دهد تا سبک خود را در رنگ ها بدون انجام هیچ گونه اشتباهی مطرح کنید.  در واقع هنر تسلط بر رنگ ها برای هر فردی که علاقمند به خاص بودن دارد واجب است.

باید بدانید که پالت رنگ هر فرد بر اساس هماهنگی طبیعی بین پوست، چشم و موی آن فرد است. آشنایی و تسلط به شناخت رنگ ها به شما مزیت بیشتری در انتخاب بهتر آیتم های مختلف استایل و ظاهر شما می دهد. این مسئله در مفهوم چهار فصل و آیتم های مخصوص هر فصل نیز بسیار اهمیت دارد. ارتباط بین رنگ های مورد علاقه افراد و رنگ های هر فصل باعث می شود ظاهر هر فرد نسبت به فصلی که در آن قرار دارد معقول تر و منسجم تر باشد.

رنگ مورد علاقه شما چیست؟ از نظر شما  رنگ های مناسب برای شما کدامند؟

دپارتمان تولید محتوای متنی

سردبیر: 

ساناز طایفه

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی

بسته بندی یک انگشتر را تصور کنید. فرم معقول بسته بندی یک انگشتر نشان دهنده ارزشمندی آن است. در طراحی یک جعبه آسانی در استفاده

اطلاعات بیشتر »
لوگو و لوگوتایپ-آبامدیا

لوگو و لوگوتایپ

5 روش برای استفاده از تایپوگرافی در طراحی لوگو تایپوگرافی هنر چینش حروف در کنار هم، برای ایجاد تصویری گویا است. با استفاده از این

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله