اگر به تازگی بیزینس خود را راه اندازی کرده اید، طراحی یک وبسایت حرفه ای لازمه موفقیت شماست و توصیه می شود هر چه سریع تر برای آن اقدام کنید. اما طراحی سایت چه کمکی به برند سازی می کند؟ شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که ورود به بستر اینترنت در قالب سایت چگونه می تواند باعث برند سازی شود و چطور باید پیش رفت تا برند سازی را انجام داد؟ در این راستا، مطلبی آماده کرده ایم تا اطلاعاتی راجع له طراحی سایت و تاثیر آن در برندینگ، ارائه کنیم. از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چرا طراحی سایت و برندینگ

امروزه بسیاری از کسب و کارها، محصولات و خدمات خود را از طریق راه اندازی وبسایت به مشتریان عرضه می کنند البته هدف از راه اندازی یک وبسایت، صرفا فروش محصول یا خدمات نیست و می تواند هدف های مختلفی را دنبال کند.

آنچه که برای اکثر صاحبان وب سایت ها اهمیت دارد، شناخته شدن و تبدیل شدن به یک برند در حوزه کاری آنهاست. برای برندینگ برنامه ها و استراتژی های بسیاری پایه ریزی و اجرا می شود و هر برندی که امروزه شاهد موفقیت آن هستید، مراحل زیادی را طی کرده است تا به موقعیت کنونی خود برسد.

وبسایت با توجه به اینکه یک پلتفرم امن و محبوب در میان مردم است، می تواند بهترین گزینه برای برندینگ باشد و با استفاده از آن خواهید توانست که به صورت دائمی محصول یا خدمات تان را به مشتریان بیشتری عرضه کنید.

مزایای طراحی سایت و برندینگ

نکات طراحی سایت و برندینگ

اکنون که تصمیم دارید از طریق طراحی سایت در حوزه فعالیتی خود اقدام به برندینگ کنید، لازم است در همین ابتدای کار به برخی نکات توجه داشته باشید که در ادامه شرح می دهیم :

اهمیت دامنه سایت در برندینگ

دامنه ای که اکنون می خواهید برای وبسایت خود انتخاب کنید، در آینده تاثیر بسیاری برای برندینگ شما خواهد داشت. نام دامنه سایت اولین چیزی است که کاربران شما آن را می بینند و از این جهت در برندینگ تاثیر بسیاری دارد.

برای انتخاب نام دامنه به سراغ گزینه هایی بروید که کوتاه بوده و به خاطر سپردن آنها راحت تر باشد همچنین نام دامنه اگر با کسب و کار شما در ارتباط باشد، در ذهن مخاطبان ماندگار تر خواهد بود.

لوگوی سایت

هر کسب و کار و سایتی که به فکر برندینگ است باید برای خود لوگویی انتخاب کند. لوگو، معرف شماست و خیلی سریع در ذهن مشتریان ثبت می شود. برای طراحی لوگوی سایت خود باید هزینه کنید تا خاص و جذاب باشد.

استمرار و صبوری

برند سازی و رسیدن به موقعیت ایده آل، هدفی نیست که با چند روز تلاش کردن به آن دست یابید و نیاز صبوری و استمرار شماست.

قوی ‌تر کردن ارتباط با مشتریان

برای برندینگ باید با مشتریان خود ارتباطات قوی داشته باشید. از نظرات، انتقادات و پیشنهادات آنها استقبال کنید و در همه حال، مشتریان خود را در اولویت قرار دهید.

همچنین در وب برندینگ باید تحلیل درستی از رفتار مشتریان داشته باشید و مطابق با نیاز های آنها، کالا و خدمات را عرضه کنید.

در نظر گرفتن هدف مشخص برای وب سایت

هر وب سایتی در زمان راه اندازی، هدفی را دنبال می کند و این از اصول مهم برندسازی سازی است. از خود بپرسید که هدف شما از راه اندازی سایت چیست و می خواهید به چه جایگاهی برسید؟ سایت شما چه ویژگی هایی دارد که آن را از رقبا متمایز می کند؟ می خواهید دقیقا چه چیزی را به مخاطبان ارائه کنید؟

انتخاب قالب مناسب برای سایت

برای وب برندینیگ، از قالب مناسبی برای سایت خود استفاده کنید، قالبی که بیشترین هماهنگی را با حوزه کسب و کار شما داشته باشد و کاربر هم آن را بپسندد. برای مثال در وب سایت های خبری استفاده از قالب های خلوت پیشنهاد می شود تا خواندن اخبار منتشر شده در آن به راحتی باشد.

هماهنگ بودن پیام‌ های برند

واضح نبودن هدف دقیق شما از برندسازی می تواند باعث سردرگمی مخاطب شود و آن ارتباط قوی که مد نظر شماست، با مخاطب شکل نگیرد. هماهنگ نبودن پیام های برند می تواند در بخش های ظاهری سایت خود را نشان دهد و پیام های سایت در تطابق با یکدیگر نباشند.

برای مانع شدن از چنین اشتباهی باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید که در راه اندازی سایت، تمام بخش ها از فونت ها، رنگ ها، لوگوها و دیگر قسمت ها با یکدیگر سازگاری داشته باشند.

توجه به رقبا در برند سازی با طراحی سایت

شما در برندسازی می توانید از رقبای خود یاد بگیرید اگر اشتباهی مرتکب شده اند، شما آن اشتباه را انجام ندهید و اگر تکنیکی را اجرا کرده اند که موثر بوده است، شما هم به شیوه های دیگر از آن تکنیک استفاده کنید.

البته نباید در زمینه برندینیگ از رقبا کپی کنید و هدف این است که تجربیات آنها را الگوی خود قرار دهید و در زمینه هایی که ضعف دارند، شما بهتر عمل کنید.

مزایای طراحی سایت و برندینگ

  • جذب مخاطبان بیشتر
  • ماندگار شدن در ذهن کاربران
  • در دسترس بودن دائمی سایت برای مشتریان
  • صرف هزینه های کمتر برای تبلیغات رسانه ای و دیگر روش های تبلیغات
  • اعتماد کردن مشتریان به برند
  • و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *