عکاسی تخصصی فروش املاک از مهم ترین اقدامات در زمان ثبت آگهی است و می تواند بسیار سودمند باشد. مشتریانی که قصد خرید املاک دارند از ملک های مسکونی تا تجاری، به دنبال عکس هایی از نقشه داخلی ساختمان و همچنین محیط بیرونی ساختمان هستند و مطمئنا سایت های املاکی که از عکس های حرفه ای تر استفاده کرده باشند، در جذب مشتری موفق تر خواهند بود. پس توصیه می شود ایده عکاسی تخصصی فروش املاک را به عنوان یکی از ابزارهای جذب مشتری جدی بگیرید.
اهمیت عکاسی تخصصی فروش املاک
امروزه اهمیت عکاسی در صنعت تبلیغات برای کسی پوشیده نیست و می توان گفت هیچ طرح تبلیغاتی بدون استفاده از تصاویر مناسب نمی تواند تاثیرگذاری زیادی داشته باشد. عکاسی از املاک، یک فیلد تخصصی در عکاسی محسوب می شود که باید اصول و تکنیک های آن رعایت شوند. در واقع، افرادی که در حوزه فروش املاک مشغول فعالیت هستند، برای نمایش املاک به مشتریان نیاز به عکس برداری از ملک دارند. اما اکثر آنها عکاس حرفه ای نیستند و یا تجهیزات کامل عکس برداری را ندارند.
در هر صورت، عکاسی از خانه تاثیر زیادی در حرفه ای نشان دادن سایت مشاوره املاک دارد و بهتر است عکس هایی که توسط مشتریان دیده می شوند، به صورت تخصصی گرفته شوند. یک عکس تخصصی، نور مناسبی دارد و نقشه داخلی ساختمان را به خوبی نشان می دهد همچنین در زمان عکس برداری، لوازم به طور منظم چیدمان شده اند.
اصول عکاسی تخصصی فروش املاک
برای عکاسی تخصصی فروش املاک چه اصولی باید رعایت شوند تا عکس ها جذاب تر باشند؟ در این بخش می خواهیم مهم ترین نکات عکس برداری حرفه ای از خانه را شرح دهیم :
توجه به منظره بیرون از ساختمان
هنگام عکاسی از خانه، به منظره بیرون از ساختمان توجه داشته باشید زیرا ممکن است در اثر بی احتیاطی، عکس هایی با منظره های نامناسب از خیابان ثبت کنید. برای مثال یک مانع بزرگ مثل دیوار، وجود سطل زباله مقابل منزل، وجود یک خودروی کثیف و … که کیفیت عکس را خدشه دار می کنند.
استفاده کردن از عکس های خانه در فصول مختلف
اگر از خانه عکس هایی در فصول مختلف دارید، می تواند برای فروش موثر باشد. عکس برداری از خانه در فصل زمستان یا با درختان زیبای فصل پاییز، روشی خلاقانه در جذب مشتری است.
تمیز کردن پنجره ها
برای عکس برداری از خانه، پنجره ها را تمیز کنید هر چند که مورد جزئی است اما شفاف و تمیز بودن پنجره ها به خوبی در تصاویر نمایان می شوند همچنین شیشه های تمیز پنجره، نور اتاق را بهتر نشان می دهند و فضای داخلی خانه بزرگ تر به نظر می رسد.
نورپردازی درست
برای عکاسی تخصصی فروش املاک، به نورپردازی و نور پس زمینه خانه توجه داشته باشید همچنین مهم است که عکس ها کنتراست بالایی داشته باشند.
صرف نظر کردن از لوازم اضافه
از لوازم اضافه داخل خانه عکس نگیرید برای مثال شاید یک قسمت از دیوار رنگ و کاغذ دیواری در ظاهر زیبایی هم داشته باشد اما برای عکاسی حرفه ای مناسب نیست پس می توان با حذف بخش ها و لوازم اضافه در عکس ها، زیبایی خانه را چندین برابر نشان داد.
تغییر چیدمان و دکور خانه
برای عکاسی تخصصی فروش املاک، پیشنهاد می شود که مبلمان و لوازم خانه را طوری بچینید که باب پسند اکثر مشتریان است. از چیدمان قدیمی و شلوغ خانه صرف نظر کنید و با استفاده از چند وسیله جدید و مدرن، فضای داخلی خانه را به روز تر کنید.
تمرکز بر روی ویژگی های برجسته خانه
در عکاسی املاک بر روی چشمگیر ترین ویژگی های خانه تمرکز کنید به عنوان نمونه، اگر خانه نورگیر خوبی دارد، می توانید عکاسی را در زاویه هایی انجام دهید که این ویژگی خانه را نشان دهد.
تجهیزات مورد نیاز عکاسی از املاک
برای عکاسی تخصصی فروش املاک به برخی تجهیزات نیاز است از جمله آنکه :
دوربین و لنز
شما باید دوربین مناسبی داشته باشید و بتوانید عکس های با کیفیت از ساختمان بگیرید. همچنین به لنزی نیاز دارید که بتواند در موقعیت های مختلف عکس های مناسبی را تهیه کند. لنزهای زوم و پرایم قابل استفاده در چندین مورد هستند اما لنز پرایم گزینه بهتری است. همچنین با در نظر گرفتن اینکه در عکاسی املاک غالبا از فضای تنگ عکس گرفته می شود، لنزهای 27 تا 35 میلی متری انتخاب مناسبی برای این سوژه های عکاسی هستند.
سه پایه
در عکاسی حرفه ای املاک به یک سه پایه هم نیاز است. این ابزار کمک می کند که دوربین در جای خود محکم قرار بگیرد و تاری در عکس ها دیده نمی شود. همچنین با استفاده از سه پایه می توانید دید خود را در عکس ها حفظ کنید و دوربین را در ارتفاعات مختلف قرار دهید.
تجهیزات نورپردازی برای عکاسی املاک
لوازم نورپردازی هم برای عکاسی حرفه ای املاک نیاز هستند مثل فلاش، سافت باکس، رفلکتور و بازتاب دهنده ها و همچنین نورسنج. سافت باکس به ایجاد نور یکدست در فضای عکاسی کمک می کند و کاربرد رفلکتور نیز برای بازتاب کردن نور به هر نقطه ای می باشد.
دریافت مشاوره تخصصی عکاسی تبلیغاتی از رسانه آبامگ