برندینگ در بازاریابی چه معنی ای دارد؟

برندینگ در بازاریابی پروسه ساخت یک تصویر قوی و مثبت از یک کمپانی،محصولاتش یا خدماتش در ذهن مخاطب با استفاده از المان هایی مانند لوگو ،طراحی ،شعارها و تم های استفاده شده در بازاریابی است. یک برندینگ تاثیر گزار کمک می کند کمپانی ها خودشان را از بقیه رقبایشان متمایز کنند و یک پایه مشتری مداری وفادار ایجاد کنند.در یکی از تحقیقات زندک(zendek)، 78 درصد از کارآفرینان گفته اند که برندینگ متمرکز در حوزه آنلاین و سنتی بسیار مهم است. این بدین معناست که مشتریان از شما انتظار دارند هویت شما در همه جا اعم از ایمیل ها و تماس ها تا حضور در محیط یکی باشد. اگر می خواهید برندتان را مجدد درست کنید شما نیاز دارید که لوگو و استایل هر جایی که فعالیت می کنید اعم از آنلاین و آفلاین را تغییر دهید. مطمن شوید که برندی منسجم ایجاد می کنید تا مشتریان شما حضور شما را در همه پلتفرم ها حس کنند.

آژانس تبلیغاتی آبامدیا متخصص در ضمینه برندینگ در بازاریابی همراه شما وآماده مشاوره به شما است

برندیگ سنتی می تواند بسیار از برندیگ آنلاین متفاوت باشد چون مثلا شما در یک مغازه نگران این هستید که محصولات چطور چیده شده اند و مردم از خرید خود چه حسی خواهند داشت در حالی که در خرید آنلاین نگران تجربه کاربری فرد از فروش آنلاین خود هستید. مطمعنا یک سری المان های مشخص از برندینگ برای هر دو بازاریابی استفاده می شود.این موارد شامل تصویر پردازی و لوگو نگاری نیز هست.

 

چرا برندینگ مهم است؟

یک برندینگ خاص می تواند تاثیری بسیار بر روی بازخورد مشتری و خط پایه کمپانی شما داشته باشد و به شما کمک کند تا با هزینه ای پایین مشتری جذب کنید.در فروش آنلاین که در آن کمپانی های جدید هر روز بیشتر می شوند، یک برندینگ مناسب می تواند یک منبعی با ارزش باشد که مشتریان را وارد کند و وفاداری آنها را تضمین کند. بدور از اینکه آیا دارید وقت و زحمت خود را در برندینگ می گذارید یا اصلا به آن توجهی نمی کنید، بیزنس شما دارای یک برند است اما دیده شدن آن ممکن است کاملا متفاوت باشد.

درباره اینکه چطور برند شما از طریق روابط، داستان ها، پیغام های بازاریابی و هویت بصری دیده می شود دقت کنید. شما می توانید این فرصت ها را بر اساس توقعات مشتریان شکل دهید و یک اتصال خاص که خیلی بیشتر از تنها فروش است بین خود و مشتری ایجاد کنید. یک برندیگ خوب دارای استراتژی است در حالی که بازاریابی یک عمل تکنیکال است. زمانی که شما هدفی بالاتر برای بیزنس خود اعلام می کنید وعهدهای برند خود را واضح بیان می کنید ،می توانید ارتقا سازی برنامه بازاریابی خود را حول این اهداف برنامه ریزی کنید.

اهمیت برندینگ در فروش آنلاین

برندیگ یک پروسه پیچیده است که نیاز به برنامه ریزی بادقت و حساب کردن نیازها دارد. به طور ایده عال، باید استراتژی برندینگ شما قبل از آنکه وارد فروش آنلاین شوید کار کند تا از تغییر سایت به انتظارهای مشتریان اجتناب کنید .یک برند قوی به راحتی ارتباط می گیرد و ارزشی ایجاد می کند که به خوبی با مشتری هدف همخوانی دارد. برای یک فروشگاه آنلاین یک برند قوی همچنین می تواند از کمپانی در برابر قیمت های رقابتی مراقبت کند. پس شما چطور می توانید یک برند برای فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید؟ در اینجا چند مرحله کلیدی برای برندینگ فروشگاه های آنلاین را بیان می کنیم:

مشتری های خود را بشناسید:

برای ایجاد ارتباط تاثیر گذار شما باید المان هایی که روی مخاطب هدف شما تاثیر می گذارد را بشناسید و روی آنها تمرکز کنید.آنها چه چیزی را دوست دارند؟چه چیزهایی آنها را تحریک و ترغیب می کند؟ چه چیزی را درباره برند شما دوست دارند؟

تضمین های برند خود را درخشان کنید:

تضمین حتمی که به مشتریان خود می دهید چیست؟ سرویس یا محصولات شما چطور زندگی آنها را بهتر می کند؟ چطور این تضمین ها به آنها ارائه می دهید؟ 66 درصد از کارآفرینان فکر می کنند که شفافیت یکی از جذاب ترین قابلیت های یک برند است.

هویت بصری خود را عالی کنید:

خریدارهای آنلاین خیلی درکی از لمس و حس محصولی که می خرند را ندارند پس تجربه تصویری بسیار مهم است. اطلاعات تصویری یک برند هرچه که به مشتری نشان می دهند است، مانند طراحی وبسایت، فونت و تایپوگرافی، پالت رنگ، لوگو و طراحی تبلیغات و همچنین بسته بندی و تجربه آنباکسینگ کردن. هویت بصری یک ابزار قدرتمند است که زمانی به اوج خود می رسد که همه اعضای آن به خوبی کنار هم کار کنند. تحقیقات نشان می دهند که داشتن یک امضای رنگی به یادماندنی می تواند شانس شناخته شدن برند شما را 80 درصد بالا ببرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *