در مقاله مربوط به آژانس تبلیغاتی در مورد این اینکه آژانس تبلیغاتی چیست توضیح کاملی داده شد حال در این مقاله در مورد ویژگی های آژانس تبلیغاتی به شما عزیزان خواهیم گفت.
7 مرحله برای انتخاب بهترین آژانس تبلیغاتی برای بیزنس خود
آژانسهای تبلیغاتی مثل هم ساخته نشده اند و میتواند هزاران نوع آژانس وجود داشته باشد. این مقاله به شما کمک می کند تا بهترین آژانس را برای بیزنس خود انتخاب کنید.
اگر تا به حال پول خود را در کمپینهای بازاریابی سرمایه گذاری کرده اید احتمالا متوجه شدهاید که یک آژانس تبلیغاتی باید شما را در این کمپینها همراهی کند یا مجبور شده اید یکی از آنها را استخدام کنید. تصمیم گرفتن در مورد اینکه آیا بازاریابی و تبلیغات خود را درون شرکت انجام دهید یا به شخص سومی واگذار کنید کار ساده ای نیست. د این مورد اگر قصد برون سپاری دارید این مقاله به شما کمک می کند بهترین انتخاب را داشته باشید.
شناسایی بهترین آژانس های بالقوه برای کسب و کار شما
تخصص همه آژانسهای تبلیغاتی مثل هم نیست. بعضی از آژانسها متخصص b2b هستند، بعضیها متخصص b2c هستند و بعضی از آژانسها تخصص کامل در همه خدمات را دارند و بعضی آژانسهای دیگر تبلیغات گرافیکی را انجام میدهند. برخی از آژانسها بودجه بالا و برخی دیگر با بودجه پایین ساخته شده اند. اولین گام این است که یک تخمین از میزان بودجه خود داشته باشید در حالی که گام بعدی شناسایی آژانسهایی است که با تامین نیازهای لازم، با بودجه شما نیز سازگاری دارند.
یک پرسش نامه تهیه کنید و در آن اهداف خود را جای دهید.
تنها به دلیل اینکه یک آژانس تبلیغاتی با شرایط شما سازگار است، دلیل بر مناسب بودن آن با نوع کار شما نیست. باید مطمئن باشید که این آژانس تبلیغاتی نسبت به اهداف شما دقیق است و تسلط کامل را بر اهداف و موضوعات دارد. پس نیاز دارید پرسشنامه ای تهیه کنید که شامل این سوالات باشد:
- حداقل بودجه تبلیغاتی آژانس چقدر است و آیا کسب و کار شما به اندازه این بودجه بزرگ است؟
- هزینههای آژانس چقدر است؟
- آیا شما میتوانید این هزینهها را تامین کنید؟
- تخصص آژانس در صنعت چیست؟
- آیا مشتریانی شبیه به شرکت شما دارند؟
- آیا برای رقبای شما نیز کار می کنند و ممکن است تبادلی بین کارها پیش بیاید که شما را نگران کند؟
با جواب دهی به این سوالات فهرستی که شما از آژانسهای تبلیغاتی تهیه کرده اید به چهار الی پنج قسمت، تقسیم می شود.
از آژانسهایی که انتخاب کردهاید دعوت به همکاری کنید.
با در نظر گرفتن تاریخچه کاری آژانسهای انتخابی نوبت آن است که با آنها ارتباط برقرار کنید. سپس از آنها بخواهید پروپوزالی درباره نحوه کار خود به شما ارائه دهند. در این پروپوزال باید این موارد رعایت شده باشد:
- کیفیت تیم (مطمئن شوید تیم انتخابی همان تیمی باشد که مناسب کار شماست)
- تناسب کار آنها با کسب و کار شما
- کیفیت ایدههای استراتژیک آژانس
- ترکیب رسانههای پیشنهادی آنها
- کیفیت ابزارهای بهینهسازی آنها و قابلیتهای گزارش دهی متقابل
آژانس مناسب را انتخاب کنید.
هنگامی که آژانسهای انتخابی پروپوزال به شما دادند با بررسی این پروپوزالها قدم بعدی خود را بردارید. با آنها درباره کسب و کار صحبت کنید و در نهایت یک توافق نامه درباره خدمات بین خودتان و آنها ایجاد کنید. این موضوع ممکن است چند هفته طول بکشد.
به طور رسمی قرارداد ببندید.
حال که همه موارد آژانس خود را بررسی کرده اید وقت آن است که قرارداد رسمی با آنها امضا کنید.
امیدواریم فرآیند فوق به شما امکان یافتن یک شریک خوب را به شما بدهد تا کسب و کار شما را به مراحل جدیدی کشانده و ارتقا دهد. اکنون کار پر مشغله انتقال خدمات از آژانسهای قدیمی یا اعضای تیم خود را آغاز کنید. توجه خود را روی استراتژی کمپین و مدل سازی ترکیب رسانه ها متمرکز کنید و تمام فرآیندهای مدیریتی را تنظیم کنید. این بخش از فرآیند به اندازه انتخاب آژانس مهم است و به افزایش کمپین برای حداکثر موفقیت کمک می کند.
خلاقیت، تعهد، توانایی اجرایی بالا
از آنجا که ماهیت کلی آژانس های تبلیغاتی یکسان می باشد، خلاقیت یک مجموعه و دفتر تبلیغاتی باعث برجسته شدن آن نسبت به رقیبان خواهد بود. یک مجموعه خلاق شامل افرادی است که برای افکار و ایده های خود حد و مرز نداشته و با ایده های خلاقانه خود، تیم را به چالش می کشند.
یک ایده تازه و خلاقانه بیش از هر عامل دیگری می تواند مشتری را به دفتر تبلیغاتی شما جذب نماید. بنابراین در انتخاب کارکنان خود دقت نمایید و افرادی را برای انجام کمپین های تبلیغاتی در نظر بگیرید که بتوانند از افکار و ایده های خلاقانه در طراحی و اجرای پروژه ها بهره ببرند. این افراد اصولا و ذاتا خلاق و ایده پرداز بوده و برای هر مساله چندین بعد در نظر می گیرند.
باید توجه داشت در بسیاری از موارد، همان مقدار که صحبت راجع به ایده ها بسیار هیجان انگیز می باشد، طراحی و اجرای آن بسیار دشوار است. بنابراین بعد از اجرای طوفان فکری بین تیم می بایست با در نظر گرفتن تمامی شرایط و به دور از رویا پردازی جهت طراحی و اجرای ایده جدید تصمیم گیری نمود.
تمامی این روند با دانش و تجربه یک گروه تبلیغاتی هم سو بوده و در صورت بهره بردن از دانش و آگاهی کافی می توان نیازهای مخاطب و برند را شناسایی، و بر اساس آن خلاقانه ترین ایده را پیشنهاد و در نهایت به تصویب رساند تا علاوه بر این که امکان عملی شدن توسط تیم تبلیغاتی را داشته باشد، بتواند باعث بهبود جایگاه برند مورد نظر و افزایش فروش آن شود.
به میزانی که یک آژانس تبلیغاتی نسبت به کار پذیرفته شده متعهد تر باشد، امتیاز وی در این بازار گسترده و دارای مخاطب بیشتر بوده و مشتریان در صورت رضایت از پروژه نهایی و رسیدن به هدف مورد نظر خود، از طریق معرفی و بازاریابی سینه به سینه به طور غیر مستقیم باعث جذب مشتریان بیشتر و پیشرفت کانون تبلیغاتی شما خواهند شد.
کارکنان با مهارت بالا
یک آژانس تبلیغاتی خوب از افراد حرفه ای و تیمی مجرب در حوزه های مربوط به تبلیغات و بازاریابی تشکیل شده است. در حقیقت یک آژانس تبلیغاتی متشکل از افراد متخصص در حوزه های بازاریابی، متخصص در حوزه طراحی گرافیک و طراحی وب و متخصص حوزه دیجیتال و سایر حرفههای دیگر است. یک آژانس تبلیغاتی خوب از طراحی وب سایت گرفته تا طراحی پوسترهای جذاب و بیلبوردهای تبلیغاتی برای مشتریان خود انجام می دهد.
در واقع در تمامی زمینهها افراد یک شرکت نشان دهنده ساختار آن شرکت می باشند. گفتنی است که کارمندان آژانسهای تبلیغاتی ایجاد کننده و پیشرفت دهنده کمپینها، استراتژیها و راهکارهای اساسی تبلیغات و بازاریابی هستند. اگر میخواهید کار تبلیغاتی کسب و کار خود را به یک آژانس تبلیغاتی بسپارید تنها کافیست که کارمندان و افرادی که در این آژانس کار میکنند را ببینید و با آنها تعامل داشته باشید و اگر مایلید به یک آژانس تبلیغاتی موفق تبدیل شوید، تنها کافی است با افرادی با انگیزه، علاقهمند و خلاق در زمینههای گفته شده کار کنید که نه تنها حوزه بازاریابی و تبلیغات را دوست داشته باشند، بلکه از قدرت کافی برای خلق کمپینهای بزرگ جهت دستیابی به اهداف مشتریانتان نیز برخوردار باشند.