• صفحه اصلی
  • مشتریان ما
  • مجله آبامگ
  • درباره ما
جستجو کردن
Close this search box.

انواع مختلف اکسسوری چیست؟

اشتراک گذاری این مقاله

انواع مختلف اکسسوری چیست؟

در چند سال گذشته با کلمه اکسسوری زیاد برخورد کرده ایم. اما شاید برایمان سوال باشد که اکسسوری چیست؟ و زمانیکه در استایل فردی وارد می شود اهمیت دانستن آن بیشتر می شود. در این مقاله سعی خواهیم کرد شما را با کلمه اکسسوری کاملا آشنا کنیم و انواع مختلف آن را با هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

اکسسوری چیست؟

اکسسوری در واقع یک کلمه انگلیسی است. همین کلمه در زبان فرانسه اکسسوار گفته می شود و اگر معنای لغوی آن را در زبان فارسی جستجو کنیم به کلمه لوازم جانبی می رسیم. در واقع به معنای آیتم های کوچک است که هدف اصلی آنها تکمیل کردن یک استایل یا یک دکور است. در واقع جزئی از یک کل است. در استایل لباس به معنای انواع زیور آلات و لوازم جانبی است که کلمه جانبی نباید شما را به استباه بیندازد. در اکثر مواقع یک دکور یا یک استایل با اکسسوری کامل می شود. په از لحاظ فرم یا رنگ، موتیف یا جنس. در دکوراسیون داخلی بیشتر به خرده وسایل از جمله اباژور، کوسن، مجسمه و … گفته میشود.

اکسسوری در استایل لباسی

در استایل لباسی اکسسوری به غیر از زیور آلات، عینک، دستمال گردن، کیف، سنجاق سینه و … است. بنابر استایلی که انتخاب میکنید باید اکسسوری به آن اضافه کرد که در روند تکمیل استایل شما باشد. لازم به ذکر است که گاهی در همان استایل و گاه کاملا می تواند متضاد باشد.

اکسسوری ضروری برای خانم ها برای هر مناسبتی چیست؟

ممکن است با دوستان به گردشبروید، یا بخواهید در یک رستوران شام بخورید، یا حتی در یک جلسه کاری شرکت کنید، همگی فرصت هایی هستند تا در هر فصلی از سال اکسسوری های ضروری زنانه را به لباس خود اضافه کنید. روسری، دستمال گردن، جواهرات یا زیور آلات، کمربند، کیف، عینک و غیره همه اینها بخشی از اکسسوری های شما هستند. بسته به موقعیتی که در آن قرار می گیرید، می توانید با اضافه کردن چند اکسسوری یک لباس ساده و گاه کاملا عادی را به ظاهرو استایلی واقعا شیک چه رسمی و چه غیر رسمی تبدیل کنید. برای درک بهتر این مسئله شما را با انواع اکسسوری اشنا می کنیم.

کیف

کیف یکی از اکسسوری های واجب و ضروری در کمد لباس زنانه است. با توجه به طراحی و استایل هر یک از آیتم های لباس، قطعا می توان کیف های مختلف با رنگ و اندازه های مختلف داشت تا با اضافه کردن آن در نهایت استایلی کاملا متفاوت به لباس ببخشد. در نظر بگیرید برای رفتن به یک مهمانی یک کلاچ ظریف را با یک شومیز و شلوار جین ست کنید، اما همان استایل را با اضافه کردن یک کیف بزرگ روزانه می توان در جهت گردش در شهر استفاده کرد.

کمربند

کمربند یکی دیگر از آیتم های مهمی است که متاسفانه در ایران زیاد برای خانم ها اهمیت ندارد. این در حالی است که انواع کمربند در عرض ها، رنگ ها و بافت های مختلف تاثیر زیادی در استایل شما خواهد گذاشت. کمربند در همه سبک‌ها، رنگ‌ها و مواد  متعدد موجود است، و می تواند تاثیرات زیادی در ظاهر شما داشته باشد. شلوارهایی که خیلی گشاد هستند و شاید شما را چاق نشان دهند با اضافه کردن یک کمربند زیبا و در نتیجه تاکید روی دور کمر شما باعث کنترل شدن تصویر شما می شود. البته کمربند در بسیاری از لباس‌ها از همان مرحله طراحی و دوخت اضافه شده اند که دیگر نیاز شما را به خریدن یا اضافه کردن کمربند پاسخ گفته اند. نکته جالب در این گونه لباس ها این است که اغلب این لباس ها جنس کمربند را از پارچه خود لباس ( پیراهن، دامن، شلوار)  تهیه می کنند. شاید تابحال به آن فکر نکرده باشید ولی باید بدانید که گاه استفاده از کمربند با رنگ یا جنس متفاوت از لباس بسته به مورفولوژی شما قد شما را کوتاه می کند زیرا به طور بصری مورفولوژی شما را در ناحیه کمر به 2 قسمت تقسیم می کند اما زمانیکه کمربند از جنس یا رنگ پارچه خود لباس باشد این مسئله کاملا از بین می رود و قد شما بلند تر می شود به خصوص در آیتمی مثل پیراهن.

روسری و دستمال گردن

روسری یا دستمال گردن یکی دیگر از اکسسوری هایی هستند که به لباس و در نتیجه استایل شما جلوه می دهند. روسری و دستمال گردن در  انواع بافت‌ها و متریال و همچنین پالت‌های رنگی یافت می شوند که با انتخاب درست و با پیروی از ترند هر سال می توانید ظاهر خود را بر اساس ترند جهانی به روز کنید.

کلاه و همه مشتقات آن

کلاه به طور کلی یک اکسسوری ظریف است که برای موقعیت های خاص در نظر گرفته شده است.

قطعا کلاه در زمستان استفاده بیشتری دارد و شما  را در برابر باد و هوای سرد محافظت می کند اما در عین حال بنابر مدل کلاهی که انتخاب کردید می تواند استایلی رسمی یا غیر رسمی را به شما می دهد.

زیورآلات

دستبند، گوشواره، گردنبند و غیره، هدیه مورد علاقه خانم ها نیز یکی از اکسسوری های مد ضروری برای تبدیل یک تکه لباس به استایلی متفاوت هستند. زیورآلات اکسسوری هایی هستند که شخصیت شما را آشکار می کند و در عین حال مکمل لباس به شمار می آیند. نکته حائز اهمیت این است که انتخاب اندازه زیور آلات به جثه شما ربط دارد. اگر جثه کوچک و قد کوتاهی دارید به دنبال زیورآلات بزرگ و درشت نروید. برعکس افراد قد بلند یا درشت باید از زیور آلات بزرگ استفاده کنند زیرا در غیر این صورت زیور آلات دیده نمی شود.

جوراب شلواری

امروزه جوراب شلواری فقط آیتم محافظت شما از سرما زمانیکه دامن یا پیراهن می پوشید نیست. انواع طرح ها و رنگ های مختلف همچنین انواع ضخامت آنها باعث شده است که جوراب شلواری تبدیل به یک آیتم مهم در استایل هر شخص باشد.  

دپارتمان تولید محتوای متنی

سردبیر: 

ساناز طایفه

راه های ارتباطی با آژانس تبلیغاتی آبامدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اثرسنجی بازاریابی

اثرسنجی بازاریابی

آیا تا به حال به فکر برآورد سود حاصل از کسب و کارتان افتاده‌­اید؟ آیا می­‌دانستید شما می‌­توانید با در نظر گرفتن میزان سود، برآوردی

اطلاعات بیشتر »

مطالب مرتبط با این مقاله